Максим Ілюхін, стратегічний директор і партнер у студії twid, head of product у стартапі obimy, у минулому — co-CEO Fedoriv Agency, поділився в ефірі закритого ком’юніті діджитал людей THE / DVIZH своїм шляхом професійного зростання, розказав про роботу над великим проєктом для Дії, про звільнення людей та вихід за рамки звичних компетенцій. MMR ділиться ключовими інсайтами ефіру.
Із чого почав свій шлях
Закінчив КПІ ім. Ігоря Сікорського за спеціальністю «Прикладна математика». Декілька років працював за фахом, але потім зрозумів, що це не моє. Побачив оголошення, що шукають математиків у рекламне агентство Isobar. Мене взяли на посаду аналітика/стратега, а згодом ми почали розвивати напрямки чат-ботів і роботи з даними.
Коли звільнився звідти, зробив студію, де якраз писали чат-боти. Працювали з великими клієнтами. Паралельно пішов у Fedoriv (працював аналітиком, стратегом, СХ-напрямок), згодом став одним із СЕО в рамках агенції.
Близько року тому звільнився з Fedoriv — у першу чергу, за станом здоров‘я та бажанням приділити більше часу саме роботі зі здоров‘ям. Прийняли рішення про те, що «руль управління» під час війни візьме Андрій Федорів (засновник Fedoriv Group — Прим.ред.), тому що потрібне було ручне управління людини, яка і є власником бізнесу, бо остаточні рішення в будь-якому випадку приймалися Андрієм.
Після звільнення почав працювати Head of Product у стартапі obimy і пізніше став партнером у студії twid.
Етап Fedoriv
Мене, так би мовити, брали «на виріст».
Коли прийшов до агенції, то мене, так би мовити, брали «на виріст». Пам’ятаю, як розмовляв зі своїм ментором Женею (Євген Гавриличенко — Прим.ред.), а він розповів, що під час перегляду мого тестового зрозумів, що думати я вмію, завдання виконав добре, але не по стандартам якості агенції. Пам‘ятаю, що мені треба було створити бренд соку, розробити позиціонування для нього, а я до того ніколи цього не робив.
На співбесіді бренд-лідер Валік (Валентин Панюта — Прим.ред.) запитав у мене щось абстрактне, в останні п’ять хвилин розмови залетів Андрій (Андрій Федорів — Прим.ред.), який задав 2 питання і попросив поговорити англійською. Поговорили 5 хвилин, а потім сказали мені приходити в офіс.
І понеслось: почались потужні проєкти, які дали мені великий досвід. Перший — STEM-школа INVENTOR, де я робив багато дата-аналізу. Тоді відбувались фундаментальні муви, це було дуже складно і важко. Була важка і велика трансформація, але результати — вражаючі. Наприклад, коли вони відкривали школу у Канаді, то думали, що будуть її заповнювати місяці, а вже після її відкриття усі місця були забиті.
Дія
Почну з того, що я два рази мав звільнятись з Fedoriv. Було вигорання та перевтома, але потім з’явився проєкт Дія. І саме через цей проєкт я не звільнився, хоча вже був підписаний офер в іншому місці. Мені соромно, що потрібно було відмовитись, та в тому випадку це було необхідно. Дуже багато спілкувались з Мішею Федоровим і в цілому з командою Мінцифри.
Окрім того, що ми саме створювали бренд Дії, ми називали це «створенням фреймворку редизайну послуг». Дія — портал, де можна отримати державні послуги онлайн, і раніше ці послуги, по суті, вже були на сайті Кабміну. І так, вони були цифровими, але виглядали досить складно. Із представниками міністерства ми пріоритезували спектр послуг.
До цього ще ніхто так не робив.
Колись на нас вийшли з Міністерства цифрової трансформації Японії і попросили поділитися нашим досвідом. Під час розмови нас запитали, за скільки ми розробили Дію. На розробку версії, де тоді були тільки базові документи та послуги, у нас пішло 6,5-7 місяців. Вони були вражені, адже до цього ще ніхто так не робив.
Чому з Fedoriv agency клієнти залишаються так багато років
Коли я був частиною команди Fedoriv, ми притримувались принципу «не продавай ніколи те, що насправді клієнту не треба». Це так і працює. Також ми не боялись нічого і могли робити будь-що. Треба написати музику — напишемо, зробити редизайн послуг для держави — зробимо. Секрет у тому, що у Fedoriv вміють знаходити людей, які це вміють і можуть розказати, як це зробити, а ми зробимо так, щоб це працювало.
Як став со-СЕО
Андрій тоді був сфокусований на новій великій задачі — інвестиціях і створенні фонду. Він уже пробував залучати зовнішніх СЕО, і цей досвід не можна було назвати успішним. У певний момент у нас і виник діалог про те, що було б добре знайти людей, які зможуть допомогти йому у керуванні агенцією. Цими людьми і стали ми з Валіком.
Є візія і розуміння того, як працюють продукти у сучасному світі.
Після однієї із зустрічей з клієнтом ми прийшли до офісу, де Андрій сказав, що порадився з декількома співробітниками агенції, спитав, кого вони бачать на місці керівника агенції, і всі сказали, що мене і Валіка. Він тоді пояснив це рішення тим, що я молодий і в мене нема великого досвіду керування великою командою, але є візія і розуміння того, як працюють продукти у сучасному світі, а Валік, окрім того, що має бачення, має ще й величезний репутаційний кредит і досвід керування великими творчими командами. Саме тому нам і запропонували керувати разом. Ми погодились, але ще і залишились при цьому лідерами у своїх напрямках. Задачі розподілялись ситуативно, але все ж був загальний вектор.
Fedoriv працює не як класична агенція, тобто не за департаментами. Структура будувалась як ізольовані команди, так звані «мікро-агенції». Тобто команда може на всіх етапах закрити клієнта, створити рекламну кампанію, забрифувати медійників і т.і.
Про звільнення людей
Деяким може здатись, що складно звільняти людей, але якщо цей момент неминучий, і всі розуміють, що потрібно розходитись, то це не надто і складно.
Складно давати людям фідбек вчасно і чесно.
Складно давати людям фідбек вчасно і чесно, щоб у випадку, якщо людина не підходить на цю посаду, ви обоє розуміли, що це справедливий і правильний крок. Бо, якщо для людини звільнення стало сюрпризом, це передусім ваша проблема як керівника.
Етап Twid
Twid — креативна студія. Ми працюємо з брендами і продуктами нової економіки — це технології, стартапи, більше фокусуємось на них. Виросли з дизайн-агенції в експертизу широкого профілю. У нас можуть замовити дизайн робота або ж вихід продукту на європейський ринок.
Ми робимо тільки те, що потрібно клієнту. Ми не намагаємось продати просто те, що ми вміємо, часто виходимо за рамки наших звичних компетенцій для вирішення задачі клієнта, бо задачі стартапу зі штучного інтелекту можуть сильно відрізнятися від звичних маркетингових задач FMCG бренду. У деякі проєкти я прямо залучений, але більше виконую стратегічну функцію.
Як змінився ринок агенцій під час війни
Усі почали продавати дешевше, тому що комунікаційних задач майже не було, також агенції значно трансформувались — потрібно було шукати нові підходи. Майже всі агенції почали щось робити для держави, брали участь в інформаційній війні. Щодо тенденцій, то дуже багато агенцій намагаються перепрофілюватись для того, щоб шукати зараз іноземних клієнтів.
Що почитати про customer experience
Сайт Nielsen Norman Group, бо там сконцентровано дуже багато знань про евристичні особливості людини, що і є однією з найважливіших частин роботи з досвідом людини.
Що читати, щоб розвивати helicopter view
Треба читати і дивитись те, що має творчу цінність. Зараз я намагаюсь поменше слухати професійного, концентруюсь більше на творчому, щоб підтримувати і розвивати надивленість. Але не потрібно відмовлятись від бізнес-літератури, бо вона дає фундаментальні речі, її потрібно читати, особливо молодим спеціалістам, щоб був кістяк, завдяки якому можна формувати ідеї
За ким слідкувати
Олександр Лядов, він описує філософські думки, але адаптує їх під життя і бізнес.
Якщо ви хочете переглянути ефір з Максимом Ілюхіним та багатьма іншими експертами, приєднуйтеся до закритого ком’юніті діджитал людей THE / DVIZH.