«Літні пригоди без шкоди»: як пройшла комунікаційна кампанія ЮНІСЕФ та ДСНС
24 Жов 2023, 17:28

«Літні пригоди без шкоди»: як пройшла комунікаційна кампанія ЮНІСЕФ та ДСНС

Щоліта діти стають жертвами необережної поведінки на воді та з вогнем.

Через міни й вибухонебезпечні предмети з 24 лютого 2022 року станом на 23 жовтня 2023 року вже постраждали 68 і загинули 14 неповнолітніх. Щоб уберегти підлітків від заподіяння шкоди собі, іншим людям та природі, ЮНІСЕФ спільно з ДСНС проводили комунікаційну кампанію «Літні пригоди без шкоди», над створенням якої разом з ЮНІСЕФ та ДСНС працювала креативна команда Ogilvy Україна.

Кампанія «Літні пригоди без шкоди» була спрямована насамперед на підлітків і молодь віком 10‒19 років та мала на меті познайомити їх із правилами поведінки на воді, з вогнем і вибухонебезпечними предметами, а також алгоритмами дій у разі виникнення небезпечної ситуації. Додаткова аудиторія — батьки й опікуни, яким слід було нагадати про те, що виховання на «я так сказав» не працює і як важливо пояснювати всі правила. Щоб зробити це було простіше, матеріали вже містили відповіді на можливі дитячі «чому?».

З червня по серпень кампанія ширилася всією Україною, як результат — охопила майже 12 мільйонів дорослих та дітей.

Формування безпечного середовища для дітей — пріоритет для ДСНС і держави. Тому щодня у різних регіонах України рятувальники нагадують молодому поколінню правила безпечного відпочинку на водоймах, навчають пожежній та мінній безпеці. Під час літніх канікул ми приділяємо цьому особливу увагу.
Олександр Чекригін
директор Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям ДСНС України

Упродовж літа ДСНС проводили офлайн-заходи та лекції для підлітків, неодноразово висвітлювали тему на радіо та телебаченні, щоб якомога більше українців дізналися про правила безпечних канікул.

Діти пізнають світ і дорослішають через пошук нового досвіду й вражень, що інколи набуває форм ризикованої поведінки. У період літніх канікул це особливо небезпечно, адже вони проводять більше часу без нагляду дорослих. До того ж підлітки часто вибирають для свого дозвілля місця, де можуть чаїтися різноманітні загрози: водойми, ліс, покинуті будівлі тощо.
Мурат Шахін
голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні

Через особливості розвитку мозку в цьому віці підлітки не завжди можуть спрогнозувати та зважити наслідки своїх дій. Ба більше, вони орієнтовані на ризиковану поведінку й отримують від неї задоволення. Тому донести інформацію так, щоб вони її сприйняли, часом буває дуже складно. Водночас підлітки надзвичайно чутливі до зворотного зв’язку від свого оточення, а тренди для них — інструмент для досягнення схвалення.

Кампанія, яку розробили UNICEF та ДСНС з креативною командою Ogilvy Україна, побудована на цьому інсайті та позиціонує ризиковану поведінку як анти-тренд. Щоб комунікація була максимально зрозумілою та близькою цій аудиторії, усі правила розказані мовою підлітків і подані в розважальній формі, з релевантними прикладами й поясненнями правильної та хибної поведінки. Замість «це можна, це не можна» — «це норм двіж, а це лютий крінж». Замість суворих і нудних настанов — яскраві дизайни, колоритні герої, динамічні ролики та смішні тіктоки, качові радіо та відео від блогерів. І ще ціла низка матеріалів для вокзалів, міжміських автобусів, Укрзалізниці тощо.

Інсайтність, яскравість та відповідність інтересам дітей допомогли перевищити середньостатистичні показники залучення у Tiktok та Youtube, і це враховуючи, що висвітлювалася вкрай нудна для підлітків тема — правила.

Близько 2 мільйонів підлітків та молоді дізналися про «Пригоди без шкоди» через різноманітні формати у соцмережах, у тому числі і з допомогою відео від блогерів.

@ellevika Пам’ятайте про правила безпеки на відпочинку на природі @UNICEF Ukraine #базацьоголіта #безпечніканікули #нормдвіж ♬ оригінальний звук – ellevika
@ellevika Якщо бачите вибухонебезпечні предмети – не чіпайте їх, не підходьте, а телефонуйте 101 @UNICEF Ukraine #юнісеф #безпечніканікули #дснс #правилабезпеки ♬ оригінальний звук – ellevika

Розкажіть друзям про новину