Нещодавно мережа ресторанів фаст-фуду KFC опинилася в епіцентрі скандалу після того, як розмістила рекламу, яка добряче спантеличила користувачів соціальних мереж.
Зображення з хештегом #NoTentsJustChicken викликало бурхливу реакцію, коли дехто витлумачив його як таке, що висвітлює серйозну ситуацію, в якій опинилися палестинці, переміщені внаслідок конфлікту між Ізраїлем та ХАМАСом.
Однак, як з’ясували фактчекери французької інформаційної агенції AFP, кампанія насправді була натяком на місцевий інцидент в Антигуа і Барбуді, де зникнення намету, що належав Управлінню комунальних послуг Антигуа, стало темою для розмов.
Непорозуміння, схоже, виникло через невдалий час розміщення реклами та глобальну напруженість, пов’язану з конфліктом у Газі.
Потім реклама зажила власним життям, коли британський креатор Сулейман Ахмед і данська лікарка Анастасія Марія Лупіс, які раніше монетизували дезінформацію про сектор Газа, посилили наратив на соціальних платформах, включаючи Instagram, Facebook і X (колишній Twitter).
Way to go @kfc 🤣🤣🤣…… Epic! #NoTentsJustChicken pic.twitter.com/HA8bZdwEfB
— 💕DesiDiva💕 (@desi_diva1) February 19, 2024
У їхніх дописах KFC звинувачували у висміюванні тяжкого становища переміщених палестинців, і ця заява швидко поширилася.
«Огидна реклама, що висміює Газу від KFC, — прокоментував один із користувачів Instagram. — KFC буквально знущається над переміщеними палестинцями в Рафаху, в той час як вони страждають від голоду!».
Після перевірки незалежними експертами Instagram позначив це зображення як «неправдиву інформацію».
KFC тим часом видалила допис і попросила вибачення.
Прессекретар гіганта фаст-фуду повідомив AFP, що спірне зображення було поширене на каналах його антигуанського підрозділу «з наміром приєднатися до популярної розмови… про намет, про зникнення якого повідомило Управління комунального господарства Антигуа».
Вони також підкреслили, що кампанія не має жодного відношення до конфлікту на Близькому Сході, і вибачилися за будь-яку плутанину або засмучення, які вона могла спричинити.