Надихаючі рядки Лесі Українки лягли в основу кампанії про опір українців
10 Кві 2023, 15:58

Надихаючі рядки Лесі Українки лягли в основу кампанії про опір українців

«Це маніфест кожного українця, що пережив найважчу зиму у своєму житті.  Зиму без світла й тепла, під обстрілами. Зиму, у якій ми все одно не зламалися. І тепер, з приходом весни, розуміємо: якщо змогли пережити цю зиму — значить, зможемо впевнено далі рухатися до перемоги», — так описують в креативній агенції [isdgroup] загальнонаціональну кампанію, яка стартувала у четвер, 6 квітня в ефірі Національного Телемарафону «Єдині новини».

Кампанію запустили за сприяння Офісу Президента України та підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), вона складається із відеоманіфесту та зовнішньої реклами. Раніше в рамках кампанії у Бородянці до річниці визволення Київщини встановили скульптуру «Дівчинка під сонцем».

Роликом одразу поділився у своїх соцмережах Президент України Володимир Зеленський, відзначивши: «Сотні тисяч наших людей захищають Україну від ворога. Мільйони – допомагають! Шукають усе необхідне для оборони, лікують і реабілітують після поранень, рятують після російських ударів, працюють заради України й українців. Саме в цьому наша міцність. Ми боремось за своє життя!».

Слоган кампанії «Змагаймось за нове життя» — це рядок із поезії Лесі Українки, наприкінці відео частину віршу озвучує маленька дівчинка, що гойдається на гойдалці навпроти зруйнованих будинків у Бородянці. Цей контраст — життя, що перемагає руйнування — передають більшість сцен у відео, його ж посилюють слова поетеси.

«Кожен і кожна в Україні є частиною опору. Кожен з нас, хто живе своє життя гідно — попри всі намагання росіян  цю гідність зламати. Це ж тому вони усю зиму нищили нашу інфраструктуру — бо хотіли щоб ми замерли, втомилися, злякалися. Щоб здалися. Але ж це ми висіваємо розсаду на помідорчики у Херсоні, навіть якщо навколо суцільні прильоти. Але ж це в нас усю зиму салони краси і кав’ярні були пунктами незламності. Але ж це наші діти сміються у сховищах, а мами випікають торти на газових горілках», — описали героїв відео [isdgroup] у своїх соцмережах.

Режисером відео став Олександр Стеколенко, фото для зовнішньої реклами зняли Костянтин та Влада Ліберови. Зйомки проводили на Київщині, більшість локацій — «живі», руйнування в сценах, на жаль, реальні.

Для мене головним завданням було створити абсолютно документальне середовище у кадрі, уникнути фальші, засобами ігрового кіна добитися репортажності подій. Весь продакшн був підготовлений у дуже стислі терміни, всього за 8 днів. Більшість виконавців у кадрі – непрофесійні актори. Так, скажімо, у сцені з дитячим блокпостом можна почути голос бійця ЗСУ з Бучі з позивним «Петрович», того самого який вперше збив «шахед» з мисливськоіі рушниці. А діти насправді пережили окупацію в Бородянці. В операційній лікарні знімалися справжні хірурги, які оперували військових.
Олександр Стеколенко

За словами авторів, навіть на зйомках було відчутно, настільки задумані сцени відповідають реальному перебігу подій: як весна та звичне їй відновлення наступають там, де відступили російські військові.

«Сцену з ремонтом даху ми планували знімати в Бучі, знайшли пошкоджений російськими бомбами дім, але в переддень зйомки локейшн-менеджер перевірив будинок – а його встигли відремонтувати. Ми шукали заміну прямо під час зйомок, їхали по вулиці Вокзальній, тій самій, де зроблене знамените фото з розбитою російською колоною техніки — а там буквально в кожному домі щось лагодили! Невдовзі, ми знайшли підходящу локацію, де на даху вже працювали майстри від міста — врешті, їх ми і зняли», — додав Сергій Пронькін, Team Lead [isdgroup]. 

Музику для відеоманіфесту створив композитор Євгеній Філатов (The Maneken). «Мені хотілося передати незламність духу українців, але зробити це в такий спосіб, щоб не робити музику героїчною або дуже пафосною. Хотілося зробити це звичайними інструментами, аби показати: справжні герої це якраз звичайні люди, які живуть поряд з нами», — розповів він.

Відео вже стартувало на ключових українських телеканалах, зовнішня реклама зі слоганом розміщена в усіх регіонах України та діджитал-медіа. В перший же день запуску відео у соцмережах без промотування подивилось близько 5 мільйонів українців.

Розкажіть друзям про новину