22 Гру 2022, 17:53

Новий логотип МОН. Реакція соцмереж та голосування

21 грудня Міністерство освіти та науки оновило логотип та дизайн сайту, проте, окрім зміни аватарки, жодних публічних заяв від МОН про причини ребрендингу не було. Нагадаємо, що в 2017 році МОН уже представляло нову айдентику, розроблену креативниками Projector. У соцмережах активно обговорюють такі неочікувані зміни в дизайні міністерства. Представляємо вашій увазі добірку публічних думок експертів щодо оновленого візуалу МОН та просимо наших читачів проголосувати в кінці.

«Колоски форева!»

Олександр Трегуб, CEO Projector Institute, що працював над першим редизайном для МОН, зазначив, що пишається тим, що колись вони створили для Міністерства прогресивний стиль, який став референсом для багатьох українських інституцій і трохи підняв рамку державних комунікацій.

На фоні викликів, що стоять перед країною, виклик, що стоїть перед МОН, — повернути час назад.
Олександр Трегуб
CEO Projector Institute

Пост Олександра викликав шквал обговорень у коментарях — його подив підтримали й інші українські креативники. Зокрема, Олександр Кривець, Design Lead Solutions for People, не зрозумів, чому зміни відбулися саме зараз і аж настільки крінжово, адже «навіть міністр не змінився».

Андрій Федорів, засновник Fedoriv Group, лаконічно висловив свою думку одним словом: «Бля».

Дмитро Макаров, співзасновник Ёмко, архітектор презентацій, теж гадки не має, навіщо оновлювати «досить свіжий та один із найкращих «державних» логотипів». 

«Я просто безмежно співчуваю дизайнеру, який це мав малювати. Продукт-овнери там дуже цікаві, мабуть», — пише Христина Клех, User Experience Designer у SoftServe.

Що ж пропонують люди, що відповідають за освіту та іновації? Колоски і естетику українського євроремонту середини 90-х в дусі супутника Січ-2-30, що так і не подав ознак життя, загубившись у космосі.
Олександр Трегуб
CEO Projector Institute

«Графдизайн — завжди дзеркало»

Юрій Гладкий, CEO та власник GRAPE, поділився скріншотом із книги «Брендинг територій», що «добре підсвітлює діяльність людей, які замість того, щоб показати якісні програми та їх реалізацію, вдаються просто до демонстрації простих швидких змін без розуміння контексту і суті».

«Графдизайн — завжди дзеркало, і якщо він некомфортний всередині, то його зміна невідворотня, тим більше в держустановах, де взагалі не мають цінності візуальної комунікації», — зазначає Олег Кравчук, CEO Nobr.agency.

Володимир Соболєв, Design Director Spiilka Design Büro, вважає, що оновлення логотипу показує, що справи всередині МОН ідуть дуже погано. «Сол Бас [графічний дизайнер та режисер — Прим. ред.] колись сказав, що логотип — це графічне відображення того, що відбувається всередині компанії».

Коментар Олександра Болдирєва під постом Володимира Смирнова дуже влучно підсумовує експертні думки щодо «дзеркала»: «Та все добре. Концепція логотипа: змії бігають навколо міністерства освіти, голова одної намагається схопитися за хвіст іншої. Це цілком відображена діяльність цього органа».

«Переживемо і це»

Дмитро Федоренко, співзасновник Seventeam, вважає, що «українська дизайн-індустрія знає і гірші творіння, що виходили з-під пера метрів».

«Для більшості українських бізнесів дизайн — це дешевий розхідний матеріал. Якщо ми не цінуємо власну роботу, то як ми можемо вимагати шани від інших?», — безапелятивно зазначає Юрко Гуцуляк, співзасновник Gutsulyak.Studio.

Мені видається, що це плід дерева, яке ми з вами (українські дизайнери та освітяни) посадили.
Юрко Гуцуляк
співзасновник Gutsulyak.Studio

Артем Гусєв, Associate Creative Director TABASCO, не без іронії вважає, що такі зміни, можливо, і на краще. «Новий лого відображає концепцію МОН — лабіринт, з якого немає виходу».

Nata Schepy, ілюстратор та графічний дизайнер, взагалі вважає, що дизайн ок. Із маленькою ремаркою — якби це був жарт на 1 квітня.

Примітно, що жодної схвальної думки щодо повторного ребрендингу МОН редакція MMR у просторах соцмереж не знайшла. Звичайно ж, нам цікава думка наших читачів — як вам оновлений логотип Міністерства освіти та науки?

Просимо вас не зважати на всі думки вище (звісно ж, якщо це можливо «розвидіти» :)) та відповідати від серця у формі нижче. Проте перед відповіддю ще раз уважно подивіться на логотип.

Три простих варіанти відповіді — одна ваша чесна думка.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео