Новий герой рубрики «Що бісить?» — Антон Бокий, Head of Group Brand Marketing INTERTOP. Антон розказав про людей, що розбираюься в маркетингу краще, ніж маркетологи, диплом за «креативні ідеї в 23:59» та зусилля, яких не передбачають прямі обов’язки.
Як сприймають оточуючі вашу професію? З якими кліше ви стикаєтеся?
За своє життя доводилося стикатися і розвінчувати велику кількість кліше. Загалом, спираючись на мій досвід, я б розділив людей на три категорії:
- Перша — ті, хто має досить примітивне уявлення про професію маркетолога. На їхню думку, вона про прикольні фоточки, флаєри біля метро, тренінги на кшталт «продай мені цю ручку» або 15-ти секундну рекламу перед улюбленим шоу в YouTube, яку не виходить пропустити.
- Друга категорія — ті, хто у слові «маркетинг» наголошують на другий склад, абсолютно не розуміють, як працює та з чого складається ланцюжок процесів успішної кампанії, але при цьому глибоко переконані, що легко зробили б кейс на мільйон доларів. Не хотілося б когось засмучувати, але це хибна думка, яка б розвіялася в перші 15 хвилин роботи у сфері маркетингу.
- І третя, моя улюблена категорія — люди, які працюють не перший рік на ринку, розділяють твої болі та усвідомлюють виклики, з якими доводиться стикатися. Адже тільки людина, що працювала у цій сфері, може зрозуміти, яка масштабна робота стоїть за кожною успішною колаборацією або те, наскільки рідкісно та цінно спіймати миттєву ідею, що зможе трансформуватися в багатомільйонні охоплення. Із такими людьми легко зловити одну хвилю, в їхніх очах завжди безодня розуміння, а часом і захоплення!
А тепер опишіть, як насправді виглядає ваш звичний робочий день.
Робочий день зазвичай починається не з кави, а саме з новин.
У мене новий робочий день зазвичай починається не з кави, бо каву я вдома встигаю випити)) А саме з новин, коли скролиш телеграм по дорозі в офіс. У телеграмі розділив чати та канали за напрямкам: робочі, особисті та для натхнення. Коли сприймаєш інформацію систематизовано, у влучний момент це породжує нові ідеї та допомагає уникнути вигоряння.
Справи в офісі розпочинаю з перевірки пошти і паралельно моніторингу усіх ключових показників за минулий день, оцінюю прогноз відповідно до мереж брендів та основних каналів комунікації. А далі, уже за офісною традицією, без неї ніяк, виходжу за кавою з колегою.
Далі — робота, зустрічі, перемовини і, нарешті, обід. Обід — це святе. Як писав Кейт Феррацці у своїй однойменній книзі — ніколи не їжте наодинці, це правило для мене непорушне. Далі продовжується робота, іноді вона може закінчитися о 19:00, а іноді і до 23:00 можна попрацювати)))
Також буває, що отримую запрошення в якості спікера або гостя на професійні конференції та інші профільні заходи, які також вважаю частиною своєї роботи. Як сказали б люди з умовно «першої категорії», у маркетологів це час для ігристого, але для мене, у першу чергу, це заходи для обміну досвідом та нетворкінгу з тими, хто створює та слідує трендам.
Топ найбісячіших речей у вашій професії персонально для вас.
Як я вже казав вище, хто завгодно може дозволити собі прийти і заявити, що розбирається в маркетингу краще, ніж маркетологи. Пояснювати щось тут, як правило, немає сенсу, але відверто це бісить)))
Не люблю, коли нема зворотнього зв’язку щодо ідей о 23-й годині та пізніше.
А ще глибоко в душі я не люблю, коли нема зворотнього зв’язку щодо ідей о 23-й годині та пізніше. А коли, як не зараз? Ідея може померти зі світанком))) Але, якщо серйозно, то просто хочеться одразу поділитися з командою та приступати до її реалізації, та доводиться чекати до ранку. І це очікування іноді тягнеться нескінченно — усі ідеї мають втілюватися вчасно. Хоча варто сказати, що час від часу можуть бути винятки, і моїй команді все ж таки приходять такі повідомлення. Але мені пощастило, бо вони повністю «мої люди» та навіть у мій день народження подарували диплом за «креативні ідеї в 23:59».
Насправді, хоч вищеперераховані ситуації часом тригерять більшість людей, у мене рідко виникає почуття роздратованості. Загалом те, що може дратувати інших — до прикладу зміни, правки, швидка адаптація до реалій — мене, навпаки, драйвить.
Тому до будь-яких викликів я ставлюсь спокійно та дещо з цікавістю. Моя команда навіть жартує, що взагалі єдине, що мене може вибісити, так це відпустка, яка завжди не на часі))
Як справляєтеся зі стресом на роботі? Ваші лайфхаки.
Стрес на роботі — для мене спірне поняття, це скоріше про виклики.
Нещодавно, у TikTok розвірусилося на десятки тисяч переглядів гнівний ролик блогерки, де вона отримує косметику від нашого бренду Kiko Milano в буквально пошматованому пакуванні. Відео дуже швидко набрало обертів, а в коментарях обурювалися користувачі. Тому маркетологам доводиться відповідати навіть за помилки служби доставки, аби відстояти ім’я бренду. Маленька стресова ситуація, але коли перегляди набирають і набирають обертів, відповідальна команда починає вже трошки стресувати. І як каже Катя Волошина (головна редакторка mmr.ua — Прим.ред.), «з лимонів треба робити лимонад», тому всіх заспокоїв, і всією командою почали робити успішний, красивий кейс. Блогерка отримала лімітовану колекцію в ідеальному пакуванні, її новий ролик зібрав утричі більше переглядів, а ми за вчасну реакцію — нових клієнтів та шанувальників бренду.
Звичайно, маркетологи — живі люди, і бувають періоди стресів, розчарувань, а іноді і зневіри. Бо зараз повномасштабна війна, ми всі живемо в цій реальності. У кожного є близька людина, родич або друг, який зараз на передовій.
Якщо вже стресую, то мені допомагає команда.
Але якщо вже стресую, то мені допомагає команда. Мені пощастило з командою, ми разом долаємо усі труднощі та виклики професійністю, жартами, здоровою самоіронією та потужним запалом до своєї справи. Це надихає і дає сил продовжувати бігти марафон далі. Бо ми всі працюємо заради підтримки України, економіки та допомоги нашим ЗСУ.
Яким людям точно не варто працювати у вашій сфері?
Людям, які уявляють професію маркетолога, як у серіалі «Емілі в Парижі». У нашому бентежному житті такі очікування-реальність не завжди можуть збігатися. Бути готовим до всього — це маст у нашій професії. Наприклад, колись ми організовували показ спільної колекції INTERTOP з POUSTOVIT у межах Ukrainian Fashion Week.
Таймінг був дуже щільний, тому команда декораторів у силу обставин не встигала прибрати пісок, який був частиною інсталяції. Тому зустріч гостей довелося відкласти, і всією дружньою командою ми допомагали технічному персоналу якомога скоріше оформити подіум))
Доведеться докладати зусиль, яких не передбачають твої прямі обов’язки.
Потрібно пам’ятати, що не завжди ти будеш «зіркою в небі» й доведеться докладати зусиль, яких не передбачають твої прямі обов’язки, але вони є необхідними. Адже за красивою картинкою успішного та впізнаваного проєкту стоїть титанічна праця, яка потребує прорахунку та передбачливості всіх можливих варіантів розвитку подій.