17 Лип 2024, 11:31
PR

«Не під запис»: «На створення першого сезону подкасту ми витратили понад 250 тис. грн власних інвестицій»

PR-подкаст «Не під запис» присвячений діалогам про комунікаційні кейси, PR-кампанії українських бізнесів та персональні бренди українських лідерів. MMR поспілкувався з авторками подкасту — Анною Давиденко, PR-агенткою і celebrity marketing менеджеркою, та Олександрою Погорілою, засновницею агенції стратегічних комунікацій UAGENCY — інсайти першого сезону, поради для тих, хто хоче створити власний подкаст, а також захопливі історії «не під запис» шукайте в інтерв‘ю.

Створити подкаст — одна справа, а зробити його популярним — задача із зірочкою. Давайте підведемо проміжні підсумки першого сезону. Поділіться аналітикою та загальним фідбеком слухачів.

Олександра Погоріла: Ми поки випустили 8 епізодів подкасту з запланованих 13, рано говорити про підсумки сезону. Наразі в нас близько 40 тис. прослуховувань, понад 2 тис. підписників та 65% глибина дослуховуваності. Наші продюсери кажуть, що це вау. Нас активно слухають не тільки в Україні, але й у Варшаві, Франкфурті, Мадриді.

Мета подкасту — робити комунікації в Україні більш ефективними, свідомими та сенсовними.
Олександра Погоріла
засновниця агенції стратегічних комунікацій UAGENCY

Запит на чесні професійні діалоги про комунікації в умовах війни високий не тільки серед комунікаційників. Нам пишуть маркетологи, хеди, підприємці, волонтери, державні службовці. Усі ми тепер живемо в епіцентрі кризи, і нас ніхто не вчив, як діяти за таких обставин. 

Наш подкаст — це платформа для обміну досвідом та баченнями, інсайтами та відкритими питаннями. Давайте визнаємо — кожен із нас, так чи інакше, комунікаційник — вдома, на роботі, в соціальних мережах, незалежно від аудиторії. Мета подкасту — робити комунікації в Україні більш ефективними, свідомими та сенсовними. І допомагати бізнесу трохи більше розбиратись в PR. 

Розкажіть про команду, яка створює подкаст. Хто за що відповідає? Скільки в середньому коштує створення одного подкасту?

Олександра Погоріла: Найкращим рішенням було звернутись до професіоналів. Ми працюємо з подкаст продакшеном YEP. Це талановита команда зі схожими нам цінностями: справжність, увага до деталей, сенси та любов до слухачів. Дівчата давно створюють подкасти, які я слухаю. PR-підтримку подкасту забезпечують спільно наші з Анею команди, і це класний метч. Ми роздаємо контент на різних платформах, робимо текстові продукти, без команди це було б нереально.

Дизайн обкладинки та візуальний стиль подкасту робила талановита Таня Гуменюк. Фотоконтент — Богдан Магдич та Іра Тітенко. Загалом подкаст створює команда з 12 людей. 

На створення першого сезону «Не під запис» ми витратили понад 250 тис. грн власних інвестицій. 

Які інгредієнти успішного подкасту ви вивели для себе з вашого досвіду? 

Олександра Погоріла:

  • Ключовий — партнерство. Ми з Анею підтримуємо одна одну, коли наступають моменти втоми або помилок, і спільно радіємо, коли все вдається. У процесі створення подкасту ви обов’язково отримаєте і те, і інше. Суперсила нашого партнерства — це нетворк, а також спільне по цінностях і водночас різне бачення одних і тих самих комунікаційних тем. А ще я багато чому вчусь у Ані і обожнюю, як вона звучить. 
  • Другий і надважливий — це наші гості. Вони є головними творцями і співавторами подкасту. Це наші друзі та колеги, якими ми щиро захоплюємось. Особливо хочу подякувати Лєрі Толочиній, яка прийшла до нас першою, коли в нас не було нічого, крім ідеї. Вона повірила в нас без бренду, концепту і статистики прослуховувань. Ми писали перший епізод у студії на квартирі, яку навіть відшукати було важко, а в нас з Анею тремтіли голоси від хвилювання. Лєра — наче хрещена мати подкасту, бо далі ми всім уже казали, що в нас є перший зірковий випуск з нею. На початку шляху завжди шукайте того, хто повірить у вас безумовно. 
Новина за темою
Валерія Толочина, CMO MEGOGO: 5 ключових думок про комунікації в умовах невизначеності
  • Третє — задоволення від процесу без очікування результатів. Ми просто робимо подкаст, який нам самим хотілося б слухати — відверті, легкі, професійні діалоги. Подкаст, який полегшить роботу комунікаційникам в Україні, додасть впевненості, нових ідей та знань, натхнення, підтримки. Робіть те, що дійсно відповідає вашій місії та баченню, і ви ніколи не будете розчаровані. 
На початку шляху завжди шукайте того, хто повірить у вас безумовно. 
Олександра Погоріла
засновниця агенції стратегічних комунікацій UAGENCY

Топ порад тим, хто хоче створити власний подкаст.

Анна Давиденко:

  • Подкаст — це довгограюча історія. Тому важливо, щоб кожен випуск ніс щось нове, водночас був поза часом. Хороша підготовка команди — це добре виконана домашня робота: подивитись, що вже виходило з гостем, що ви хочете розповісти і що мають дізнатись ваші слухачі.
  • Теми для подкасту мають бути глобальними, щоб навіть через рік його було цікаво слухати попри те, що відбуватиметься в інфопросторі. 
  • Подкаст — двосторонній процес, де кожен відіграє важливу роль. Якщо гість не готується до інтерв’ю, не думає про те, як він відповість на питання хоча б тезово — із цього рідко виходить класна розмова. 
  • Важливо пропрацювати питання, щоб вони були нетривіальними і не поверхневими. Я боялась, що наша сценаристка видалить мене з робочого чату, бо щоразу я пропонувала шукати глибші теми та питання, щоб краще розкрити героя. 
  • Також для нас став виграшним формат едьютейменту — суміш едьюкейшену та інтертейменту. Це те, що підігріває цікавість подкасту.
  • Я слухаю подкаст мінімум 5 разів. Перші 4 — на етапі монтажу. На різній швидкості. Щоб зрозуміти, що вхопить слухач на х1 та на х1,5. І останній — уже після випуску. 
Новина за темою
Юрій Марченко: сторітелінг, інтерв’ю та журналістика

Який випуск став найпопулярнішим у сезоні? Секрет в гості, темі або чомусь іншому?

Анна Давиденко: На кожному майданчику в нас лідирують різні гості. Цікаво бачити, як професія, присутність і особистий бренд героя впливає на те, де їх більше слухають. Наприклад, випуски з Оленою Тараненко і Миколою Давидюком зібрали великі охоплення на YouTube. Віра Щербакова і Юрій Марченко — на Spotify, Лєра Толочина — на MEGOGO Audio, Оля Руднєва та Ірина Горова — на Apple Podcasts.

Новина за темою
Ірина Горова: особистий бренд та інтертеймент під час війни

Ми шукали кореляцію, як можна вирахувати, хто з гостей на якому майданчику збере кращі охоплення. Секрет в усьому разом: гостях, влучній темі. 

Цікаво бачити, як професія, присутність і особистий бренд героя впливає на те, де їх більше слухають.
Анна Давиденко
PR-агентка і celebrity marketing менеджерка

Чи робите платне промо подкасту або використовуєте лише майданчик медіапартнера (mmr.ua — медіапартнер подкасту «Не під запис» — Прим.ред.) та власні соцмережі для інформування про нові випуски? 

Анна Давиденко: Ми робимо таргетовану рекламу в соцмережах. Враховуючи минулий досвід роботи з музикантами, я знаю, що конверсія з одного на інший майданчик достатньо низька. 

Промо формує впізнаваність бренду, нас з Олександрою і нашого фірмового стилю. Іноді робимо рекламні інтеграції в релевантних телеграм-каналах, які збирають професійну аудиторію. 

Під час live-запису «Не під запис» на MRKTNG марафоні ми запитали, хто з гостей слухав наш подкаст. Із 500 людей в залі руки підняли близько 20%. Я зрозуміла, що навіть така вузька професійна аудиторія ще не повністю охоплена, і нам багато ресурсу треба вкласти для того, щоб нас знало якомога більше людей. 

Багато хто нас репостить, публікує, тегає в соціальних мережах. Ми вдячні за це, тому що це великий кредит довіри та крута підтримка у розповсюдженні подкасту.

Поділіться вашими улюбленими моментами з подкастів.

Олександра Погоріла: Мій улюблений момент — коли минають перші 10 хвилин розмови, офіційні представлення та бліц. Тоді розпочинається магія творення діалогу. А ще, ви б чули, що ми обговорюємо не під запис і що не потрапляє в ефір! 

Момент, який ціную особливо, — коли під час запису випуску з Олею Руднєвою, СЕО Superhumans Center, Аня поділилася своїм досвідом аварії, і я ніби прожила з нею цей досвід, до мурах. Цей запис був для мене певною мірою трансформуючим. Мабуть, парадоксально, але найважчі досвіди приносять найбільшу цінність, дарують особливу близькість, формують поле довіри.

Анна Давиденко: Практично після кожного запису епізоду в нас є неформальна частина спілкування, коли ми обговорюємо свої емоції, випуск. Це міг би бути окремий випуск подкасту — не під запис «Не під запис». 

Із неочікуваних моментів — коли вийшов епізод з Володимиром Дегтярьовим, я зрозуміла по своєму голосу, що перші п‘ять хвилин, замість того, щоб зосередитись на питаннях, я фліртувала з гостем. Це відбулося несвідомо, для мене було неочікувано, що його харизма настільки вплине на мене. 

Які подкасти слухаєте ви? Ваш персональний топ подкастів і чому рекомендуєте їх послухати?

Олександра Погоріла: Серед тих, якими хочу поділитись: 

  • «Нескінченні історії» від Ольги Тадай — подкаст про казки, в яких заховано більше мудрості, ніж ми пам’ятаємо з дитинства.
  • Women make money — подкаст про підприємниць та women’s leadership від Саші Бородіної. 
  • «У чому виклик?» від стратегів Banda Аgency.
  • «Без оголошення війни» — розмови Олександра Аврамчука та Іллі Кабачинського про події минулого, щоб краще зрозуміти сьогодення.
  • Communicating with Ros Atkins — діалоги з комунікаційниками та практичні поради для ефективного спілкування.

Анна Давиденко: Мої улюблені подкасти, які якісно зроблені і завжди дуже заглиблюють у тему:

  • «СЕО Сучасності»
  • «Нескінченні історії»
  • «Людині потрібна людина»
  • «Заплати собі сама»
  • «Сноби»
  • On Strategy Showcase
  • «Як вам вдалося»

Подкаст — класний майданчик для залучення рекламодавців. Чи плануєте монетизувати «Не під запис»?

Олександра Погоріла: У створення першого сезону ми інвестували самі. Зберегти повну свободу було принциповим. На другий сезон ми відкриті до пропозицій від візійного партнера, який взяв би на себе собівартість технічних витрат, а свободу залишив. Віримо, що так буває, і у другий сезон! Ми хочемо забезпечити подкаст незалежним від обставин ресурсом для подальшого розвитку та зростання. Але тут нам не обійтись без підтримки слухачів. Саме вони наближають другий сезон коментарями, відгуками, прослуховуванням і рекомендаціями. 

На другий сезон ми відкриті до пропозицій від візійного партнера, який взяв би на себе собівартість технічних витрат, а свободу залишив.
Олександра Погоріла
засновниця агенції стратегічних комунікацій UAGENCY

Розкажіть про ваш досвід ексклюзивного запису офлайн-подкасту із співзасновниками CHER’17 під час MRKTNG марафону. Які інсайти винесли для себе? Чи чекати на відеоформат наступного сезону?

Олександра Погоріла: Із Тетяною та Іваном я не була знайома особисто до цього дня. Тому мене вони вразили своєю відкритістю та професіоналізмом, бізнесовими інсайтами. Це талановиті підприємці, що свідомо розвивають власні бренди і бренд бізнесу. Їх досвід корисний всім, хто будує бренди в Україні. Дякую нашому медіапартнеру MMR, особисто Ірині Сердюк та Каті Волошиній за запрошення зробити це наживо на сцені MRKTNG марафону. 

Відеоформат — це двосторонній виклик. Він здорожчує собівартість виробництва і зобов’язує глядача дивитись контент. Мені подобається невимушена легкість аудіоформату. Нас слухають за кермом, у метро, готуючи сніданок, біжучи ранкові 5 км.

Новина за темою
Віра Щербакова: 5 важливих ідей від Head of Communications Ajax Systems

Анна Давиденко: Коли сидиш в звукоізольованій студії, ти себе почуваєш вільно, бо знаєш, що зможеш вирізати невдалі фрагменти. Мені було тривожно виходити з live-форматом на велику аудиторію, бо ціна помилки в такому випадку може бути достатньо великою. Інсайт: більше тренуватись у публічних виступах. 

Класний продукт у відеоформаті можливий при записі з публічними гостями, які звикли бути перед камерою і розуміють, як себе поводити. Коли створюєш відеоінтерв’ю з людьми, які не звикли бути в кадрі, вони думають не про те, що відповісти, а про те, як вони зараз виглядають. Ми в подкасті створили атмосферу довіри, безпечний простір для гостей. У відео такого ефекту з непублічними гостями досягнути майже неможливо. 

Ми в подкасті створили атмосферу довіри, безпечний простір для гостей. У відео такого ефекту з непублічними гостями досягнути майже неможливо. 
Анна Давиденко
PR-агентка і celebrity marketing менеджерка

Кого з гостей дуже хотіли б побачити в себе на подкасті в наступних сезонах?

Олександра Погоріла: У нас, звісно, вже є уявлення, кого ми запросимо. Це не завжди публічні комунікаційники, які творять знані на всю країну комунікаційні історії, тому гарантуємо відкриття! Також будемо прислухатись до наших слухачів. Тому пишіть, кого ви б хотіли почути в наступному сезоні.

Новина за темою
Олена Тараненко: 4 інсайти бренд-комунікацій

Анна Давидено: Мій вішліст на наступний сезон — це комунікаційники з державного сектору та гості з фешн-індустрії. Український фешн стрімко розвивається, у тому числі завдяки комунікаціям. Це викликає повагу, і мені б хотілося ці кейси розібрати більш детально. У державних комунікаціях також є багато вау-проєктів, які викликають цікавість.

Найсмішніша/найдивніша історія, яка трапилася під час запису подкасту.

Олександра Погоріла: Під час запису з Володимиром Дегтяровим, наприклад, я вилила на себе повнісіньку чашку кави. І цього не помітив жоден слухач.

Коли до нас приходив кінорежисер Дмитро Авдєєв, нам із ним вдалося здивувати всю команду. У позаминулому житті Дмитро займався у студії телебачення і преси «Рожевий слон», і про це було питання в бліці. Спогади про те, як ми в далекі 90-і роки їздили разом від Донеччини на міжнародний фестиваль дитячої творчості та преси «Золота Осінь Славутича», вразили всіх. Такий тонкий світ, минуле і майбутнє дивним чином сплетене. 

І так ми зʼясували, що наша продюсерка Ксенія Лацвієва з подкаст продакшену YEP також займалась в цій студії, бо вона теж зі Сходу. Тож ми всі тут, в одній студії, у Києві, створюємо український контент під час повномасштабної війни. Це символічний маркер того, що з певними стереотипами щодо людей зі Сходу, що довгі роки нав’язувався путінською пропагандою, час прощатись. Усі ми — українці, у першу чергу. 

Якби не власний подкаст «Не під запис», який продукт ви би створили?

Анна Давиденко:  Якщо б це не був подкаст, то це був би подкаст. Я довго шукала ідеальний формат, який би мені подобався. Ну або книга. 

Рік тому я почала писати книгу про особистий бренд. Тоді мені здавалося, що це доволі легко, і через рік я вийду з опублікованою книгою. Виявилось, не так легко. 

Олександра Погоріла: Подкаст надихнув нас створити мерч «Не під запис» в колаборації з лав брендом DreamTeam. Щоразу, як я вдягаю ці ідеальні футболки, замислююсь над створенням власної капсули. 

Якщо б це не був подкаст, то це був би подкаст.
Анна Давиденко
PR-агентка і celebrity marketing менеджерка

Розкажіть друзям про новину

Нове відео