У зв’язку з відчутним зменшенням рекламних кампаній, ми вирішили проаналізувати Instagram-сторінки популярних брендів косметики. В результаті виявили основні тренди активного просування у соціальних мережах під час війни.
Соціальні мережі займають велику частку впливу на користувачів. Спершу пандемія COVID-19 внесла певні корективи, а зараз і війна. Тому великий та малий бізнес шукає додаткові шляхи взаємодії з клієнтами. Маркетинг у соціальних мережах став не просто корисним інструментом для просування бренду, а й важливою частиною успішного бізнесу.
Тренд №1. Прямі трансляції
Прямі ефіри були на піку активності під час пандемії у 2020 році. Користувачі позитивно сприйняли тенденцію, і формат спілкування з кумирами, експертами, демонстрації робочих процесів залишаються цікавими досі.
В Україні тренд тільки набирає популярності, і його активно використовує лінія магазинів EVA. Компанія залучає власних постачальників до діалогу, тим самим підсилюючи ефект довіри. Це також дозволяє створити відчуття спільноти серед клієнтів, зміцнити їхню лояльність.
Тренд №2. Короткий відеоконтент
Формат відео — один із найпотужніших інструментів SMM. Тренд щорічно набирає все більше шанувальників. У 2022 році саме відеоконтент стає найефективнішим способом у маркетинговій стратегії просування в соціальних мережах. Короткі відео вивела в лідери соціальна мережа TikTok, яка наразі налічує вже близько 850 мільйонів користувачів. У Instagram такі відео називаються Reels — короткі ролики хронометражем до 15, 30 або 60 секунд зі звуковим супроводом.
Цей формат контенту з початку повномасштабної війни активно використовує магазин косметики та парфумерії Mon Cheri. Бренд створює унікальні короткі відео про товар, тестує його та демонструє результат. Крім цього бренд активно веде спілкування з аудиторією у Stories та акцентує увагу на корисних порадах по догляду за зовнішністю.
Тренд №3. Маркетинг мікровпливу (Micro-Influencer Marketing)
До сьогодні бренди активно використовували стандартну форму маркетингового впливу за допомогою «великих» інфлюенсерів. В основному це були відомі лідери думок, знаменитості з багатомільйонною аудиторією підписників.
У 2022 році тренд поширився і на мікроінфлюенсерів, які можуть принести бізнесу більший потенціал. До них відносяться блогери з меншою кількістю підписників: від 1 до 10 тисяч. Попри невелику аудиторію, мікроінфлюенсер має високий рівень довіри та залучення, а також нижчу вартість послуг. І в мільйонників аудиторія найчастіше пасивніша.
В Україні добре розвинутий beauty-напрям, тому до війни реклама у блогерів користувалася широкою популярністю. Із мікроінфлюенсерами сьогодні активно співпрацює магазин Mon Cheri, EVA ж продовжує співпрацю з різними блогерами.
Тренд №4. Соціальна активність
Сьогодні фокус всіх українців лише один – пришвидшити перемогу та виграти війну. Тому, якщо бренд веде активну діяльність щодо поліпшення життя людей, їх підтримки, підтримки країни, захисту довкілля та тварин, люди з більшою ймовірністю оберуть саме його, бажаючи бути причетними до позитивних змін. Якщо бренд не може надавати матеріальну допомогу, можна розвернути вектор, наприклад, на психологічну підтримку своїх потенційних клієнтів.