05 Лют 2024, 12:49

Скасування проєктів та падіння ринку: рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2022 рік

Повномасштабна війна зупинила активності, залишивши лише найнеобхідніші та малобюджетні сервіси. Переважну більшість проєктів було скасовано, найменш постраждали консьюмер та трейд маркетингові програми. Обсяги ринку маркетингових сервісів демонструють значне падіння. Загалом галузь втратила 60% від 2021 «ковідного» року. Результати рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2022 рік підтверджують ці висновки.

Згідно методики рейтингу дані формуються за анкетами агентств-членів МАМІ, які підтверджені офіційними фінансовими звітами. Завдяки цим об’єктивним даним ми можемо зрозуміти загальні зміни обсягу ринку маркетингових послуг, динаміку кожної категорії та місце на ринку учасників рейтингу.

У 16 Рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2022 рік взяли участь 16 агенцій. Зменшення кількості учасників рейтингу підтверджує, що внаслідок надзвичайних обставин деякі агенції тимчасово призупинили свою роботу у 2022 році (Табл.1 і 2). 

Оскільки маркетингові активності були значно обмежені, більшість агентств, таким чином, сконцентрувалися на Trade marketing (Табл. 3). А трейд-маркетингові проєкти сфокусували свої зусилля на мерчандайзингу та in-store підтримці (Табл. 4).

Склад агентств ТОП-5 рейтингу трохи змінився: ADSAPIENCE, Havas Engage, LEX MARKETING, TEAM247, All Motion. В першій групі втримує свої позиції LEX MARKETING та приєдналась агенція TEAM247 завдяки концентрації на trade та instore промоціях. Prospects Ukraine увійшли у другу групу, яка не зазнала значних змін. Третя група також демонструє технічну ротацію всередині рангу.

Підводячи підсумки рейтингу 2022 року, маємо зазначити, що найголовніше досягнення галузі у рік повномасштабної війни — це те, що вдалося зберегти та утримати ринок маркетингових комунікацій. Всупереч активним бойовим діям, блекаутам, кадровій кризі, реальній небезпеці агентства працювали.

Підсумки 2023 року та прогноз на 2024 більш оптимістичні, тож незабаром буде оновлений рейтинг агенцій за 2023 рік.

Таблиця 1. Рейтинг агентств згідно доходів у 2022 році
Позиція
в 2022 р.
Назва агентства%
МС
Динаміка зміни доходу в порівнянні з 2021р.Позиція та дохід
в 2021 р.
Група 1. Дохід (виручка) від реалізації 150-450 млн грн
1ADSAPIENCE99%1200-700
2Havas Engage98%2200-700
3LEX MARKETING80%4200-700
4TEAM24794%6100-200
5All Motion98%3200-700
Група 2. Дохід (виручка) від реалізації 50-150 млн грн
6Paradigm Group100%9100-200
7Prospects Ukraine100%5100-200
8TMSCo100%10100-200
9Pulse Marketing Agency98%7100-200
10Talan Group (Talan Communications, Clever Force)100%8100-200
Група 3. Дохід (виручка) від реалізації 5-50 млн грн
11BetterSvit87%11100-200
12Adbakers80%191-40
13SMART Marketing100%171-40
14Seven Group95%1540-100
15MEX a member of Havas50%221-40
16Profi ads50%181-40
Таблиця 2. Ключові послуги та клієнти агентств-учасників рейтингу в 2022 році
Позиція
в 2022 р.
Назва агентстваКлючові послугиОсновні клієнти 2022
Група 1. Дохід (виручка) від реалізації 150-450 млн грн
1ADSAPIENCEConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services, PRMastercard, Lego, Київстар, ПУМБ
2Havas EngageConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative ServicesMondelēz Ukraine, Visa International Service Association, Electrolux, L’Oreal, JDE Ukraine, Imperial Tobacco Ukraine
3LEX MARKETINGConsumer marketing, Trade marketing, АутстафінгNestle, Beiersdorf, Henkel Beauty Care, GlaxoSmithKline Healthcare, Essity, Johnson&Johnson, Reckitt Benckiser, Evyap
4TEAM247Trade marketing, АутстафінгNestle, Philip Morris, ПБК Радомишль, Unilever
5All MotionConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative ServicesCoca-Cola, Loreal, Nestle, Teva, Signify 
Група 2. Дохід (виручка) від реалізації 50-150 млн грн
6Paradigm GroupTrade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketingBritish American Tobacco Ukraine, Київстар, Abbott Laboratories S.A., AGCO International, Bayer Ukraine, Bosch Ukraine, Biocodex, Abbvie, Teva, Terra Food Group
7Prospects UkraineConsumer marketing, Loyalty marketingMastercard, JTI, Allo, ЄвроАвтоСервіс
8TMSCoConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketingJohnson & Johnson, Biocodex, AB InBev Efes, MCDonald’s, Watsons
9Pulse Marketing AgencyConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative ServicesJTI, Kimberly Clark, MХП, АТБ, Bosch
10Talan Group (Talan Communications, Clever Force)Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketingReckittBenkiser, Дмитрук, JTI, Canon, Bacardi-Martini Ukraine, Cersanit, Nestle, AristonThermo, Total Energies, Danone, Нова Пошта, МХП
Група 3. Дохід (виручка) від реалізації 5-50 млн грн
11BetterSvitConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, PR, Digital ServicesАТБ-Маркет, PepsiCo Ukraine, Bella-Trade, Ficosota, Нова Пошта, VISA, Amway, Sanofi Ukraine, Джонсон і Джонсон Україна
12AdbakersConsumer marketing, Trade marketing, Loyalty marketing, Creative ServicesJTI, Raif, DTEK, Apple, AbInbev, Unilever
13SMART MarketingConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketingBlockbuster Mall, Coca-Cola Beverages Ukraine Limited, Panasonic, МХП, Watsons, Метінвест, Royal Canin
14Seven GroupConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, PRBAT (British American Tobacco Ukraine), Nestle, Danone, Vodafone, НР, Kingston
15MEX a member of HavasConsumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, PRVodafone Ukraine, Нова пошта, HP, Schneider Electric, Фармак
16Profi adsEvent marketing & Sponsorship, Media Planning and Buying, розміщення реклами в торгівельно-розважальних центрахТРЦ Ocean Plaza, ТРЦ Республіка, ТРЦ Караван (Київ, Дніпро), Bosch Ukraine, Правекс Банк, Yves Rocher, ТРЦ King Cross Leopolis, Mary Kay

Таблиця 3. Розподіл доходів агентств-учасників за сегментами в 2022 році

Trade marketingConsumer
marketing
Event marketing & SponsorshipLoyalty marketing
47%29%14%10%
1TEAM247ADSAPIENCEADSAPIENCEProspects Ukraine
2LEX MARKETINGHavas Engage Havas Engage All Motion
3Havas Engage LEX MARKETINGParadigm GroupParadigm Group
4All MotionPulse Marketing AgencyAll MotionTMSCo
5Pulse Marketing AgencyAll MotionTMSCoBetterSvit
6TMSCoProspects UkraineSMART MarketingSMART Marketing
7Paradigm GroupAdbakersTalan GroupMEX a member of Havas
8Talan GroupTMSCoProfi adsAdbakers
9ADSAPIENCEBetterSvitSeven GroupTalan Group
10Seven GroupTalan GroupBetterSvitPulse Marketing Agency
11BetterSvitSeven GroupPulse Marketing Agency 
12SMART MarketingSMART MarketingMEX a member of Havas 
13AdbakersMEX a member of Havas  
14MEX a member of Havas   
Таблиця 4. Розподіл доходів агентств-учасників за послугами Trade marketing в 2022 році
МерчандайзингПрограми стимулювання продавцівІнші польові роботи
(консультанти біля полиць, аудити та т.ін.)
Trade promo
57%11%19%13%
1TEAM247All MotionHavas Engage Paradigm Group
2LEX MARKETINGTalan GroupADSAPIENCEAll Motion
3Havas Engage TMSCoLEX MARKETINGTMSCo
4Pulse Marketing AgencyParadigm GroupTMSCoHavas Engage 
5All MotionPulse Marketing AgencyTalan GroupBetterSvit
6Paradigm GroupSMART MarketingAll MotionPulse Marketing Agency
7Talan GroupSeven GroupSeven GroupSeven Group
8TMSCoBetterSvitPulse Marketing AgencyADSAPIENCE
9Seven GroupMEX a member of HavasAdbakersTalan Group
10BetterSvitADSAPIENCESMART MarketingSMART Marketing
11SMART Marketing BetterSvitMEX a member of Havas
12MEX a member of Havas   

Розкажіть друзям про новину

Нове відео