Календар інфоприводів ― це простий, але необхідний інструмент для планування маркетингових комунікацій компанії. З його поміччю можна розробляти креативні рекламні кампанії для збільшення продажів, створювати контент для соціальних мереж, який збільшить охоплення, або впливати на репутацію бренду.
Саме тому команда MMR спільно з агентством інтернет-маркетингу Webpromo розробили актуальний календар інфоприводів для українських маркетологів, який допоможе брендам перебувати в контексті подій, досягати поставлених цілей та ефективно керувати своєю комунікаційною стратегію. Відтепер цей формат щомісяця виходиме на сторінках MMR.
Маркетинговий календар на червень 2023: завантажити
Завантажити маркетинговий календар на червень 2023
Як використовувати календар інфоприводів на практиці
За допомогою інструменту можна вирішити ряд практичних завдань:
- Розробка стратегії. Якщо у вас взагалі немає плану комунікацій з аудиторією, то знання про найближчі події, які актуальні для вашої ніші, допоможуть створити стратегію та вміст до неї.
До речі! Планування за календарем ідеально відповідає методу SMART, адже кожну подію ви можете співставити з вашими поточними маркетинговими цілями, встановити чіткі дедлайни для реалізації. Вірогідність досягнення мети за таких ввідних значно підвищується.
- Консистентність. Із маркетинговим календарем ваші комунікації ніколи не будуть конфліктувати між собою та створюватимуть єдину цілісну систему. Цього важливо дотримуватися, щоб стратегія працювала.
- Встановлення пріоритетів та розподіл завдань. Інфоприводів багато, а ресурси завжди обмежені. Тому, знаючи повну картину, буде значно легше прийняти рішення про те, які події важливіші і варто прийняти в них участь, а які менш важливі.
- Створення контенту. Якщо ви вже маєте стратегію, то щомісяця постає питання її вмісту. Знання інфоприводів допоможе створювати актуальний контент, який буде відповідати цінностям компанії та маркетинговим завданням. На основі даних про свята, важливі дати та події у ніші ви зможете згенерувати ідеї по збільшенню продажів, підвищенню лояльності, формуванню позитивного іміджу бренду та ін.
- Аналіз результатів. Використання календаря інфоприводів потребує оцінки докладених зусиль. Ви зможете відслідкувати, як створення контенту для тих чи інших інфоприводів впливає на важливі для вас метрики: конверсії на рекламних оголошеннях, продажі онлайн або офлайн, згадки в медіа, розмір охоплення та кількість взаємодій в соцмережах тощо.
Який контент можна створити за допомогою календаря інфоприводів?
За допомогою маркетингового календаря можна створити контент для всіх каналів комунікації ― від сайту та соціальних мереж компанії до офлайн точок продажу. Серед найпоширеніших форматів:
- Рекламні оголошення та банери. Адаптуйте рекламні кампанії під інфоприводи і ви завжди будете знаходитися в контексті та привертати додаткову увагу. В онлайні це можна робити більш оперативно, просто змінивши макет в рекламному кабінеті, а от офлайн доведеться готуватися завчасно.
- Статті. Готуйте текстові матеріали для корпоративного блогу або в ЗМІ. Такий контент позитивно впливає на SEO і підвищує авторитет бренду.
- Прес-релізи. Вузьконаправлений формат статей допомагає швидко розповсюдити актуальну та важливу інформацію про акції, події компанії.
- Фото, відео, анімації, інфографіка. Мультимедійний контент буде доречним як на сайті компанії, так і в її соцмережах (Instagram, TikTok, YouTube тощо). Сьогодні такі формати допомагають бізнесу набувати впізнаваності та залучати аудиторію до взаємодії. Крім цього, такий контент ефективно масштабується. Наприклад, онлайн-медіа сьогодні пропонують безліч можливостей для інтеграцій з використанням таких форматів.
- Розсилка. Електронна пошта та чат-боти все ще працюють. Їх можна використовувати і як самостійний канал, і як інструмент поширення статей, рекламних банерів тощо.
- Інфлюєнс-маркетинг. Кампанії з блогерами та лідерами думок добре працюють, коли вони мають спільну мету і релевантні подіям в житті аудиторії.
- Онлайн-заходи. Вебінари, прямі етери в соцмережах, лекції та тренінги, воркшопи під інфопривід ― ефективні способи взаємодіяти з аудиторією в режимі реального часу.
- Заходи офлайн також поступово повертаються в наше життя. Виставки, конференції, презентації продукту, розважальні івенти в форматі фестивалів або концертів також можна присвятити інфоприводам.
Інфоприводи в червні та ідеї контенту
Не забувайте, що є інфоприводи, про які бізнесу неможливо мовчати.
Щоб отримати результат, не варто готувати контент на кожен інфопривід із календаря. Достатньо вибрати кілька найбільш важливих ― тих, які відповідають вашій ніші та вирішують поточні завдання. Якщо плануєте збільшити продажі, то вибирайте події, дотичні до ваших товарів чи послуг. Якщо маєте на меті залучити нову аудиторію в соцмережі, то орієнтуйтесь на дати, які важливі широкій аудиторії. У цей же час не забувайте, що є інфоприводи, про які бізнесу неможливо мовчати, і відсутність комунікації може мати прямий вплив на репутацію компанії.
Щоб вам було простіше орієнтуватися в календарі інфоприводів, ми структурували цю інформацію та запропонували деякі ідеї контенту, які можна створювати відповідно до події.
Універсальні інфоприводи в червні
Інфоприводи, які підійдуть будь-якому бізнесу та допоможуть у залученні аудиторії:
- 1 червня ― Всесвітній день батьків.
- 2 червня ― День піти з роботи раніше.
- 3 червня ― Всесвітній день велосипеда.
- 9 червня ― Міжнародний день друзів.
- 15 червня ― День сили посмішки.
- 18 червня ― День батька.
- 23 червня ― Флешмоб «Візьми собаку на роботу».
- 29 червня ― Міжнародний день обіймів.
- 30 червня ― День соціальних мереж – #SMDay.
Нішеві інфоприводи в червні
Ритейл та електронна комерція
- 1 червня ― Всесвітній день молока.
- 2 червня ― День здорового харчування.
- 4 червня ― Перша письмова згадка про сир Рокфор.
- 4 червня ― Перша презентація парфуму Chanel №5.
- 7 червня ― День сонцезахисних окулярів.
- 10 червня ― Всесвітній день морозива.
- 11 червня ― День працівника легкої промисловості.
- 16 червня ― День свіжих овочів.
- 19 червня ― День фермера.
- 24 червня ― Міжнародний день феї.
- 27 червня ― Міжнародний день рибальства.
Інфоприводи для ритейлу можна використати для залучення уваги клієнтів та створення позитивного досвіду покупки. Щоб стимулювати продажі, пропонуйте спеціальні знижки, обмежені в терміні тематичні акції. Для покращення залученості та налагодження комунікації використовуйте інструменти соціальних мереж: публікуйте корисний фото- та відеоконтент, розважайте підписників або створюйте для них вірусні активації, запускайте челенджі, проводьте конкурси та розіграші. Також у нагоді стануть програми лояльності, які враховують різні аудиторії та їхні інтереси.
Послуги в сфері медицини та краси
Для клієнтів бізнесу в сфері медицини та краси вирішальну роль у виборі відіграє довіра до компанії або спеціаліста. За даними BrightLocal, 94% клієнтів медичної сфери орієнтуються на відгуки і для них вони є важливими. При цьому для формування остаточної думки потенційному клієнту необхідно прочитати або побачити близько 10 відгуків. Тому найкращою стратегію для медичної сфери буде максимально інформативна комунікація з клієнтами про послуги, які надаються, та активація охопленої аудиторії цінними для них пропозиціями.
Щоб доповнити ваш маркетинг, використовуйте дотичні до сфері інфоприводи:
- 4 червня ― Міжнародний день боротьби з карієсом.
- 7 червня ― День сонцезахисних окулярів.
- 14 червня ― Всесвітній день донору крові.
- 15 червня ― День захисту людей похилого віку.
- 18 червня ― День медичного працівника.
- 26 червня ― День косметолога.
- 12 червня ― Стартує тиждень чоловічого здоров’я.
Ви можете обмежитися комунікаціями в соціальних мережах та на сайті у вигляді тематичних постів, прямих етерів та лекцій, або піти далі і організувати безкоштовні огляді та консультації, безкоштовну діагностику за обмеженими параметрами, створити комплексну пропозицію за спеціальною ціною (наприклад, безкоштовне покриття фтором при комплексній чистці зубів) тощо.
Освітні послуги
- 14 червня ― Міжнародний день блогера.
- 17 червня ― Міжнародний день серфінгу.
- 25 червня ― День молодіжних та дитячих громадських організацій.
Як і в усій сфері послуг, тут вирішує репутація компанії. Один зі способів вплинути на це — сформувати навколо бізнесу ком’юніті тих, хто буде рекомендувати, створювати так званий UGC-контент та приймати активну участь в житті компанії. Тематичні дати ― привід зібрати аудиторію та побудувати з нею стосунки. Вебінари, демонстраційні заняття, майстер-класи, виставки, безкоштовні уроки будуть доречні до будь-якої дати. Також ви завжди можете створити власну подію, яка залучатиме однодумців. Маєте школу серфінгу? Влаштуйте вечірку в балійському стилі на День серфінгу. Навчаєте майбутніх блогерів? Саме час влаштувати конкурс по створенню контенту та зібрати всіх учасників для нагородження.
Фінансові послуги
- 12 червня ― День працівника фондового ринку.
На фінансовому ринку термін укладання угоди значно довший, тому варто подумати про довгострокові комунікації. Використовуйте інфоприводи для створення інформаційного контенту, проводьте професійні зустрічі онлайн або офлайн. Якщо інфопривід не відноситься безпосередньо до вашої ніші, але вам важливо підтримувати зв’язок з аудиторією, завжди можна привітати колег у вигляді розсилки або публікації в соцмережах.
Автомобільний ринок
- 16 червня ― 120-й день народження бренду Форд Мотор.
Виставка про історію бренду, тест-драйви для потенційних клієнтів, спонсорство тематичних заходів, організація аукціону, співпраця з інфлюєнсерами для проведення розіграшу або просування рекламної кампанії ― використовуйте всі можливості проявів у таку дату.
Маркетинг та реклама
- 19 червня ― Починається міжнародний фестиваль «Каннські леви».
Скористайтеся заходом для розширення своїх зв’язків або навіть реклами. Такі проєкти зазвичай мають широкий вибір проявів для партнерів: від інформаційної підтримки та спонсорства до безпосередньої участі в програмі. Вибирайте свій варіант та знаходьте нових клієнтів або розширюйте коло професійних контактів.
Будуємо репутацію бренду: які події в червні не варто ігнорувати маркетологам
Управління репутацією після повномасштабного вторгнення росії в Україну зазнало суттєвих змін. З’явилися нові фактори оцінки, за якими споживачі обирають продукти або послуги брендів. Так, за даними дослідження Google та Kantar, для споживача має значення відсутність зв’язків з країнами-агресорами, допомога ЗСУ та гуманітарна допомога постраждалим, підтримка та просування українського. Також варто відзначити важливість бренду роботодавця у воєнний час, емпатичність до емоційного та матеріального стану споживачів, наявність реакції на події в країні тощо.
У середньому 87% споживачів, згідно з опитуванням Havas media, очікують, що великі компанії мають робити позитивний внесок у світ завтрашнього дня.
Інфоприводи в червні можуть допомогти маркетологам та комунікаційникам висловити свою позицію або підкреслити важливі меседжі компанії в правильному для цього контексті. Для порівняння, наявність української айдентики на публікації про знижки в магазині та інформаційний пост про видатного діяча у сфері діяльності компанії матимуть різне сприйняття і цінність.
Залежно від характеру можемо виділити кілька напрямків інфоприводів та подій червні.
Події в червні національного значення:
- 6 червня ― День журналіста.
- 8 червня ― У цей день українець Казимир Малевич представив свій перший «Чорний квадрат».
- 18 червня ― День медичного працівника.
- 20 червня ― Всесвітній день біженців.
- 22 червня ― День скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні.
- 25 червня ― День митної служби України.
- 26 червня ― День національного прапора кримських татар в Україні.
- 28 червня ― День конституції України.
Ці дати важливі для кожного українця, і компанії буде доречно відзначити їх в комунікаціях, щоб підкреслити свою національну приналежність та єдність з аудиторією.
Суспільно важливі дати в червні:
- 1 червня ― Міжнародний день захисту дітей, Відкриття першого музею Епл в Києві.
- 2 червня ― День здорового харчування.
- 5 червня ― Міжнародний день охорони навколишнього середовища.
- 14 червня ― Всесвітній день донору крові.
- 15 червня ― День захисту людей похилого віку.
Компаніям з активною позицією важливо говорити про свою соціальну відповідальність та заходи, які вони проводять. Відповідні дати ― можливість ще раз заявити про певну соціальну проблему та залучити більше ресурсу для її вирішення.