Війна стає «нормою»: очікування українців від брендів та реклами
01 Лис 2023, 10:28

Війна стає «нормою»: очікування українців від брендів та реклами

У другій половині 2023 року українці воліють бачити рекламу товарів та послуг, а також очікують більш креативної реклами. Про це свідчать дані дослідження Kantar Україна, проведеного у серпні 2023 року. 

За даними дослідження, все більше респондентів вважають, що бренди повинні рекламувати товари та послуги (78% проти 54% минулого року). Поряд із бажанням бачити рекламу назагал, у респондентів виникає бажання бачити саме якісну рекламу. Більш ніж удвічі зросли очікування щодо креативності реклами (78% проти 35% минулого року). 

Важко це казати, але війна стала «новою нормою», тому повернення до промотування товарів та послуг і висока якість креативу сприймаються позитивно — їх навіть очікуюють.
Катерина Калюжна
експертка з дослідження брендів в компанії Kantar Україна

Одночасно з цим, переважна більшість українців хочуть, щоб бренди підлаштовували рекламу під реалії війни (62% проти 51% у серпні минулого року).

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь
При цьому, бренди не мають удавати, що війни немає — це не доречно. Тут важливо витримувати баланс і діяти відповідно до ДНК бренду.
зауважує експертка
Що найбільше дратує?

Минулого року українців найбільше обурювала реклама, що спекулює на темі війни та/або відображенні життя без урахування реалій війни. Тепер акценти змістилися і найбільше дратують: 

  • Реклама брендів, які не вийшли з ринку країни-агресора (55%);
  • Використання російської мови в комунікації (47%);
  • Залучення сумнівних бренд-амбасадорів (40%).

За словами експертки, публічні конфлікти, непрозора позиція, діяльність у росії та Криму після 2014 року, а також критика дій влади — ці та подібні теми є сенситивними для українців, тому, при виборі інфлюєнсерів, бренд повинен бути впевнений, що вони із амбасадором розділяють спільні цінності. 

Якщо мова заходить про патріотичну тематику та використання відомих образів війни (Патрон, Трактор-танк, Мрія, Привид Києва, Байрактар, Джавелін тощо) у рекламі, то респондентам стає скоріш байдуже. Раніше подібні кейси сприймали більш негативно — 48% респондентів були проти використання даних образів в рекламі, а зараз — лише 24%. 

За словами Катерини Калюжної, це можна пояснити більш обережною комунікацією зі сторони брендів після серії скандалів та появи законопроєкту про спекуляцію. Також, респонденти могли втомитися від масового використання відомих образів війни. 

Які теми українці хочуть бачити в рекламі?

Українці повертаються до типових маркетингових меседжів — 80% респондентів хотіли б бачити в рекламі пропозиції спеціальних умов, знижок та акцій. Назагал, люди стали чутливими до ціни, тому найбільший інтерес викликають акції та вигідні пропозиції. 

Топ-3 очікуваних тем в рекламі:
Серпень 2022 Серпень 2023 
Відображення технологічного розвитку України 80% Пропозиція спеціальних умов (знижок, акцій) 80%
Інформація про підтримку української культури 80%Інформація про підтримку української культури 73%
Інформація про допомогу армії від бренду 76%Інформація про допомогу армії від бренду 72%

Розкажіть друзям про новину