Марія Кучеренко: «Найбільше досягнення 2022 року — це згуртованість та безмежне бажання допомогти»
01 Лют 2023, 15:39
PR

Марія Кучеренко: «Найбільше досягнення 2022 року — це згуртованість та безмежне бажання допомогти»

SoftServe — провідна ІТ компанія, 13 тис співробітників якої працюють у 14 країнах світу. Компанія має багатовекторну систему КСВ: власний корпоративний фонд, глобальні соціальні ініціативи з адаптацією під реалії України. А ще всередині SoftServe існує потужна армія корпоративних волонтерів. Марія Кучеренко, CSR&Corporate Reputation Director, розповіла, як всі елементи КСВ взаємодіють між собою та, найбільш натхненно, саме про залученість співробітників.

Марія Кучеренко, CSR&Corporate Reputation Director, SoftServe

У звіті сталого розвитку компанії за 2021 рік на обкладинці написано, що зміни відбуваються тоді, коли всі навколо об’єднуються. Що напишете за результатами цього року?

Так само скажемо, що в єдності сила. Українці в часи викликів як ніхто вміють об’єднуватися. І останнє десятиліття нашої історії це підтверджує. Бо вже потім ми починаємо дискутувати, влаштовувати традиційно українські чвари. А зараз ми всі дуже активно качаємо м’яз спільнодії. В Україні масштабно розвивається волонтерство, це вже ціла культура, яка допомагає нам багато чого досягати.

Давайте поговоримо саме про корпоративне волонтерство. Цього року напрямок вийшов на новий рівень свого розвитку в Україні. Як компаніям максимально ефективно та екологічно впроваджувати цей інструмент?

У нас виявився дуже класний і, власне, як ви влучно сказали екологічний досвід корпоративного волонтерства. Це потужний компонент внутрішньої культури SoftServe. Відчути це в дії мені допоміг випадок. У перші мої тижні в компанії, близько 7 років тому, я готувала внутрішні комунікації з проханням допомогти зібрати кошти для нашої колеги, якій потрібна була операція на суму 60 тис євро. Половину з них виділяла компанія, а половину нам потрібно було зібрати. Всього за 3 години збір був закритий.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Після цієї історії я, власне, побачила, що можемо робити добрі справи не лише через фонд, але у різний спосіб. Так в компанії стартували Дні донора, великодні і різдвяні благодійні програми, щорічний Марафон добрих справ, толоки тощо. А у 2020 році ми усвідомили, що можемо творити зміни, використовуючи не тільки гроші і час, але і свій досвід та знання. Так стартував проєкт Open Tech — наша волонтерська програма, в рамках якої ми розробляємо цифрові рішення для вирішення соціальних проблем.

Ви згадали про фонд, можете розказати про бекграунд його створення?

БФ «Відкриті очі» з’явився у 2014 році як реакція на агресію росії на сході України. Дуже багато співробітників SoftServe об’єдналися, аби хоч якось допомогти військовим, цивільному населенню, медикам. 

Фактично перші роки діяльності БФ був зосереджений на допомозі військовим та цивільному населенню. Із 2017 року фонд почав розширювати напрямки роботи і в тому числі опікуватися соціальними проєктами. Ми відкрили низку «Кімнат позитиву» у дитячих лікарнях в різних куточках України, оснастили різні соціальні простори. І ось реалії цього року знову на 100% повернули нас до воєнного напрямку та допомоги ветеранам. 

Сьогодні проєкти фонду здебільшого фінансуються коштом компанії, проте на ініціативи донатять також співробітники та зовнішні благодійники. Так, за минулий рік ми витратили на благодійні і гуманітарні місії фонду 11,7 млн доларів (понад 420 млн грн), із них понад 10 млн надійшли від SoftServe, і близько 1,5 млн ми зібрали додатково від колег, клієнтів та партнерів. Усі ці кошти були використані для закупівлі від різноманітної гуманітарної допомоги, медикаментів, до автомобілів швидкої допомоги та евакуаційний авто для фронту. Фонд ніколи не передає просто гроші, він імплементує проєкти.

Як відбувається взаємодія всередині компанії: є глобальна політика КСВ і є український фонд, як ці структури співпрацюють чи доповнюють одна одну?

Дійсно, наш фонд був створений в Україні, але у своїй діяльності вже вийшов за її межі. Бо наразі ми залучаємо до проєктів Польщу, США, Болгарію. Зараз у нас є юридичні особи, зареєстровані за кордоном, є хаби нашого фонду, де збираємо гумдопомогу з усього світу і далі передаємо її в Україну.

Що стосується корпоративної політики, то ми розробляємо її глобально, а для України враховуємо контекст, в якому зараз перебуває держава.

Що буде пріоритетом в напрямку КСВ у 2023 році?

SoftServe, як глобальна міжнародна компанія, що працює у різних куточках світу — від Сан-Франциско до Сінгапуру — має низку великих стратегічних напрямків соціальної роботи. Одним із таких напрямків є різноманіття та інклюзія. У нас є кілька дуже класних інклюзивних проєктів в Україні, проте ми хочемо працювати більш системно і масштабувати ці проєкти на рівні усієї компанії. В Україні будемо системно працювати над програмою підтримки ветеранів та людей з інвалідністю. На жаль, у реаліях війни цих категорій серед працездатного населення суттєво більшає і вони потребуватимуть більшої уваги та окремого фокусу. У різних локаціях у світі працюємо також над більшим залученням жінок в ІТ. 

Другий глобальний напрямок — це освіта. Торік ми запустили програми з дуальними елементами навчання — пілотний проєкт був у двох львівських університетах. Студенти вчаться 2 роки на технологічних спеціальностях, потім вони визначаються з професійним напрямком і вже мають змогу практикуватись в SoftServe і продовжувати навчання. Таким чином, після закінчення бакалаврату вони вже мають досвід роботи і спеціалізацію. У 2022 ця освітня ініціатива масштабувалася на Київ, Харків, Дніпро. 

Третій фокус — це добробут наших співробітників. В першу чергу мова йде про фізичне здоров’я, мінімізацію стресу та вигорання, забезпечення ефективної соціальної взаємодії. 

Ми гостро відчули, що нашим співробітникам не лише в Україні, але й тим, хто був змушений виїхати, потрібна психологічна підтримка. У перший тиждень роботи проєкту ми організували роботу гарячої телефонної лінії з психологом. Зараз такі психологічні консультації відбуваються через зум. Ми також системно працюємо над зменшенням впливу на довкілля, і у минулому році публічно анонсували довгострокові екологічні цілі за 10 років стати компанією з нульовими викидами вуглецю та пройшли аудит нашої внутрішньої системи екологічного менеджменту. На 2023 рік плануємо сертифікуватись та разом із колегами висадити понад 13500 дерев — по одному на кожного софтсервівця.

Ініціатива Open Tech є продовженням бажання SoftServe волонтерити? Розкажіть про ідею.

Так. Розмірковуючи про напрямки розвитку корпоративного волонтерства, ми зрозуміли, що наші фахівці можуть бути більш корисними. Ідея в тому, що кожен, кому потрібна саме наша експертиза, може звернутися в SoftServe із запитом на реалізацію свого проєкту. Ми опрацьовуємо такі запити за декількома критеріями: наскільки велику аудиторію зачепить проєкт, як вплине на вирішення проблеми, чи маємо ми на цей час достатньо ресурсів для реалізації і т.і. 

Тільки за 2022 рік ми реалізували 17 проєктів через платформу Open Tech і залучили понад 500 волонтерів в компанії. Ще близько 20 проєктів зараз в роботі. Моя улюблена частина OpenTech — це читати мотиваційні листи від колег, які вони надсилають у відповідь на відкриту волонтерську вакансію. Мотиваційний лист, щоб стати волонтером. Тому й справді, найбільше досягнення 2022 року — це згуртованість та безмежне бажання допомогти.

Розкажіть друзям про новину