Дмитро Медведок, директор KOLA, розказав MMR про початок співпраці зі співачкою, різницю між директором та продюсером артиста та вплив TikTok на шалену популярність хіта «Чи разом».
Розкажіть про ваш шлях зі співачкою KOLA. Із чого все починалось?
Ми познайомились на концерті гурту KADNAY завдяки Вадиму Алхутову, він же Teejay, з яким Настя тоді працювала над створенням перших своїх сольних пісень. Я ж у свою чергу допомагав Вадиму з його проєктом «ВОРОНА». З першої зустрічі ми з Настею швидко знайшли спільну мову, бо з одного міста, та почали спілкуватись. Але співпраця зародилася через пару місяців після її участі в нацвідборі «Євробачення» 2017 року. Настя звернулась до мене за порадою стосовно її соціальних мереж. Уже за місяць ми міркували над сценічним ім’ям. Так з’явилась наша співпраця та KOLA.
У чому різниця між директором та продюсером артиста? Яку позицію ви займаєте в KOLA?
Для мене продюсер, по західному прикладу, це все ж таки людина, яка займається музичною частиною. Організовує процеси створення музичного твору. Директор або менеджер — людина, яка вирішує організаційні питання просування та життєдіяльності артиста загалом. Це перший та найголовніший фан, ким я і є. Довгий час у нас не було команди, я та Настя робили все самі. Я був концертним директором, піарником, SMM-ником, дизайнером, створював креативи, знімав та монтував відео, писав сценарії до блогу, інколи (дуже рідко) допомагав писати пісні. Приспів до пісні «Синхрофазотрон» був написаний мною на лавці біля під’їзду.
За цей весь час ми багато чому навчилися та продовжуємо вчитись. Ми багато мріяли про команду, яка в нас нарешті вже з’явилась. На сьогодні за собою я залишив full-менеджмент та звання головного фаната. Також я є художником-постановником усіх кліпів KOLA.
Зараз KOLA очолює всі топ-чарти України. У чому секрет успіху?
Секрету ніякого немає. Це закономірність. Людина, яка багато працює та робить це від душі та серця, рано чи пізно приречена бути почута. KOLA як ніхто цього заслуговує.
Як впливають конкурси та шоу на впізнаваність артиста?
З точки зору менеджменту, це дуже гарний майданчик для того, щоб показати свій талант великій аудиторії. Є багато різних прикладів участі, від гурта KAZKA до Monatika. Шлях та стратегії різні, результат плюс-мінус один. Головне, щоб була взагалі ця стратегія, бо майже всі виконавці на цьому етапі не мають розуміння, якого алгоритму дотримуватися, в яку сторону дивитись та як діяти. Для багатьох перемогою є побачити себе по ТВ. Крапка. А хтось продовжує працювати і далі шукає канали бути почутим.
Але буває і таке, що конкурс йде тобі в мінус. Наприклад группа O’Torvald, яка представляла країну на конкурсі «Євробачення» в 2017 році в Києві. Невдало підібрана пісня, за підсумками конкурсу 24 місце з 26, у результаті сильна критика зі сторони українців, що на пару років вибило гурт з рейок творчості. Також на прикладі Насті, яка в 2016 році поїхала представляти Україну на конкурсі «Нова хвиля» у Сочі. Для неї це була мрія дитинства. Майданчик, на якому відкрились її улюблені тоді співачки Тіна Кароль та Джамала. Вона вважала, що робить гарну справу та їхала за перемогою. За своєю особистою перемогою для своєї країни. Як результат, невірне розуміння політичної ситуації, ніякого результату та неможливість прийняти участь в національному відборі «Євробачення», чого нам би дуже хотілось.
Як TikTok вплинув на просування хіта «Чи разом»?
Дуже сильно. TikTok та Instagram змінили наші плани повністю, бо ми планували релізити зовсім іншу пісню. Ми не очікували, що фрагмент пісні «Чи разом?» так сподобається аудиторії соцмереж. Статистика була, як для нас, шаленою, люди шерили наше відео в інсті, а в TikTok був справжній бум відзнятих відосів. Було прийняте швидке рішення відізвати заплановану до цього пісню зі стрімів, закінчити «Чи разом?» та зняти відео, яке мені довелось монтувати за ніч до його виходу в світ. Зовсім не було часу на роздуми, слухачі вимагали повну версію. За підсумком пісня була записана в навушник від айфону, а відео знято на звичайну камеру Canon дівчиною-фотографом. За що ми їй дуже вдячні.
Чи були факапи в роботі з KOLA?
За 5 років було дуже багато всього і з моєї, і з Настіної сторони, але складно щось згадати. Факапи, як на мене, це емоційна «прикраса» життєдіяльності артиста та його команди, після якої треба робити висновки та не озираючись рухатись далі.
Як змінилась творчість KOLA у період війни?
Якщо дивитись цілісно, то творчість ніяк не змінилась. Ще до війни Настя писала душевні ліричні пісні, але точно змінилась інтенсивність. Чому? Тому що в неї болить. Це ми можемо бачити зараз в Instagram, який перетворився на музичний щоденник її почуттів.
Нещодавно прийняли Закон про заборону пісень мовою агресора. Як вважаєте, чи зміниться український ринок?
Зараз взагалі складно про щось казати та прогнозувати. Дуже багато питань. Ринок — це великий організм, який складається з багатьох чинників. Від майданчиків для виступів, продакшн студій, музичних ЗМІ до керуючого та виконуючого персоналу в команді артистів. Як все буде далі розвиватись, складно уявити. Наразі всі працюючі напрямки підтримують нових артистів. Дають змогу бути почутими. І, як наслідок, для нас точно відкриються нові таланти, які на слуху будуть у кожного.
У коментарях під відео KOLA називають топовою ліричною виконавицею. Чи після перемоги музика KOLA зміниться?
KOLA та її лірика — це внутрішній стан, все органічно. Я не можу прогнозувати її почуття, але після перемоги ми точно їх почуємо.