30 жовтня у Києві відбувся PR Марафон «Комунікації без кордонів», організований онлайн-медіа про маркетинг, комунікації та креатив MMR та бізнес/медіа холдингом ekonomika+. Понад 30 представників великих компаній та агенцій ділились власним досвідом про те, як долати комунікаційні перепони, мислити out of the box, створювати нові стратегії та взаємодії, як вийти за рамки традиційного та досліджувати нові можливості для зростання.
Більше 400 учасників марафону та PR-спільноти зібрав інноваційний простір UNIT.City. А ведучою заходу стала Дарія Кудімова, ведуча ранкового шоу «Прокидайся!» на телеканалі «Ми-Україна+».
Марафон розпочався з панельної дискусії «Безпека та прозорість — як демаркувати кордони?» за участі Олени Семикіної, радниці Голови СБУ, Мар’яни Реви, директорки Департаменту комунікації Міністерства внутрішніх справ України, Дар’ї Черкашиної, CEO Havas PR Ukraine та експертки зі стратегічних комунікацій, Сабіни Абляєвої, директорки з інформаційної політики та стратегічних комунікацій АТ «Укрзалізниця», Олександра «Терена» Будько, ветерана російсько-української війни, громадського діяча, письменника, ведучого тревел-шоу на YouTube «Відвал ніг або All інклюзив». Спікери поділились власними принципами, що стосуються висвітлення важливих робочих та особистих питань, а також про обмеження та кордони у комунікаціях. Модерувала дискусію Тетяна Снопко, керівниця медіахолдингу Media Council.
Про те, як управляти репутацією, не створюючи загроз для бізнесу, розповіла Олена Дерев’янко, co-founder і партнер Агенції PR-Service, віцепрезидент Української PR-Ліги, д.е.н., професор. У виступі вона згадала про принципи прозорості організації та розповіла про різницю між пористою та прозорою організацією.
Олександра Гнатик, керівниця PR-напряму мережі магазинів EVA та EVA.UA, розповіла про зміну позиціонування корпоративної соціальної відповідальності EVA і вплив війни на неї та як змінились напрями допомоги.
Емпатія, SEO, сторітелінг, ситуативний маркетинг — тренди диджитал піару у 2024. Це розповів Дмитро Самолюк, Head of Digital телеканалів «Ми-Україна» та «Ми-Україна+». Він також поділився думками про те, чому диджитальникам «до лампочки» пресрелізи, а також розповів, як за три копійки можна збільшити впізнаваність медіа.
Як допомогати ветеранам повернутись до цивільного життя на прикладі проєкту «Жити назустріч» розповіла Ксенія Сікорська, маркетинг-директорка ПУМБ. Спікерка наголосила на важливості реінтеграції ветеранів, адже наразі, за офіційними даними, в Україні їх 1,3 млн, але через два роки ця кількість збільшиться на 196%. Ксенія розповіла про виклики створення платформи «Жити назустріч» та поділилась деталями створення проєктів для ветеранів.
«Українське ТБ — це не тільки про меми, а про трансформацію цінностей», — каже Яна Гончаренко, директорка з комунікацій та сталого розвитку Starlight Media. Спікерка розповіла про шлях до різноманіття та інклюзивності Starlight Media, як компанія формує дружню культуру до ветеранів та ветеранок за допомогою розважальних шоу, а також поділилась принципами бізнесу, дружнього до ветеранів та ветеранок.
Де межа між соціально відповідальним PR та експлуатацією теми війни в комунікаціях обговорили у рамках панельної дискусії Катерина Приймак, очільниця руху Veteranka, громадська діячка, ветеранка, бойова медикиня, Соломія Буй, PR-директорка Superhumans, Олександр Педан, телеведучий, громадський діяч, співзасновник ГО JuniorS та pedan|buro, Катерина Шпачук, PR-менеджерка БФК Gulliver, Катерина Гуленок, керівниця PR-департаменту «Брокард-Україна», Олена Осипчук, PR-директорка SOCAR Energy Ukraine. Учасники дискусії зазначили, що благодійна складова компанії повинна бути органічною та первинною та наголосили на тому, що компанія повинна орієнтуватись також на виконання бізнес-цілей, щоб у неї були кошти на реалізацію соціальних проєктів.
Про людиноцентричність у комунікаціях великого бізнесу під час війни розповів Володимир Гайдаш, директор з комунікацій, ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг». Спікер розповів про чинники, які впливають на комунікацію підприємства, а також поділився лайфхаком про те, як зробити так, щоб криворізькі борди про працевлаштування на завод потрапили на cторінки Financial Times.
Як Райф трансформує бренд роботодавця поділилася Анастасія Левко, керівниця з розвитку бренду роботодавця Райффайзен Банк. Спікерка поділилась кроками, які впроваджував Райф для розвитку бренду банку як роботодавця, поділилась деталями створення платформи «Ти маєш значення», а також наголосила на важливості синергії PR- та HR-відділів.
Нателла Озова, СМО GoITeens, розповіла, як будувати PR в метавсесвіті на прикладі чотирьох IT-марафонів для дітей: «Будуємо Україну майбутнього в Roblox», «Таврійська долина», #ШахрайГудбай» та «Блекаут, go out!».
Аліна Смишляк-Борода, директорка з управління репутацією та КСВ Kormotech, та Оксана Маличкович, співвласниця та керуюча партнерка агентства «ЕЛ.БІ.АЙ.» розповіли, чому «безпечні» KPI піарника мало відображають вплив на компанію, а також поділились трьома «ризиковими» метриками, які впливають на здійснення бізнесом його цілей.
Про досвід участі та суддівства на міжнародних фестивалях та конференціях, а також чому галузеві нагороди можна вважати soft power розповіла Юлія Петрик, CEO та співзасновниця Calibrated.
Олександр Шевельов, який відповідає за стратегічні комунікації в ДТЕК, розповів про кейс «Битва за світло» та викликами, з якими стикнулась команда під час створення кампанії.
«Будь-який проєкт повинен починатись з думки, що це фестивальна історія», — зазначив Дмитро Лютий, креативний директор агенції Bickerstaff.420 у панельній дискусії про секрети таємної кухні міжнародних конкурсів від бувалих та титулованих. До нього долучилися Костя Шнайдер, Chief Creative Director, Publicis Groupe Ukraine and Czech Republic, Saatchi & Saatchi Ukraine, та Катерина Співакова, директорка з комунікацій та взаємодії з урядом, Kernel. Спікери поділилися думками про те, навіщо подаватись на міжнародні конкурси, що це дає та яких помилок припускаються агенції, коли подають заявки на міжнародні конкурси. Модерувала дискусію Олександра Погоріла, засновниця та керівна партнерка агенції стратегічних комунікацій U Agency.
Олена Умеренко, керівниця департаменту соціальних проєктів Нової пошти, розповіла про організацію безбар’єрного марафону, які кроки робить Нова пошта для побудови безбар’єрного суспільства, а також про те, як привернути увагу до соціальної проблеми за допомогою спортивних заходів.
Ефективні PR-кампанії українських брендів у світі обговорили під час панельної дискусії Олена Плахова, директорка із управління репутацією та маркетингом групи компаній NOVA (Нова пошта), Віра Щербакова, Head of Comms at Ajax Systems, Артур Маліновський, Head of global PR&Communication «I’m Fine», Антон Єременко, Head of PR в Kachorovska, Марія Мороз, головна продюсерка художнього проєкту «I’m Fine» на Burning Man 2024. Учасники поділились успішними кейсами та факапами, а також дійшли висновку про те, що емпатичність та вміння говорити повинні стати ключовими рисами у комунікації брендів. Модераторкою дискусії стала Влада Миколюк, засновниця PRoector.
На PR-марафоні також відбулося нагородження призерів конкурсу PR-кейсів. Дізнатися імена переможців можна тут.
Організатори дякують партнерам PR-марафону: головному партнеру ПУМБ, генеральному інформаційному партнеру телеканалу «Ми-Україна+», гостинному партнеру UNIT.City, кавовому партнеру Foundation Coffee Roasters, водному партнеру Моршинська, смачному партнеру Lantmännen AXA, солодким партнерам «Київхліб» та Tarta, а також AB InBev Efes Україна та Jack Daniel’s.
А також медіапартнерам: компаніям Megapolis, ADV Expert, БФК Gulliver, Infovision, BC Media, телеканалам «Ми-Україна», СТБ, ICTV, Еспресо, Апостроф, онлайн-ресурсам УНН, Мінфін, Комерсант Україна, ЛІГА:ЗАКОН, HiTech Expert, Burda Media Ukraine, Главком, Ділова столиця, UA.NEWS, TrueUA, Marketer.ua, Founder, Economist, Xsport, 44.ua, Postfactum, Перший бізнесовий, Платформі «Освіта Дивосвіту», CASES, SPEKA, The Page та Асоціації Креативних індустрій України.