17 Лис 2023, 14:25
PR

Instagram та TikTok переповнені: як та навіщо в таких умовах розвивати персональний бренд

В Україні було три хвилі розвитку персональних брендів. Перша хвиля — це ті, хто став популярним завдяки традиційним медіа. Наприклад, Маша Єфросиніна чи Дмитро Гордон. Друга хвиля подарувала нам блогерів-мільйонників з Instagram. У третю хвилю ж входять ті блогери, які отримали популярність завдяки TikTok. Здається, що всі ці платформи вже переповнені персональними брендами. 

Тож чи є наразі шанс «вистрілити» зі своїм особистим брендом і знайти свою нішу? Та навіщо це потрібно? Про це ми з колегами поговорили під час панельної дискусії на PR марафоні від MMR і ось до яких висновків прийшли.

Персональний бренд = блогінг?

У багатьох людей досі є неправильне сприйняття персонального бренду. Багато хто вважає, що розвинути персональний бренд — це стати блогером. Але це не так. 

Людина, яка хоче розвивати свій персональний бренд, не обов’язково має бути блогером. Так, для того щоб бути успішним у деяких сферах, потрібно бути публічним у соцмережах — передусім це стосується комунікаційників. 

Однак, на відміну від блогерів, для людини, яка хоче розвинути свій персональний бренд, кількість підписників у соцмережах — не такий важливий показник. Більш важливо, аби, зайшовши на вашу сторінку, цільова аудиторія одразу побачила, хто ви, що ви робите, у чому ви експерт, яку місію маєте і які меседжі несете.

Водночас персональний бренд не обмежується лише роботою над своїм іміджем у соцмережах. Персональний бренд — це ваша репутація (тобто те, що кажуть люди про вас, як вас рекомендують) помножена на публічність у соцмережах та вузьких професійних колах. 

І найголовніше — розвинути персональний бренд може кожен, якщо має експертність у певній ніші. Та це не швидкий процес. Як зауважив мій колега по дискусійній панелі Руслан Бессонний, співзасновник Name PR, на це може піти навіть 7 років. 

Руслан Бессонний, співзасновник Name PR
Навіщо розвивати персональний бренд: плюси і мінуси

У деяких нішах мати розвинутий персональний бренд — це must. Наприклад, у висококонкурентних сферах. Якщо власник або топменеджери компанії активно розвивають свій особистий бренд, це додасть впізнаваності самому бізнесу. 

Завдяки розвиненому персональному бренду «топів» компанії бізнес може знайти нових працівників. Або ж в умовах кризи бізнес-спільнота, яка добре знайома з певною людиною, може підтримати її в соцмережах, тим самим дещо загасивши полум’я гніву широкої аудиторії.

Розвинений персональний бренд може також допомогти збільшити власний чек на послуги. Все ж людина, яка у всіх на слуху, сприймається більш авторитетною, до її думки більше прислухаються і її більше цінують на ринку.

Валерія Толочина, Global Chief Marketing Officer MEGOGO

Водночас існують і ризики, коли «топи» компанії мають розвинений особистий бренд. З останніх випадків — висловлювання засновника Web Summit Педді Косгрейва про війну в Ізраїлі призвело до репутаційного скандалу, який загрожував кенселінгом самої події. Частина венчурних фондів заявили, що скасовують свою участь, а спікери — виступи на події. Після цих заяв Косгрейву довелось піти з посади, аби вберегти захід від cancel culture (культури відміни). 

Новина за темою
Інхаус PR-відділ & комунікаційна агенція: комбінація win-win
Де розвивати персональний бренд і скільки це коштує

Наразі існує безліч інструментів, завдяки яким можна прокачати свій власний бренд: Instagram, TikTok, інші соцмережі, виступи, нетворкінг. Наприклад, зараз одним із найефективніших інструментів у ніші шоу-бізнесу є TikTok. За словами мого колеги Руслана Бессонного, саме ця платформа є швидким індикатором вподобань аудиторії. А вже з цієї платформи глядачів можна перевести на іншу платформу — наприклад, для купівлі квитків на концерт співака.

Власник агенції Люди.Digital та ком’юніті digital-людей THE / DVIZH Денис Волосов вважає, що значно краще спрацювали живі виступи у зв’язці з соцмережами. Часто після його спічів аудиторія підписувалась на його сторінку в Instagram. Прослухавши промову та прочитавши його пости, люди пересвідчуються в його експертності і стають клієнтами його digital-агенції. 

Денис Волосов, власник агенції Люди.Digital та ком’юніті digital-людей THE / DVIZH

Головне при виборі інструментів — розуміти, де знаходиться ваша цільова аудиторія. Чи це молодь, яка сидить у соцмережах, чи це підприємці, які ходять на нетворкінг до бізнес-клубів.

І не обов’язково вкладати у розвиток персонального бренду великі гроші. На початку потрібно чимало часу, креативності та бути просто цікавою людиною, яка несе для суспільства щось нове та корисне. Лише потім для масштабування та делегування деяких елементів розвитку свого персонального бренду потрібні фінанси.

Новина за темою
Внутрішні герої, справжність, квантовий стрибок благодійності: 10 інсайтів з PR марафону

Розкажіть друзям про новину

Нове відео