У складні для країни часи варто переосмислити свій підхід до ведення комунікацій. Зараз слід шукати саме зв’язок з українським суспільством та бути готовими до життя в епоху трансформаційного часу.
Свої погляди розкриває Микола Давидюк — політолог, ютубер, автор двох книжок, присвячених комунікаціям в політології, а також автор проєктів у сфері social transformation та комунікаційних кампаній.
Рекомендуємо 6 основних ідей із другого епізоду подкасту «Не під запис», щодо яких варто задуматися.
1. Кожна відмова має свою ціну
Відмовляючи, завжди потрібно розуміти наслідки такого рішення: клієнт завжди йде до когось іншого. Іноді це може призвести до втрати ще кількох клієнтів, яких ця людина може привести. Але деколи відмова може розпалити цікавість в інших клієнтів, які захочуть дізнатися «що ж там таке».
Важливо також уникати недокомунікації відмови.
Важливо також уникати недокомунікації відмови, щоб потім не виник «ореол непорозуміння» між вами та клієнтом. Бо це спровокує потенційні образи та розходження на поганих тонах.
2. Створення великого бренду держави під час війни
Зараз наше суспільство перебуває на стадії об’єднання. Війну ми проживаємо разом як країна. Таке об’єднання — максимальна інвестиція у майбутнє об’єднання народу.
Також зараз створюється великий бренд держави: крутих, сміливих, красивих людей. Про нас думає увесь світ: багато людей говорять, показують нашу боротьбу з диктатурою та фашизмом. Адже ми робимо це красиво та публічно — і це надихає.
Зараз для України настав великий трансформаційний час. Час, коли страх замінює надія. Наш народ перероджується та об’єднується — і це прекрасно. Потрібно не згасити цей процес переродження. Щоб Україна існувала через сотні років та перестала бути поділеною на частини — і стала об’єднаною.
3. Найефективніші комунікаційні інструменти
Світові тренди TikTok і YouTube повністю вбивають телебачення.
Світові тренди TikTok і YouTube повністю вбивають телебачення — саме на них потрібно зараз зосередитися. Сьогодні спостерігається максимальне зростання соцмереж, вони повсюдно, і цей потенціал потрібно використовувати. Наприклад, можна створювати свій образ через комунікацію, політтехнології, публічні виступи, але вже через призму соцмереж.
Чому саме соцмережі такі популярні? Бо люди хочуть вибирати. Вони хочуть дивитися нові формати, нові сенси. Головне — щоб це був їхній вибір. Телевізійні штуки вже не працюють, бо люди не хочуть поглинати все підряд, для них важливий вибір. Вони не хочуть «олдскульних політиків», а прагнуть чогось іншого, нової хвилі невідомого. А це можуть дати саме соцмережі.
4. Алгоритм ютубу задає свої правила гри (або Зберігати себе попри алгоритми ютубу)
Щоб зробити контент хайповим, його автори часто порушують правила, наприклад, вдаються до маніпулятивних чи двозначних заголовків. Але завжди потрібно дотримуватися певних норм. Не потрібно поступатися журналістськими стандартами заради тимчасового хайпу.
Майже ніхто не має таких великих зарплат, щоб вкладатися в круту техніку.
Також не варто занадто вкладатися у створення контенту з погляду техніки: ютуб не потребує такого великого вливання коштів у камери та світло. Адже майже ніхто не має таких великих зарплат, щоб вкладатися в круту техніку. Це своєрідний «розводняк для бідних»: таким чином власники ютубу заробляють на контент-мейкерках непогані гроші. Але головна мета — заробити вам, а не щоб заробили на вас.
Якими якостями має бути наділений молодий професіонал, щоб потрапити в команду Давидюка?
Насправді це не важливо, головне — горіти справою. Не обов’язково бути суперпрофесіоналом, потрібно бути зацікавленим та готовим вкладатися в роботу. Таку людину набагато легше навчити. А особливо, коли відбувається метч між людиною та командою, зав’язуються дружні стосунки. Коли людям комфортно та в них збігаються цінності. Саме так будуються найміцніші команди.
Коли наймаєш людину – інвестуєш у неї. Тому потрібно, щоб ця інвестиція була взаємовигідною.
Важливі функційні працівники: коли людина може в тебе чомусь навчитися, і ти можеш чомусь навчитися у неї. Адже коли наймаєш людину — інвестуєш у неї. І тому потрібно, щоб ця інвестиція була максимально взаємовигідною. А щоб інвестиція мала свої плоди, має бути співнавчання одне в одного.
Потрібно працювати з людьми, з якими метч
Це одне із ключових правил комунікаційника, кодекс честі. Адже важливо не лише співпрацювати з клієнтами, а й побудувати з ними дружні стосунки. Для цього потрібно працювати з тими, з ким сформувався певний зв’язок: із ким хочеться працювати, збігаються погляди цілі та цінності. Щоб зберігати свій внутрішній стан попри все.
Не бійтеся відмовити тому, з ким не хочеться працювати.
Всі ми люди, все перенавантажені. А це означає, що не потрібно боятися відмовляти клієнтам, щоб не згоріти надто швидко. Це важливо для внутрішнього наповнення і дотримання наміченого шляху. Не бійтеся відмовити тому, з ким не хочеться працювати — потурбуйтеся про свої принципи. Попри все залишайтеся собою та разом зі своїми життєвими поглядами.
Must-have для прочитання та перегляду від Давидюка:
- книга «Останній політик: внутрішній світ Білого дому Джо Байдена та боротьби за майбутнє Америки» Франкліна Фоера
- книга «Метамодернізм. Історичність, афект і глибина після постмодернізму» Робіна ван ден Аккера
Детальніше про все це, команду, з якою працює Микола Давидюк, цікаві історії з життя політиків, social transformation, відбудову Бородянки та багато інших життєвих історій й крутих порад слухайте в повній версії подкасту «Не під запис» на платформах Megogo, Spotify, Apple Podcasts та ін.