«Каннські леви тренди не створюють, а відображають»: інсайти головного фестивалю креативності
29 Чер 2023, 14:55

«Каннські леви тренди не створюють, а відображають»: інсайти головного фестивалю креативності

Каннські леви — подія, на яку щороку із затамуванням подиху чекають тисячі креативників. Цьогорічних володарів гран-прі — головної нагороди фестивалю — можна переглянути тут.

Редакція MMR попросила українських представників топових креативних агентств, яким вдалося цього року відвідати Канни, поділитися своїми враженнями від фестивалю. Головними трендами, найулюбленішими роботами, голосом України в Каннах, топ-знайомствами та іншими інсайтами ексклюзивно поділилися Коста Шнайдер, Chief creative director Publicis Groupe Ukraine and Czech Republic, та Наталія Морозова, CEO Havas Village Ukraine.

Коста Шнайдер
 Chief creative director Publicis Groupe Ukraine and Czech Republic

Головні тренди цьогорічних Каннських Левів.

Важливо зазначити, що Каннські леви тренди не створюють, а відображають. Все, що робить маркетингові комунікації ефективними сьогодні, ми бачимо в Каннах. І головну роль тут, звісно, як завжди грає Креативність. 

Звичайно, можна побачити тренди в будь-якому аспекті створення проєкту — від пошуку цільової аудиторії до стилістики виконання. Я назву один загальний, що має відображення в усіх аспектах одразу — варіативність

Цей тренд росте по експоненті, безсумнівно, завдяки розвитку та масовому застосуванню ШІ: варіативна ЦА, варіативний екзекʼюшн, варіативний сторітелінг і т.і.

Як була представлена цього року Україна? Чи було особливе ставлення до українських представників?

Незважаючи на те, що цього року фестиваль не давав знижок для українських агенцій, від України було подано 18 проєктів, три з них — від Saatchi & Saatchi Ukraine, Gres Todorchuk та Banda — потрапили до шорт-листів, один отримав метали — срібло та бронзу. Приємно, що це саме наш проєкт Carol For Charity. 

Найкраще представлення України на фестивалі — це коли українські проєкти перемагають.

Я вважаю, що найкраще представлення України на фестивалі — це коли українські проєкти перемагають. Цього не заміниш виступами чи розмовами в перервах, футболками з тризубом чи прапорами. Це теж було, але значно менше, ніж торік. Я особисто лише один раз чув українську у натовпі. Люди в Європі, США, інших країнах живуть своїм життям (чим не можна їм докоряти) і починають цікавитися Україною тільки, коли чують, звідки ти. Саме тому інформаційний фронт як ніколи важливий. Потрібні нові підходи, нові ідеї.

Члени журі Каннських левів
Новина за темою
Український креативний директор став членом журі Канських левів 2023

Які ваші найулюбленіші роботи цьогорічних Каннських левів, в яких категоріях? Чи отримали вони нагороди?

Топові ідеї помічаєш ще до початку фестивалю. Як, наприклад, кампанію IKEA Proudly Second Best.

Або Clash From The Past для Clash Of Clans:

Чи The Artois Probability для Stella Artois:

Всі вони прогнозовано отримали високі нагороди в різних категоріях.

Хоча, звичайно (і я це люблю найбільше в Каннах), після публікації всіх шортлистів ти знаходиш неймовірну кількість натхнення у проєктах, яких раніше не бачив. Попереду ще велика робота з перегляду найкращих ідей з усього світу, раджу всім інвестувати в це свій час — це не тільки надихає, але й допомагає зрозуміти, що стоїть за їх успіхом.

Топ інсайтів, які ви почерпнули для себе на Каннських левах?

Мені дуже сподобалася презентація Марселя Маркондеса, СМО AB InBev, який говорив про визначальну роль креативних ідей. За останні пʼять років компанія піднялася в рейтингу Cannes Lions з 42 місця на перше і утримує його вже другий рік поспіль. Але вражає не це, а те, що цей графік повністю співпадає з ростом бізнесу компанії.

У наш час креативність набуває особливого значення.

Загалом мене приємно здивувала саме клієнтська активність на фестивалі — Netflix, Apple, Google, Spotify, NotCo, AB InBev, Dove, Heineken і багато інших — усі мали свої презентації, воркшопи, пляжні офіси, вечірки, нетворкінг-сесії. Всі говорили про те, що креативність драйвить зростання. Від клієнтів це завжди звучить переконливіше. Очевидно одне — у наш час диверсифікації медіаспоживання користувачами і, відповідно, логічного зростання ціни на увагу споживача, креативність набуває особливого значення.

Топ ваших знайомств на фестивалі. Чим вразили саме ці персони?

Найбільше радий особистому знайомству з Фернандо Мачадо. Фернандо — один із найвідоміших СМО у світі, один із його найбільш крутих проєктів — Moldy Whopper. Свіжа робота, що взяла золото та срібло, називається We Didn’t Write This Campaign для NotMilk:

Чого вам бракувало на фестивалі?

Часу на сон. А якщо серйозно, то мені здалося, що все було збалансовано, і кожен міг побудувати свій власний досвід фестивалю. Буквально.

Справа в тому, що дуже багато подій відбувалося одночасно, а за допомогою застосунку Cannes Lions ти буквально міг сконструювати свій розклад та, відповідно, отримати унікальне враження від фестивалю.

Наталія Морозова
CEO
Havas Village Ukraine

Головні тренди цьогорічних Каннських Левів.

Найголовнішим трендом став ШІ. Бізнес-лідери досліджували цю тему з усіх сторін: від того, як маркетологи та творці можуть використовувати технологію для покращення ефективності створення контенту та творчих результатів, до того, як ця технологія розпалює нову еру креативності.

Наступний тренд — персоніфікація реклами.

Фестиваль цього року виглядав та відчувався значно молодше, ніж раніше.

Фестиваль цього року виглядав та відчувався значно молодше, ніж раніше. Це особливо помітно було на щоденних годинниках радості TikTok Frosé Soirée та на активації Pinterest на пляжі, що називалася Pinterest Manifestival. Усі відвідувачі могли спробувати зумерські тренди в реальному житті, включаючи татуювання та камені для зубів.

Метавсвіт був менш присутнім у розмовах, замість цього використовувалися інші терміни, що описували концепції, схожі на метавсвіт. Замість «метавсесвіт» звучали такі слова, як «іммерсивний», щоб описати концепції, подібні до метавсесвіту. Навіть бачення метавсесвіту від Meta було представлено не так яскраво, на відміну від активації Reels, яка була центральною частиною Meta Beach цього року.

Як була представлена цього року Україна? Чи було особливе ставлення до українських представників?

Цьогоріч Україна була представлена дещо менше, ніж минулого року. Серед українських представників та спікерів — Дія, Ярoслава Гресь та Gres Todorchuk, а також Saatchi & Saatchi Ukraine, які oтримали Срібнoгo Лева за проєкт Carol For Charity. Наша команда Havas Village Ukraine також долучилась до зустрічі ЕАСА (European Association of Communication Agencies — Прим.ред.), зокрема і обговорювали креативну індустрію в країні, як європейська асоціація може допомогти нашому ринку. 

«Вестерни» не розуміють, як ми продовжуємо працювати, робити креатив та класні проєкти в таких умовах.

Проте підтримка досить відчутна. «Вестерни» не розуміють, як ми продовжуємо працювати, робити креатив та класні проєкти в таких умовах. Особливого ставлення до українських представників, як-от безкоштовної участі чи будь-яких інших додаткових можливостей, не було. Нашу агенцію запросила ЕАСА, щоб ми мали змогу виступити і розповісти про рекламний ринок в Україні, поділитись досвідом. Ми говорили про розвиток індустрій та ділились досвідом успішних кейсів під час війни. У наших колег з інших країн, як і в цілому аудиторії фестивалю, був шалений інтерес до того, як ми живемо і працюємо в Україні.

Які ваші найулюбленіші роботи цьогорічних Каннських левів, в яких категоріях? Чи отримали вони нагороди?

Виділити щось одне досить важко.

Oсобливо запам’ятався кейс Havas Paris з фондом Анни де Голль. Найбільший європейський аеропорт Шарль де Голль на тиждень перетворився на аеропорт Анн де Голль. Протягом тижня ім’я дочки першого президента П’ятої Республіки, що мала синдром Дауна, було зображено всюди — від терміналів до фасаду. Ця кампанія значно підвищила видимість Фонду Анни де Голль, який із 1945 року бореться за права людей з синдромом Дауна.

Також цікавим був кейс ВЕТС, які до Міжнародного жіночого дня 2023 року спільно з SISTA та ООН-Жінки у Франції вирішили скористатися можливостями LinkedIn, щоб попередити людей про недостатню видимість, з якою стикаються французькі жінки, що працюють у tech. За ідеєю BETC Paris 23 жінкам, які працюють у сфері технологій, дозволили взяти під контроль облікові записи LinkedIn 23 чоловіків-лідерів бізнесу.

Цей проєкт має на меті зробити важливу видимість жінок у технологічній індустрії завдяки потужності професійної соціальної мережі LinkedIn.

Щирo радію такoж за кoлег з Saatchi & Saatchi, які oтримали сріблo за Carol for Charity. Світ пoступoвo викреслює Україну з інфoрмаційнoгo прoстoру, тoму важливo нагадувати йoму прo війну, яку ми переживаємo щoдня.

Топ інсайтів, які ви почерпнули для себе на Каннських левах?

Насправді для мене стало відкриттям те, наскільки інформативною є програма side-івентів. Майже всі локації, представлені поза палацу фестивалю, — Havas Cafe, пляжі Мета, Google, Pinterest, Spotify, Amazon тощо — включають ті ж теми, що і основний майданчик. Крім того, спікери з основної сцени виступають на цих брендових майданчиках, що дозволяє отримати максимум з точки зору і знань, і нетворкінгу. Зберігайте як лайфхак:)

Топ ваших знайомств на фестивалі. Чим вразили саме ці персони?

Кількість нетворкінгу була величезною, проте серед моїх ТOП-3 — Дейл Морган, CEO of Simulmedia, який дуже підтримує та просуває ідею інвестицій в Україну.

Також мене вразив Жак Сегела, Віце-Президент Havas, який у свої 89 років задає надзвичайну енергетику, генерує креатив, презентує проєкти — це надихаючий досвід спілкування.

Ну і last but not least — комітет EACA. Кожен із них — неймовірна особистість з величезним досвідом у сфері.

Чого вам бракувало на фестивалі?

Мабуть, лише двійника, щоб паралельно бути на всіх подіях фестивалю 🙂

Розкажіть друзям про новину