У літні місяці в e-commerce відбувається сезонний спад. Адже споживачі більше подорожують, проводять час на свіжому повітрі і менше купують. У липні падіння продажів онлайн зазвичай досягає своїх критичних значень. Але завдяки інструментам інтернет-маркетингу сезонне сповільнення можна мінімізувати.
Щоб привернути увагу до свого бренду, залучити нову аудиторії та нагадати про ваші товари та послуги колишнім покупцям, скористайтеся календарем інфоприводів на липень, який команда MMR розробила спільно з агентством інтернет-маркетингу Webpromo. Збережіть «вічнозелену» дорожню карту по подіям в липні разом із цією статтею, і у вас завжди буде набір ідей щодо комунікацій та акцій, які покращать ваші маркетингові показники влітку.
Маркетинговий календар на липень 2023: завантажити
Завантажити маркетинговий календар на липень 2023
Як правильно використовувати календар інфоприводів в маркетингу, ми детально розповідали в нашій першій статті. Нагадаємо лише, що маркетинг ― це планування. Маючи готовий список подій, ви зможете зосередитися на найважливіших комунікаціях протягом року.
- Оцініть, які з подій мають відношення до вашого бізнесу в роздрібній торгівлі та електронній комерції.
- Використайте нашу статтю та Google, щоб знайти кейси українських та світових компаній до цих подій.
- Ознайомтеся з трендами сьогодення в вашій індустрії та розробіть власну комунікаційну стратегію на основі отриманих знань.
Тенденції e-commerce влітку: про що варто пам’ятати, перш ніж складати маркетинговий план
- Мобільні пристрої мають більший вплив, ніж персональний комп’ютер. На відпочинку та свіжому повітрі люди не перестають вести свої соцмережі. В той час як ПК припадає пилом. Це значить, що ті, хто купував ваші товари через сайт, влітку скоріш за все робитимуть шопінг зі смартфона. Тому потурбуйтеся про зручні та безпечні методи оплати, користувацький шлях клієнта в мобайл версії та інше.
- Запасіться сезонними товарами. Влітку попит зростає на сонцезахисні окуляри та косметичні засоби з SPF, засоби від комах, різноманітні товари для манікюру та педикюру, послуги краси, фотоальбоми та фоторамки, товари для саду та городи тощо. Більше про українські смаки дослідила мережа супермаркетів «Сільпо» (2022).
- Персоналізація ― можливість збільшити продажі. Якщо ви накопичували дані про ваших клієнтів протягом року і знаєте їхні смаки, поведінку, то зможете спрогнозувати, що потрібно різним сегментам аудиторії, та зробити унікальну пропозиції, підвищивши шанси на продажі.
- Стратегія динамічного ціноутворення. У період спаду торгівлі ціна є одним із впливових факторів. Особливо на товари несезонні та не першої необхідності. До прикладу, є категорія клієнтів, які обирають купувати зимовий одяг, побутову техніку заздалегідь, у «мертвий» сезон. У цей час вони розраховують саме на найвигіднішу ціну. На нашому ринку використання цього маркетингового інструменту яскраво простежується на сайті MAKEUP.
Далі перейдемо до найпопулярніших подій липня та ідей, які можуть стати в нагоді різним нішам в електронній комерції.
Інфоприводи в липні: події, які неможливо пропустити
У липні клієнти прагнуть більше часу проводити на свіжому повітрі, шукають можливості для подорожей та відпочинку. Хтось тільки відкладає кошти на відпустку, а хтось вже витратив ― але і ті, і інші є менш платоспроможними, ніж навесні або взимку. Крім того, складніше захопити увагу користувачів у соцмережах та пошуку. Тому, обираючи серед маркетингових заходів та кампаній в липні, не варто вигадувати складні механіки для взаємодії.
Важливо! Підготуйте канали комунікацій до літнього сезону, якщо ви ще цього не зробили. Привабливий яскравий віжуал в соцмережах, красиві банери на сайті або оновлений по сезону логотип привернуть увагу і покажуть, що бренд на одній хвилі з покупцем.
Соціально важливі інфоприводи в липні
Найбільш важливою та пріоритетною категорією для комунікації з українською аудиторією сьогодні є інфоприводи, які допомагають бізнесу заявити про свою проукраїнську позицію, висловлюють підтримку захисникам та захисницям України у війні проти росії, а також повагу до інших категорій суспільства, які відіграють важливу роль у житті (лікарі, поліцейські, працівники служб ДСНС тощо).
- 3 липня ― День військ ППО України та Військово-Морських сил України.
- 4 липня ― День Національної поліції України.
- 15 липня ― День українських миротворців, День Української Державності.
- 16 липня ― День ухвали Декларації про суверенітет України, День PR-фахівця
- 19 липня ― День боротьби з дискримінацією.
- 28 липня ― Всесвітній день боротьби з гепатитом.
Універсальні інфоприводи в липні
- 1 липня ― День архітектури України.
- 6 липня ― Всесвітній день поцілунку.
- 7 липня ― День Івана Купала.
- 8 липня ― День родини.
- 11 липня ― Всесвітній день шоколаду.
- 13 липня ― День картоплі фрі.
- 17 липня ― Всесвітній День емодзі.
- 18 липня ― Міжнародний день Нельсона Мандели.
- 19 липня ― День боротьби з дискримінацією.
- 20 липня ― Міжнародний день шахів.
- 23 липня ― День менеджера.
- 24 липня ― Міжнародний день турботи про себе.
- 30 липня ― Міжнародний день дружби.
Виберіть ті події, які відповідають місії та завданням вашого бренду, і додайте у свою комунікаційну стратегію в липні. Якщо компанія підтримує відбудову України та є активним учасником цих подій, то ви можете організувати на День архітектури України збір на відновлення важливої архітектурної споруди, віддати частину прибутку на благодійність в сфері будівництва або ж реалізувати колаборацію з якимось історичним місцем. Чудовий кейс «Ковальської», який можна взяти за приклад ― бренд взяв на себе відновлення Київського лікеро-водочного заводу «Кудрявка» як історичного об’єкту.
Якщо ви маєте офлайн-мережу, можете влаштувати день поїдання картоплі фрі або флешмоб із обіймів та поцілунків. Так, натхненням може послужити цифрова рекламна кампанія Burberry та Google ― разом ритейлер та пошукова система запустили сайт kisses.burberry.com, де користувачі могли відправити поцілунок коханій людині в будь-яку точку світу. Після відправлення листівку можна було відстежувати в реальному часі на інтерактивній мапі.
Порада! Щоб отримати більше охоплення, спробуйте надати події віральність. Для цього будуть корисні інструменти популярних соціальних мереж ― TikTok, Twitter або Instagram Reels.
Нішеві інфоприводи в липні
Ритейл
- 11 липня ― Всесвітній день шоколаду.
- 13 липня ― День картоплі фрі.
- 26 липня ― День працівників торгівлі.
- 30 липня ― Всесвітній день вишивки.
Найпростіший та найефективніший спосіб залучити клієнтів в ритейлі ― це знижки. Незвичайний інфопривід може підсилити пропозицію та зацікавити клієнта. Також ви можете організувати майстер-класи з приготовуння або рукоділля, провести ярмарку, запросивши інфлюєнсерів в якості продавців, або запровадити обмежену в часі програму лояльності і дарувати товар дня за певні покупки в мережі.
Техніка та електроніка
- 2 липня ― День НЛО.
- 18 липня ― Засновано компанію Intel.
У ніші продажу техніки інфопривід стане в нагоді при виборі дати для презентації нової лінійки продукту або технологічної виставки. Також клієнти з захватом сприймують цікаві декорації в магазині та «космічні знижки» на флагманські позиції.
Рекрутингові послуги
- 4 липня ― у Парижі відкрито перше у світі агентство зайнятості.
На ринку рекрутингових послуг будуть актуальні безкоштовні кар’єрні консультації, ярмарок вакансій, чеклісти зі складання резюме та мотиваційних листів, а також спеціальні послуги або пакети послуг для компаній-роботодавців або претендентів на вакансії. У розповсюдженні вашої ідеї допоможуть перевірені канали інтернет-маркетингу ― реклама в КМС Google, Facebook та Instagram.
Туризм та розваги
- 5 липня ― Томас Кук відкрив перше у світі туристичне агентство.
- 12 липня ― Всесвітній день бортпровідника, День фотографа.
- 22 липня ― День гамака.
- 26 липня ― День парашутиста.
Виставки, знижки на подорожі, палаючі тури ― уже відомі активації. Спробуйте виділитися та організуйте День гамаків на мальовничій локації або прямо на вулиці вашого головного офісу, розіграйте безкоштовний квиток на стрибок з парашутом або влаштуйте серію вечірок у стилі країн, в які продаєте тури.
Спорт
- 14 липня ― У Львові відбувся перший в українській історії футбольний матч.
- 19 липня ― День тренера.
Спонсорство місцевих футбольних команд, змагання, зустрічі з відомими тренерами ― заходи, які точно сподобаються поціновувачам спорту. Крім того, можна виробляти мерч до подій або виставити на продаж лімітовані товари відомих брендів.
Банки та фінансові послуги
- 16 липня ― День бухгалтера України.
Вшануйте працівників індустрії цікавими заходами, які допоможуть їм знайти коло однодумців, обмінятися досвідом або підвищити кваліфікацію. Також ви можете залучити до активностей і клієнтів вашої фінансової компанії, даруючи бонуси та відкриття рахунків або вклади у цей день.
Автомобільний ринок
- 16 липня ― заснували компанію Audi.
Для користувачів авто завжди актуальні послуги сервісу, знижки на пальне або лояльні ціни в партнерських мережах. Для нових клієнтів можна влаштувати тест-драйви та презентацію нової моделі спільно з самим брендом.
Не забувайте про контекст війни, в якому живуть українці.
Вибираючи інфопривід для просування бізнесу, не забувайте про контекст війни, в якому живуть українці. Плануйте ваші активності так, щоб вони відповідали настроям цільової аудиторії та подіям, які відбуваються в житті кожного потенційного клієнта. Крім того, майте заздалегідь заготовлений план дій на різні випадки ― гнучка стратегія та надійна команда, яка може швидко реалізувати внесені зміни, — запорука успіху компанії в сучасних умовах.