Олена Тараненко: 4 інсайти бренд-комунікацій
25 Кві 2024, 10:28
PR

Олена Тараненко: 4 інсайти бренд-комунікацій

Редакція MMR продовжує розкривати головні інсайти подкасту про комунікації, слова та сенси «Не під запис» від Анни Давиденко, PR агентки і celebrity marketing менеджерки, та Олександри Погорілої, засновниці UAGENCY. 

Героїнею третього випуску стала Олена Тараненко — бренд-стратегиня та експертка з бренд-комунікацій, ССО компанії Smart Team. 

Спеціально для читачів MMR ми винесли з подкасту кілька важливих думок Олени про роль персонального бренду, план дій під час криз, важливі поради для піарників та бренд-активізм у сучасному контексті.

1. Персональний бренд та контрасти в комунікації

Персональний бренд та бренд компанії мають бути в тандемі.

Персональний бренд лідера та компанії мають бути в тандемі. Щось може бути «локомотивом», але не обов’язково. За словами Олени, найкращий варіант — якщо цей тандем працює. 

Важливо, що для формування сильного особистого бренду потрібно залишатися справжнім, зрозумілим, мати позицію та готовність на ній стояти. У таких людей зазвичай найкращий та найвпливовіший бренд, адже їм вірять. Також людина цікава, коли є контраст і конфлікт, — ці аспекти лежать в основі драми. Адже коли немає контрасту й конфлікту — немає цікавості.

фото: Богдан Магдич
Людина цікава, коли є контраст і конфлікт.

Якщо в людини є чітка позиція, віра у свої переконання, готовність зустрічатись з негативом і тими, хто її позицію не схвалює, — навіть у кризу можна продовжувати стояти на своєму.

Новина за темою
Микола Давидюк: 6 ключових думок про комунікації від політолога

2. Правила реакції на кризу

Завжди будьте готовими діяти в кризових ситуаціях.

Для Олени Тараненко перший закон кризи простий: вона рано чи пізно настане, і настане невчасно. Найімовірніше — у п’ятницю ввечері, коли ви будете за кордоном, а телефон розрядиться. Є нехитра послідовність дій, яку людині або компанії треба виконати у кризовій ситуації перед всякою публічною дією:

  • детально оцінити ситуацію: масштаби проблеми, зібрати всі відомі факти, зрозуміти, що ж сталося насправді.
  • усунути схильних до істерії. Навіть якщо це ви або СЕО. Навіть якщо ви і є СЕО. Залучіть колег чи «другу голову», яка стежитиме за рівнем розсудливості та емоційності.
  • сформувати групу «дорослих» — компетентних осіб, які мають право приймати рішення без узгодження. 
  • сформулювати та узгодити мету. Мета — перший і головний критерій оцінювання правильності дій. Дія веде до мети або має бути відхилена.
  • вести безперервний моніторинг. Будь-які нові обставини можуть вимагати перегляду будь-якого з перелічених вище пунктів.
  • дійте швидко. Усе вищеперераховане треба виконувати швидко.
  • сформуйте чеклист, що потрібно зробити у випадку кризи.

Якщо злегковажити будь-яким з пунктів, це, очевидно, погіршить ситуацію. 

фото: Богдан Магдич
Репутація — це подушка та ремінь безпеки у кризі.

Пам’ятайте, що репутація — це подушка та ремінь безпеки у кризі. Вам буде ліпше, якщо ті, кому ви збираєтесь телефонувати вночі з п’ятниці на суботу, доброї про вас думки.

3. Поради для піарника

За словами експертки, піарнику важливо розвивати навичку постійного аналізу чужих досягнень та помилок, яка поступово стане «вбудованою». Тоді, вмикаючи будь-яке інтерв’ю, подкаст або фільм, ви бачитимете образи, концепти, ідеї, які вам пропонують. 

Потрібно постійно читати та дивитися контент, навіть той, який не відповідає вашим інтересам. 

Ще одне важливе вміння — постійно споживати різний контент, інтелектуальний і масовий, весь діапазон. Бо навіть те, що не відповідає вашим інтересам, може бути вибором величезної аудиторії — це потрібно враховувати. Аналізувати цей контент, помічати тренди, навчатись та збирати ідеї, які резонують людям. І в цьому один із головних секретів Олени. 

Новина за темою
Валерія Толочина, CMO MEGOGO: 5 ключових думок про комунікації в умовах невизначеності

4. Бренд-активізм та сила цінностей

Сьогодні все популярнішим стає тренд на бренд-активізм — коли компанія через свої дії та комунікації виражає активну соціальну позицію. Демонструє цінності, соціальну відповідальність та показує, що готова робити внесок в розв’язання гострих для суспільства проблем. 

Потрібно обрати ту сферу, яка буде в синергії з тим, що робить бренд.

Але для Олени не все так просто. Адже робити пропозицію споживачу — це те, що роблять всі бізнеси сьогодні. А от робити пропозицію громадянину-споживачу — це ускладнена задача. Тому брендам вже сьогодні потрібно замислитись, хто ця людина, до якої вони звертаються, яка є їх споживачем, що їй цікаво як громадянину, які проблеми її турбують? Потрібно обрати ту сферу, яка буде в синергії з тим, що робить бренд.

Детальніше про це та багато інших інсайтів від Олени Тараненко слухайте в повній версії подкасту «Не під запис» на платформах Megogo, Spotify, Apple Podcasts та ін.

Розкажіть друзям про новину