Що бісить? Антон Бокий про маркЕтинг та атмосферу з «Емілі в Парижі»
17 Лип 2024, 14:54

Що бісить? Антон Бокий про маркЕтинг та атмосферу з «Емілі в Парижі»

Новий герой рубрики «Що бісить?» — Антон Бокий, Head of Group Brand Marketing INTERTOP. Антон розказав про людей, що розбираюься в маркетингу краще, ніж маркетологи, диплом за «креативні ідеї в 23:59» та зусилля, яких не передбачають прямі обов’язки.

Як сприймають оточуючі вашу професію? З якими кліше ви стикаєтеся?

За своє життя доводилося стикатися і розвінчувати велику кількість кліше. Загалом, спираючись на мій досвід, я б розділив людей на три категорії: 

  • Перша — ті, хто має досить примітивне уявлення про професію маркетолога. На їхню думку, вона про прикольні фоточки, флаєри біля метро, тренінги на кшталт «продай мені цю ручку» або 15-ти секундну рекламу перед улюбленим шоу в YouTube, яку не виходить пропустити.   
  • Друга категорія — ті, хто у слові «маркетинг» наголошують на другий склад, абсолютно не розуміють, як працює та з чого складається ланцюжок процесів успішної кампанії, але при цьому глибоко переконані, що легко зробили б кейс на мільйон доларів. Не хотілося б когось засмучувати, але це хибна думка, яка б розвіялася в перші 15 хвилин роботи у сфері маркетингу. 
  • І третя, моя улюблена категорія — люди, які працюють не перший рік на ринку, розділяють твої болі та усвідомлюють виклики, з якими доводиться стикатися. Адже тільки людина, що працювала у цій сфері, може зрозуміти, яка масштабна робота стоїть за кожною успішною колаборацією або те, наскільки рідкісно та цінно спіймати миттєву ідею, що зможе трансформуватися в багатомільйонні охоплення. Із такими людьми легко зловити одну хвилю, в їхніх очах завжди безодня розуміння, а часом і захоплення! 

А тепер опишіть, як насправді виглядає ваш звичний робочий день.

Робочий день зазвичай починається не з кави, а саме з новин.

У мене новий робочий день зазвичай починається не з кави, бо каву я вдома встигаю випити)) А саме з новин, коли скролиш телеграм по дорозі в офіс. У телеграмі розділив чати та канали за напрямкам: робочі, особисті та для натхнення. Коли сприймаєш інформацію систематизовано, у влучний момент це породжує нові ідеї та допомагає уникнути вигоряння. 

Справи в офісі розпочинаю з перевірки пошти і паралельно моніторингу усіх ключових показників за минулий день, оцінюю прогноз відповідно до мереж брендів та основних каналів комунікації. А далі, уже за офісною традицією, без неї ніяк, виходжу за кавою з колегою. 

Далі — робота, зустрічі, перемовини і, нарешті, обід. Обід — це святе. Як писав Кейт Феррацці у своїй однойменній книзі — ніколи не їжте наодинці, це правило для мене непорушне. Далі продовжується робота, іноді вона може закінчитися о 19:00, а іноді і до 23:00 можна попрацювати)))

Також буває, що отримую запрошення в якості спікера або гостя на професійні конференції та інші профільні заходи, які також вважаю частиною своєї роботи. Як сказали б люди з умовно «першої категорії», у маркетологів це час для ігристого, але для мене, у першу чергу, це заходи для обміну досвідом та нетворкінгу з тими, хто створює та слідує трендам. 

Топ найбісячіших речей у вашій професії персонально для вас. 

Як я вже казав вище, хто завгодно може дозволити собі прийти і заявити, що розбирається в маркетингу краще, ніж маркетологи. Пояснювати щось тут, як правило, немає сенсу, але відверто це бісить)))

Не люблю, коли нема зворотнього зв’язку щодо ідей о 23-й годині та пізніше.

А ще глибоко в душі я не люблю, коли нема зворотнього зв’язку щодо ідей о 23-й годині та пізніше. А коли, як не зараз? Ідея може померти зі світанком))) Але, якщо серйозно, то просто хочеться одразу поділитися з командою та приступати до її реалізації, та доводиться чекати до ранку. І це очікування іноді тягнеться нескінченно — усі ідеї мають втілюватися вчасно. Хоча варто сказати, що час від часу можуть бути винятки, і моїй команді все ж таки приходять такі повідомлення. Але мені пощастило, бо вони повністю «мої люди» та навіть у мій день народження подарували диплом за «креативні ідеї в 23:59».  

Насправді, хоч вищеперераховані ситуації часом тригерять більшість людей, у мене рідко виникає почуття роздратованості. Загалом те, що може дратувати інших — до прикладу зміни, правки, швидка адаптація до реалій — мене, навпаки, драйвить.  

Тому до будь-яких викликів я ставлюсь спокійно та дещо з цікавістю. Моя команда навіть жартує, що взагалі єдине, що мене може вибісити, так це відпустка, яка завжди не на часі))

Як справляєтеся зі стресом на роботі? Ваші лайфхаки. 

Стрес на роботі — для мене спірне поняття, це скоріше про виклики. 

Нещодавно, у TikTok розвірусилося на десятки тисяч переглядів гнівний ролик блогерки, де вона отримує косметику від нашого бренду Kiko Milano в буквально пошматованому пакуванні. Відео дуже швидко набрало обертів, а в коментарях обурювалися користувачі. Тому маркетологам доводиться відповідати навіть за помилки служби доставки, аби відстояти ім’я бренду. Маленька стресова ситуація, але коли перегляди набирають і набирають обертів, відповідальна команда починає вже трошки стресувати. І як каже Катя Волошина (головна редакторка mmr.ua — Прим.ред.), «з лимонів треба робити лимонад», тому всіх заспокоїв, і всією командою почали робити успішний, красивий кейс. Блогерка отримала лімітовану колекцію в ідеальному пакуванні, її новий ролик зібрав утричі більше переглядів, а ми за вчасну реакцію — нових клієнтів та шанувальників бренду.

Звичайно, маркетологи — живі люди, і бувають періоди стресів, розчарувань, а іноді і зневіри. Бо зараз повномасштабна війна, ми всі живемо в цій реальності. У кожного є близька людина, родич або друг, який зараз на передовій. 

Якщо вже стресую, то мені допомагає команда. 

Але якщо вже стресую, то мені допомагає команда. Мені пощастило з командою, ми разом долаємо усі труднощі та виклики професійністю, жартами, здоровою самоіронією та потужним запалом до своєї справи. Це надихає і дає сил продовжувати бігти марафон далі. Бо ми всі працюємо заради підтримки України, економіки та допомоги нашим ЗСУ. 

Яким людям точно не варто працювати у вашій сфері?

Людям, які уявляють професію маркетолога, як у серіалі «Емілі в Парижі». У нашому бентежному житті такі очікування-реальність не завжди можуть збігатися. Бути готовим до всього — це маст у нашій професії. Наприклад, колись ми організовували показ спільної колекції INTERTOP з POUSTOVIT у межах Ukrainian Fashion Week.

Таймінг був дуже щільний, тому команда декораторів у силу обставин не встигала прибрати пісок, який був частиною інсталяції. Тому зустріч гостей довелося відкласти, і всією дружньою командою ми допомагали технічному персоналу якомога скоріше оформити подіум))

Доведеться докладати зусиль, яких не передбачають твої прямі обов’язки.

Потрібно пам’ятати, що не завжди ти будеш «зіркою в небі» й доведеться докладати зусиль, яких не передбачають твої прямі обов’язки, але вони є необхідними. Адже за красивою картинкою успішного та впізнаваного проєкту стоїть титанічна праця, яка потребує прорахунку та передбачливості всіх можливих варіантів розвитку подій. 

Новина за темою
Що бісить? Нікіта Добринін про популярність та те, кому не місце в медіа

Розкажіть друзям про новину