У Київстар працює Антикризовий комітет — компанія передбачає ризики та готується до різних можливих варіантів розвитку подій. До гіпотетичного початку воєнних дій телеком-оператор теж готувався. Основним завданням було спрогнозувати можливі загрози та забезпечити безперервну діяльність і надання послуг клієнтам, а також подбати про безпеку колективу.
Першочерговими пріоритетами на період війни для Київстар є безпека та підтримка співробітників, постійна комунікація та безперервність надання послуг, адже зв’язок — це стратегічно важлива галузь.
Торік співробітники Київстар доклали багато зусиль, щоб українці лишалися на зв’язку: підтримували роботу телеком-мережі; ремонтували зруйноване обладнання; налаштовували спеціальні можливості (національний роумінг, «Роумінг як вдома» та ін.); надавали безоплатні послуги як для своїх клієнтів, так і для держаних структур та організацій; інформували про інформаційну та кібергігієну тощо. Із 24 лютого 2022 року Київстар і колектив йдуть #НазустрічПеремозі — працюють і підтримують людей і країну всіма можливими способами.
Підтримка команди під час війни
Як відповідальний роботодавець Київстар підтримує колектив. Компанія уже реалізувала та продовжує реалізувати заходи за такими напрямками.
Безпека: гібридний режим роботи, робота з-за кордону; облаштовані укриття; навчання; захисне оснащення для спеціалістів у гарячих точках тощо.
Матеріальна підтримка: виплати (релокація, оренда житла, допомога у зв’язку з втратами); матеріальна підтримка впродовж перших 6 місяців війни; виплати мобілізованим співробітникам та інженерам, що працюють в зонах підвищеного ризику тощо.
Нематеріальна мотивація: психологічна підтримка; мотиваційні програми, залучення та підтримка сімей співробітників; комунікації.
Війна, батьківство та кар’єра: підтримка співробітників із дітьми
Співробітники-батьки, потребують дещо більшої підтримки з боку роботодавця. У нашому колективі 50% співробітників мають дітей до 18 років. Щоб зберегти їхній ресурс, ми розробили спеціальну програму підтримки:
- психологічна підтримка для батьків і дітей;
- пізнавально-розважальні програми;
- практикуми з психологами для батьків і дітей.
У нас працював «Дитячий фронт допомоги». Майже 800 дітей наших співробітників виконували завдання та тримали свій фронт допомоги військовикам. Фінальним завданням було створення привітання колегам із Київстар, які стали на захист України — це відео й досі гріє серця наших захисників.
Одночасно із «Дитячим Фронтом Допомоги» працювала програма для батьків щодо психологічної підтримки дітей, адже ми маємо дуже багато звернень колег з цього приводу. Крім вебінарів, особистих консультацій з психологами, які зараз працюють на постійній основі, батьки отримали поради та покрокові інструкції стосовно розмов з дітьми про війну та підтримки їхнього психологічного стану.
Працювала програма для батьків щодо психологічної підтримки дітей, адже ми маємо дуже багато звернень колег з цього приводу. Крім вебінарів, особистих консультацій з психологами, батьки отримали поради та покрокові інструкції стосовно розмов з дітьми про війну та їхньої підтримки.
Для сімей співробітників діють мотиваційні програми (психоемоційна підтримка, медичне страхування за корпоративними тарифами тощо). Під час блекаутів, коли світла та тепла не було по кілька днів, співробітники Київстар брали з собою на роботу дітей. В офісі було тепло, усі мали можливість розігріти їжу, випити гарячого чаю та підзарядити гаджети. Діти тим часом могли підключитися до навчання онлайн.
Підтримка традиції як демонстрація стабільності та мотивація
Важливим підґрунтям для підтримки морального духу команди стало те, що роботодавець попри війну не відмовився від традицій. Торік компанія провела 18 конкурс на визнання кращих співробітників — «Сузір’я Київстар», а цього року стартував 19-й. Компанія, опираючись на результати голосування співробітників, відзначає найбільш активних та ефективних.
Як співробітники оцінюють ініціативи компанії
Компанія будує HR-стратегію, орієнтуючись на зворотний зв’язок від команди. Із цією метою проводять регулярні опитування: щотижневі опитування про емоційний і фізичний стан співробітників впродовж перших півроку повномасштабної війни. А також детальні дослідження «Залученість персоналу» та «Моя робота під час війни», метою яких було визначення того, наскільки ефективними є процеси, як почуваються та чого потребують люди, чи почуваються вони в безпеці тощо.
Підтримка колективу будується на основі якісних внутрішніх комунікацій: щоб уникнути паніки, людей важливо спрямувати. Проводяться прямі лінії з СЕО, детальна інформація надається у внутрішній корпоративній мережі Workplace. Співробітники HR створили тематичні групи в телеграмі.
Опитування співробітників за результатами року роботи демонструє: 97% співробітників задоволені фінансовою підтримкою, 96% – психологічною, 97% – інформаційною. Роботодавець доклав багато зусиль, аби зберегти колектив та аби співробітники лишалися в ресурсі, адже війна закінчиться, і потрібно буде всією командою працювати на відновлення та розвиток.