Перед кожним керівником PR-напрямку рано чи пізно (швидше рано) постає питання співпраці з зовнішніми агенціями. Навіть не в розрізі «варто/не варто», а радше, що саме віддавати на аутсорс, а що — ні. Чітку межу тут точно не проведеш, але основні думки в рамках і після нашої дискусійної панелі під час PR марафону наступні.
Для нас агенція — це рівноправний партнер. Тож я йому/їм довіряю, а не живу з відчуттям конкуренції. Авжеж, роботу агенції потрібно контролювати. Але так само потрібно вміти делегувати функції. І якщо вже делегував, то покладатись на експертність партнера.
Найчастіше комунікаційна агенція — це не просто додаткові руки для PR-служби, а й голова і очі. Про це — пізніше. Про руки — тоді, коли завдань насипається багато або завдання одне, але масштабне й багатошарове, а ресурсу не вистачає для досягнення мети, безглуздо замикати все на собі. Як слушно зауважила одна з колег на PR марафоні, агенція допомагає наростити компанії комунікаційний м’яз.
Комунікаційна агенція — це не просто додаткові руки для PR-служби, а й голова і очі.
Але так само агенція — це й очі. Ми, корпоративні піарники, зазвичай біжимо в одному і тому ж інформаційному тунелі, постійно варимося у середовищі свого бізнесу, тримаємо в фокусі насамперед його. І від того погляд може замилюватися. Отже, ми можемо пропустити якийсь важливий інформаційний сигнал. Недовідчути. Помилитися. Від цього ніхто не застрахований. Але якщо поруч є партнер, який здатен поглянути на речі збоку, то він страхує. Тому співпраця з агенціями — це постійна нагода отримати цінну консультацію. Приймеш ти її чи ні — це вже наступне питання. Але ти її маєш.
In-house департамент спрацьовує як служба невідкладної допомоги.
На PR марафоні також поставало питання, наскільки корисними є залучення агенцій до кризових кейсів, коли відлік буквально йде на хвилини. Коли ти ще не встиг зануритися остаточно у проблему, а вже потрібно вигрібати. Я, звісно, дотримуюся думки, що найкраща криза — це та, про яку ніхто ніколи не дізнався. Але часто трапляється таке, що криза — не тільки про тут і тепер. In-house департамент спрацьовує як служба невідкладної допомоги. Але терміново погасивши «джерело», ти потім можеш ще рік мати справу з відголосками цієї кризи і бекграундами. Для роботи з такими постризиками допомога зовнішньої агенції буде цілком доречною.
Поєднання внутрішньої і зовнішньої експертизи забезпечать найоптимальніший ефект.
У бізнесу (особливо великого бізнесу) апріорі має бути власна PR-команда. Це як стрижень усередині. Але репутація — це не те, що нам дали раз і навіки. «Лавмарк» потрібно вирощувати, розвивати, працювати над цим постійно. І тут поради збоку та додаткові руки ніяк не зайві. Поєднання внутрішньої і зовнішньої експертизи забезпечать найоптимальніший ефект. Наша практика не раз це доводила.
Придбайте запис PR марафону та подивіться дискусійну панель «Інхаус PR-відділ vs. комунікаційне агентство: який шлях обрати бізнесу» та виступи 15+ спікерів.