У Лондоні відбулася 62-га церемонія нагородження D&AD Awards, де Чорні олівці як найвища нагорода в креативній індустрії були вручені з-поміж 652 олівців.
У рік запеклих дебатів про цінність «мети» в рекламі та дизайні, результати цьогорічної премії D&AD Awards свідчать про те, що найкращі у своєму класі роботи все ще можуть походити з добрих мотивів.
Два з чотирьох володарів найвищої нагороди були засновані на ідеях, спрямованих на позитивний вплив на суспільство. Обидві роботи використовували дані та технології у новий спосіб: «WhereToSettle» від агенції McCann Poland, а також «WoMen’s Football» від Marcel.
Те ж саме можна сказати і про володарів Жовтих олівців D&AD, наприклад, робота «Transparency Card» від AKQA São Paulo для медіа Congresso em Foco, яка намагалася допомогти бразильцям виявити потенційну корупцію в державних витратах.
Гумор також здобув велику перемогу: багато суддів відзначили повернення грайливості та веселощів у рекламну та дизайнерську індустрію, що знайшло своє відображення у роботах володарів Жовтого олівця «Michael Cerave» від Ogilvy PR та «Sammakorn» від Choojai And Friends, Thailand.
Агентство VML New York продовжило свою нещодавню серію перемог і було названо «Рекламним агентством року» за версією D&AD, а AB InBev другий рік поспіль отримала звання «Клієнт року».
Ogilvy та Serviceplan стали «Мережевим агентством року» та «Незалежним мережевим агентством року» відповідно, тоді як Raw Materials отримало звання «Дизайнерське агентство року», незважаючи на те, що запустилося лише у 2023 році.
Нагадаємо, що раніше були оголошені переможці 103-ї щорічної церемонії нагородження ADC та українські переможці та володарі Золотого олівця The One Show 2024.
Редакція MMR зібрала роботи чотирьох володарів Чорних олівців у добірку:
- Агенція Dentsu Tokyo з роботою «My Japan Railway» у категорії Art Direction. Кампанія побудована навколо ідеї відновити відчуття зв’язку людини із залізницями в Японії.
Було розроблено сотні марок для кожної станції по всій Японії. А також створили застосунок для колекціонування марок, спеціальну книгу, постер та багато іншого. У результаті щоденні поїздки на роботу перетворили на пригоду.
- Marcel France з роботою «WoMen’s Football» для телекомунікаційного оператора і постачальника диджитал послуг Orange у категорії Digital & Social, що висвітлювала гендерні упередження у футболі за допомогою візуальних ефектів, яка стала справді вірусною і стала освітнім інструментом.
- Apple за дизайн своєї революційної операційної системи «VisionOS» у категорії Digital Design.
Робота отримала також Графітовий олівець у категорії Digital Design / Use of XR.
- Агенція McCann Poland отримала нагороду за «WhereToSettle» для компанії Mastercard у категорії Experiential. У рамках кампанії було створено платформу смарт-даних, щоб допомогти українським біженцям знайти притулок і роботу по всій Польщі. Робота отримала також Графітовий олівець у категорії Direct / Products & Services, Дерев’яний — у категорії Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital та у PR / Digital & Social.
До шортлисту цього року потрапили і роботи українських учасників:
- Креативна агенція Saatchi & Saatchi Ukraine з роботою Carol for Charity для Міністерства закордонних справ України, за підтримки організації BRAND UKRAINE та Фундації Олени Зеленської у категоріях Radio & Audio / Tactical / 2024 та Direct / Radio & Audio.
- Графічна дизайнерка Альона Користа у категорії Type Design & Lettering / Single Typeface / 2024.
Голос — сучасний український шрифт, натхненний літераціями українського художника-графіка 20–30-х років XX століття Павла Ковжуна. Він був створений як дипломний проект (ступінь бакалавра з графічного дизайну). Шрифт має гострі форми та автентично-український характер. Голос не підтримує російську мову, а якщо спробувати, він покаже тризуба
Список всіх переможців 62-гої церемонії нагородження D&AD Awards можна переглянути тут.