«Рекламний ринок України переживає трансформацію»: інтерв‘ю з продюсерами продакшну
11 Лип 2023, 16:51

«Рекламний ринок України переживає трансформацію»: інтерв‘ю з продюсерами продакшну

Продюсери українського продакшну SCREENLIFE STUDIO Олексій Довбуш та Андрій Купрієнко з 2015 року реалізовують рекламні кейси для великих брендів — локальних українських і міжнародних імен. Серед їхніх клієнтів Mastercard, Martini, Pepsi, Lexus, Київстар, великі українські канали «1+1», СТБ, банки, фармацевтичні компанії та інші. Відомі бренди, яскраві креативні проєкти, професійні нагороди — так виглядала їхня картина світу до 24 лютого 2022 року. MMR поспілкувався з Олексієм та Андрієм про те, як змінилася індустрія під час війни та як їхня команда адаптується до цих змін.

Робота з відомими брендами, великі проєкти, професійні премії та нагороди — такою була ваша реальність до війни. Яка вона зараз?

Андрій: Попри ситуацію в країні, ми продовжили працювати з великими національними брендами — «Київстаром», наприклад. Глобально це одна з небагатьох українських компаній, яка під час війни створює багато різноформатних проєктів. Зараз більшість брендів припинили знімання комерційної реклами в Україні, занурилися в диджитал, SMM. А ми як продакшн перейшли більш у соціальний напрямок у плані креативу.

На ваш погляд, як змінився український рекламний ринок?

Рекламні бюджети зменшилися — це загальна для ринку тенденція.

Олексій: До 24 лютого 2022 року дуже багато іноземних компаній приїздили знімати рекламу саме в Україну, тому що в нас класні спеціалісти, а зйомки обходилися в рази дешевше. Зараз це на паузі. І для локальних брендів перший рік був дуже важким — телебачення майже повністю припинило транслювати рекламу, вони були змушені перейти у диджитал, налаштовувати конект із блогерами. Тільки зараз потрошку до ефірів повертається телевізійна реклама. На жаль, виживають великі продакшни, які потихеньку з’їдають маленькі, оскільки у них більше контактів та можливостей отримати проєкт. Але і їм приходиться поступатися у ціні, тому що рекламні бюджети зменшилися — це загальна для ринку тенденція.

Якщо подивитись на ваші проєкти за всі роки, якими особливо пишаєтесь?

Андрій: Screenlife Studio працює з 2015 року, і за цей час нам вдалося реалізувати багато класних проєктів, якими можна пишатися. Наша фішка — створювати якісні проєкти під будь-який бюджет. Ми вміємо оптимізувати, не втрачаючи якість.

Я б відмітив Enjoy the Travel, тому що цей був наш перший проєкт, який ми самі з нуля створили — розробили, продали, зняли, розмістили на майданчиках… Ціннісно він важливий для нас. Це унікальний спецпроєкт у форматі travel-шоу, який демонструє глядачу, наскільки красива та різноманітна наша країна. В co-промоушен зайшли найпопулярніші великі українські бренди: «Київстар», OLX, WOG, Lexus, Enjoy the wood. Під кожного ми розробили оригінальну інтеграцію у випусках. Проєкт вийшов успішним, його взяли у трансляцію абсолютно всі платформи, а наша професійна дружба з брендами-партнерами тільки зміцнилася.

Якщо говорити про міжнародний досвід співпраці, кого б ви відмітили?

Андрій: Ми співпрацювали з агенцією The Story Lab, яка функціонує в понад 20 країнах світу. Це великі професіонали в галузі створення та просування контенту для телебачення, кінематографу, цифрових медіа та інших платформ. Нам пощастило разом розробляти класні проєкти, зокрема для ринку Казахстану.

Які сфери найбільш активні зараз, що рекламуються?

Олексій: Телеком-послуги — загальнонаціональні мобільні оператори продовжують знімати рекламу, кліпи, йдуть у соціальні історії та на телемарафони, влаштовують концерти. Команда «Нової Пошти» тут показова — вони не зупинилися, відкривають нові відділення за кордоном, запускають багато соціальних проєктів. Фармацевтичний ринок завжди активний, незалежно від того, що відбувається в країні та світі.

Які особливості та труднощі з організацією та реалізацією відеозйомок під час війни?

Олексій: Узимку ми реалізували зйомки для однієї з фармацевтичних компаній. Дійсно, воєнний стан в країні диктує певні труднощі. Наприклад, що б ти не знімав, у тебе завжди має бути з собою генератор — завжди.

Дуже важливе питання безпеки. Ти як продюсер повинен знати, де знаходиться найближче до локації бомбосховище, скільки часу потрібно, щоб до нього дістатись і як доставити туди всю знімальну групу. Якщо в тебе на майданчику 70 людей, ти маєш чітко розуміти, що є необхідна кількість транспорту, щоб доставити всіх до укриття протягом декількох хвилин.

Працювати всі стали більш професійно та злагоджено, тому що часу на помилку просто не залишається.

Змінилися домовленості з персоналом. Більшість продакшнів домовляється зі спеціалістами «за проєкт». Тому, якщо під час знімання починається обстріл, і ви не можете продовжити процес день в день, все переноситься на наступний, без додаткової оплати персоналу. Так, ми доарендуємо техніку або локацію, але ці обов’язки у випадку форс-мажорів бере на себе клієнт.

Ну, і комендантські часові обмеження диктують свої правила. Ти можеш скільки завгодно знімати, але з 5 ранку до 12 ночі. Усі таймінги стали набагато жорсткіше, відповідно, працювати всі стали більш професійно та злагоджено, тому що часу на помилку просто не залишається.

Що ваша індустрія переживає зараз?

Андрій: Безумовно, трансформацію. Мені здається, це призведе до появи абсолютно нових підходів до виробництва відеореклами. Думаю, у майбутньому з’являться нові перетини жанрів. А до виробництва залучатимуть не великі команди по 100 людей, як це було раніше, а маленькі робочі групи.

Які відстежуються тенденції ринку відеореклами?

Тенденція поступового виходу з телевізора зараз тільки набирає обертів.

Олексій: Бренди прагнуть виробляти свій оригінальний контент, створювати власні проєкти на YouTube та інших платформах, залучаючи аудиторію напряму на свої канали. Тенденція поступового виходу з телевізора намітилась пару років тому, а зараз тільки набирає обертів.

А продакшни і студії прагнуть створювати мультибрендовий продукт, об’єднуючи в одному проєкті одразу декілька брендів, які близькі по цінностях, але не перетинаються по аудиторіях. Наприклад, ми неодноразово реалізували такі ідеї — і результат був успішним.

Які перспективи розвитку для себе та команди бачите?

Андрій: До 24 лютого 2022 року ми вже почали йти в бік створення мудьтибрендового продукту. Нам цікаво власноруч розробляти креатив, реалізовуючи його одночасно з декількома партнерами. Для брендів це оптимізація, а для нас як продакшну — можливість будувати нові партнерські зв’язки та створювати якісний нативний продукт. Думаю, ми продовжимо розвиватися у цьому напрямку.

Розкажіть друзям про новину