Зараз на українському ринку відчувається значний кадровий голод. І сфера креативу не є винятком. Кваліфікованих фахівців завжди бракувало. А зараз від моменту відкриття вакансії до підписання офферу можуть минати цілі місяці. Тож все більше агенцій вирішують брати молодих спеціалістів.
Засновники та креативні директори агенції SHOTS Стас Качановський і Петро Стороженко діляться своїм досвідом у подоланні цього виклику та вихованні самостійних креативників.
Варто почати з того, що ми завжди шукаємо людей, які розуміють, що все залежить від них. З внутрішньою дисципліною й очима, що палають. Навіть якщо у них не дуже великий досвід, ми готові взяти їх у команду і допомогти зростати.
Референс рутина
Для них створюємо всередині агенції середовище, яке формує смак. Вчимо тренувати надивленість, а потім аналізувати те, що вони подивилися. Люди втягуються й уже формують для себе орієнтири: що є добре, а що — ні.
Тож взяли за маст хев переглядати та скидати в чатик рекламні ролики, кейси, кліпи та все, що формує надивленість та може надихнути. Так копірайтери стають трохи візуалами, а арт-директори — трохи копірайтерами. І тут поступово стирається межа між цими професіями, і люди перетворюються на рекламників. І починають дивитися на саму рекламу не лише крізь призму своїх фахових скілів.
Нещодавно навіть зробили два відкритих канали з референсами «ШОЦ» та «ЩОЦ по дизайну». Аби в інших креативників та дизайнерів зʼявилося ще одне джерело рефів і інструментів. І ми всі разом могли пушити сферу та крафт.
Ми проводимо внутрішні лекції, де кожен із нас ділиться знаннями, навичками, цікавою інформацією та новинками. Наприклад, ми всім офісом слухали про перших котів у рекламі, креативну агенцію Шухевича, історію дизайну і проводимо воркшопи з новинок штучного інтелекту. Зараз ми також розвиваємо формат, де запрошуємо різних спікерів з нашої та суміжних сфер до нашого офісу. Це робиться, щоб надихатися і розуміти ринок з усіх боків.
А далі підтримуємо і заохочуємо рух вперед. У рамках нашої програми ШОЦ Education ми оплачуємо 50% вартості навчання. Тут можна прокачатися у своїй професії або отримати нові навички, які допоможуть у роботі.
Знаємо, що подекуди страхи та перешкоди створюють «тарганів» в голові, тому в штаті є HR-коуч. Вона допомагає всім креативникам, дизайнерам і менеджерам зростати як в особистому плані, так і в професійному. Це кілька зустрічей на місяць, де ми обговорюємо, що виходить, що не виходить, і шукаємо нові рішення, щоб досягати більшого. Іноді правильно підібрані слова допомагають не лише повірити в себе, але й стати тією «машиною», якою хочеш бути. Ну і головне — є куди «їхати». Бо в якій би команді ти не працював — завжди є можливість зростання.
Відсутність стелі
У нас немає історії, де сидять креативні директори та груп хеди, а ти весь такий чудовий креативний не можеш далі нікуди просунутися. Для нас важливо виростити великі самостійні команди та креативних директорів із новим свіжим поглядом. І тут все просто: від креативника — бажання масштабуватися, відповідальність і дисципліна. Від нас — менторство та підтримка.
SHOTS — це невелика команда, тому всі ідеї, побажання, зауваження чуються і виконуються. Немає великих керівників — є звичайні люди, які знають, що всі можуть помилитися, зафакапити, зафруструватися. Головне — зробити з цього висновки і далі йти з новим досвідом.
Також взяли собі за звичку вибиратися кудись усією агенцією. Раз на місяць влаштовуємо мінікорпорат під час робочого дня і йдемо на активність, яку обрала команда. Основне завдання — трохи освіжитися, змінити обстановку, закрити ноутбук і поспілкуватися не тільки на робочі теми. І головне — при цьому не витрачати особистий час кожної людини, тому проводимо такі мінікорпоративи в робочі дні та години.
Свобода та графік завантаження
Це ж стосується і графіку роботи. Вічне питання, як правильно підійти до творчих людей у межах фул-тайму. Зараз зупинилися на форматі 3/2, де три дні працюємо з офісу, а інші два — з дому, басейну, городу чи будь-якого місця, де є гарний інтернет і можна сфокусуватися на задачах. Бо різне ж буває. Іноді потрібно зосередитися, щоб тебе ніхто не чіпав, знову ж таки змінити обстановку або просто зарядити соціальну батарейку та повалятися з котом. Але формат офісу — це завжди про хімію між людьми, швидкий зворотний зв’язок, ефективні брейнштормінги та смол-токи на кухні, з яких виростають ідеї для кампаній.
Ще окремо ввели одноденний дауншифтинг. Коли після дебрифінгу можна ізолюватися, щоб зібратися з думками та натхненням, і повернутися з ідеями та розумінням, що потрібно робити.
Здається, це лайтові методи, але вони допомагають зробити із просто заряджених креативників — сильних. І головне: навіть коли ми не шукаємо людей, ми шукаємо. Наша скарбничка талантів завжди відкрита, щоб запросити когось на каву поспілкуватися.