Щоліта діти стають жертвами необережної поведінки на воді та з вогнем.
Через міни й вибухонебезпечні предмети з 24 лютого 2022 року станом на 23 жовтня 2023 року вже постраждали 68 і загинули 14 неповнолітніх. Щоб уберегти підлітків від заподіяння шкоди собі, іншим людям та природі, ЮНІСЕФ спільно з ДСНС проводили комунікаційну кампанію «Літні пригоди без шкоди», над створенням якої разом з ЮНІСЕФ та ДСНС працювала креативна команда Ogilvy Україна.
Кампанія «Літні пригоди без шкоди» була спрямована насамперед на підлітків і молодь віком 10‒19 років та мала на меті познайомити їх із правилами поведінки на воді, з вогнем і вибухонебезпечними предметами, а також алгоритмами дій у разі виникнення небезпечної ситуації. Додаткова аудиторія — батьки й опікуни, яким слід було нагадати про те, що виховання на «я так сказав» не працює і як важливо пояснювати всі правила. Щоб зробити це було простіше, матеріали вже містили відповіді на можливі дитячі «чому?».
З червня по серпень кампанія ширилася всією Україною, як результат — охопила майже 12 мільйонів дорослих та дітей.
Упродовж літа ДСНС проводили офлайн-заходи та лекції для підлітків, неодноразово висвітлювали тему на радіо та телебаченні, щоб якомога більше українців дізналися про правила безпечних канікул.
Через особливості розвитку мозку в цьому віці підлітки не завжди можуть спрогнозувати та зважити наслідки своїх дій. Ба більше, вони орієнтовані на ризиковану поведінку й отримують від неї задоволення. Тому донести інформацію так, щоб вони її сприйняли, часом буває дуже складно. Водночас підлітки надзвичайно чутливі до зворотного зв’язку від свого оточення, а тренди для них — інструмент для досягнення схвалення.
Кампанія, яку розробили UNICEF та ДСНС з креативною командою Ogilvy Україна, побудована на цьому інсайті та позиціонує ризиковану поведінку як анти-тренд. Щоб комунікація була максимально зрозумілою та близькою цій аудиторії, усі правила розказані мовою підлітків і подані в розважальній формі, з релевантними прикладами й поясненнями правильної та хибної поведінки. Замість «це можна, це не можна» — «це норм двіж, а це лютий крінж». Замість суворих і нудних настанов — яскраві дизайни, колоритні герої, динамічні ролики та смішні тіктоки, качові радіо та відео від блогерів. І ще ціла низка матеріалів для вокзалів, міжміських автобусів, Укрзалізниці тощо.
Інсайтність, яскравість та відповідність інтересам дітей допомогли перевищити середньостатистичні показники залучення у Tiktok та Youtube, і це враховуючи, що висвітлювалася вкрай нудна для підлітків тема — правила.
Близько 2 мільйонів підлітків та молоді дізналися про «Пригоди без шкоди» через різноманітні формати у соцмережах, у тому числі і з допомогою відео від блогерів.
@ellevika Пам’ятайте про правила безпеки на відпочинку на природі @UNICEF Ukraine #базацьоголіта #безпечніканікули #нормдвіж ♬ оригінальний звук – ellevika
@ellevika Якщо бачите вибухонебезпечні предмети – не чіпайте їх, не підходьте, а телефонуйте 101 @UNICEF Ukraine #юнісеф #безпечніканікули #дснс #правилабезпеки ♬ оригінальний звук – ellevika