Професійні події — найкраще місце для нетворкінгу, неформальних зустрічей із партнерами та улюбленими клієнтами. А враховуючи обставини, в яких ми живемо після 24-го лютого, — це можливість особисто подякувати людям, які працюють заради перемоги. 8-го листопада MMR провів PR марафон, який об’єднав понад 400 українських креативників і представників найбільших національних бізнесів.
Якщо коротко — було багато креативу та любові до рідного українського. А детальніше — в інсайтах Вікторії Гаркуші, Head of PR&SMM креативної маркетингової агенції MEX a member of HAVAS.
Інсайт 1: переосмислення цінності людей
Спочатку через ковід, а потім через війну бізнесом відбулось суттєве переосмислення цінності людей. Оптимізація ресурсів і зміна фокуса на навички замість посадових інструкцій вибудувала нові підходи. Успішні компанії хочуть мати owned media, і для досягнення цієї цілі потрібна експертиза кожного працівника. Говоріть про ваших людей. Будьте у спільному контексті. Це надає підтримку, адже внутрішні клієнти є основними амбасадорами бренду. Як приклад — спецвипуск Райффайзен Банку та Forbes Ukraine «Разом з Україною», в якому компанія показує обличчя своїх внутрішніх героїв — працівників, розповідає про їхню працю і внесок кожного.
Інсайт 2: бути різними, але справжніми
Емоційна підтримка клієнтів є частиною комунікаційної стратегії свідомого бізнесу. Будьте різними, але справжніми. Такими, як ваші люди. Гумор і жарти залишаються актуальним контентом і виконують важливу функцію для аудиторії. Варто балансувати з інтертейментом, щоб бути доречними та не існувати поза контекстом.
Інсайт 3: проєкт як нові можливості для бізнесу
Проєкт може плануватись з однією метою, але в процесі реалізації відкрити зовсім інші можливості для бізнесу: розширити аудиторію, трансформувати позиціювання, змінити сприйняття. Важливо вчасно це помітити та посилити, використовуючи додаткові інструменти. Приклад — ПУМБ і проєкт «БезуМОВНА підтримка». Завдяки використанню TikTok як одного з інформаційних каналів команді вдалось омолодити аудиторію і зруйнувати стереотипи про банк як установу, яка через свою серйозність не може бути креативною.
Інсайт 4: персональний бренд і блогер — це не одне і те ж саме
Особистий бренд — це не лише про красиві фото в соцмережах. Це ваша поведінка та спілкування «поза камерами»: у робочих чатиках, закритих ком’юніті, у черзі за кавою чи на касі в супермаркеті. Що про вас потім скажуть інші, і формує ваш справжній особистий бренд. Продавайте не себе, а через себе, і те, що вам близько. Будьте чесними зі своєю аудиторією, адже люди бачать нещирість.
Інсайт 5: квантовий стрибок благодійності
Відбувся квантовий стрибок благодійності для українського бізнесу. У нас молода культура благодійності, тож це велика можливість зайняти свою нішу, знайти надійних партнерів і зробити дійсно якісний проєкт. Потужним прикладом є Нова пошта та її ініціативи, спрямовані на різні напрямки допомоги. Цьогоріч кейс Волонтерський рух Нової пошти «Свої для своїх» отримав нагороду MMR в номінації «Корпоративний благодійний фонд».
Інсайт 6: комунікаційна агенція як додаткові очі для бізнесу
Бізнеси відкриті до партнерської співпраці та готові делегувати агенціям майже всі проєкти, окрім внутрішніх комунікацій. Потужні компанії, які мають власні піар і маркетингові відділи, звертаються до агенцій саме за експертизою і нестандартними поглядами, на які через рутину бізнес не завжди має ресурс. Агенція — це партнер, якому ти довіряєш. Це додаткові очі, а не лише вільні руки. Тримати вузькопрофільного фахівця для кожного інструмента — нераціонально, а агенції мають досвід роботи з різними клієнтами та допоможуть ефективно реалізувати необхідну задачу.
Інсайт 7: БФ та ГО як маркетингові гравці
БФ і ГО стають маркетинговими гравцями та залучають креативні команди з агенцій. Стало важко збирати кошти без інформаційної кампанії в медіа. Про вас мають говорити. Посилюється запит від бізнесу на КСВ проєкти, роботу з ветеранами, допомогу ВПО, адже клієнти хочуть бачити додаткову вартість у діяльності бренду.
Інсайт 8: перманентна робота над репутацією
Перманентно ми всі живемо у кризу. Кризу легше пережити лише тій компанії, яка постійно працює над своєю репутацією. Іноді ще до випуску позиції компанії на її захист стають звичайні люди: колишні працівники, клієнти, партнери. Серйозна криза потребує зовнішньої експертизи, адже клієнт автоматично займає позицію захисту, зовнішній експерт допомагає подивитись на ситуацію інакше. Якщо криза продукує щось довгоплинне і велике, необхідно спланувати інструменти на майбутнє.
Будь-яка криза посилює бренд.
Інсайт 9: кожен крок компанії — потенційно медійна історія
Поняття «мікроприводу» зараз відсутнє, адже з будь-якого кроку компанії, який спрямований на підтримку, допомогу і покращення чийогось життя, можна зробити медійну історію, залучити аудиторію, отримати зворотний зв’язок, показавши вашу емпатійність і щирість.
Інсайт 10: оne voice бренду
Збереження оne voice бренду в усіх зовнішніх і внутрішніх комунікаціях — гарантія сталості та незламності бізнесу в публічному полі.