loyalty marketing зросте на 10%: оцінка обсягу ринку маркетингових сервісів 2023
30 Сер 2023, 13:30

loyalty marketing зросте на 10%: оцінка обсягу ринку маркетингових сервісів 2023

Зазвичай щороку, влітку, коригується прогноз обсягу ринку маркетингових сервісів. Реальна ринкова активність з січня по липень відображає річний тренд та показники. 

Цього року коригування – це не тільки й не стільки гроші та відсотки. Зараз, під час війни, коригування ринку в бік більш позитивної динаміки – це індикатор стійкості та сміливості усіх українців: бізнесу, споживачів, професіоналів.

Маркетингові сервісиОбсяг 2019р., млн грн.Обсяг 2020р., млн грн.% зміни 2020 до 2019Обсяг 2021р., млн грн.% зміни 2021 до 2020Обсяг 2022р., млн грн.% зміни 2022 до 2021Обсяг 2023р., млн грн.% зміни 2023 до 2022
Обсяг ринку МС, ВСЬОГО7 0345 299-25%  5 959   12%2 387-60%  2 808   18%
У тому числі:      
Trade marketing (Мерчандайзинг, Trade promo, Програми мотивації та контролю персоналу)2 5422 161-15%  2 377   10%1 188-50%1 42620%
Loyalty marketing  (Mailing, DB management, Contact-Center)1 1221 066-5%  1 119   5%560-50%61610%
Consumer marketing1 5871 270-20%  1 460   15%438-70%52620%
Event Marketing and Sponsorship1 783802-55%  1 003   25%201-80%24020%

Наперекір повністю непрогнозованим «прильотам» та втратам, всі працюють. У торгових центрах проходять, й будуть проходити активності. Клієнти планують кампанії, агентства пропонують цікаві проєкти, споживачі активно реагують на ринкові пропозиції. Ринок живе, дихає, повільно зростає. 

У першій половині 2023 року спостерігається нестрімке, але поступове зростання ринку, та збільшення запитів на проєкти маркетингових сервісів – трохи більше, ніж очікувалося в кінці минулого 2022 року. Прогнозується збільшення майже по всім сегментам (trade, consumer, event marketing) на 20%,  а loyalty marketing на 10%. У цілому планується зростання обсягів ринку маркетингових сервісів на 18%.

Перевага надається точковим проєктам з миттєвим результатом, тобто з фокусом на швидкому продажі та зміні поведінки споживачів. Також варто зазначити зміни у тематиках: якщо минулого року червоною лінією майже всіх активацій проходила благодійність, то наразі спостерігається й багато комерційних проєктів. Хоча вектор на підвищення соціальної відповідальності брендів сьогодні потужний, як ніколи раніше. І всі продовжують робити все залежне від кожного для наближення Перемоги та Миру в Україні.

Марія Дахлалла, CEO All Motion Group:

«Етичний маркетинг зайняв провідну позицію під час війни. Враховуючи складні обставини та вплив всіх подій на людей, споживачі стали більш чутливими до етичних аспектів діяльності брендів. Компанії демонструють тренд потужного розвитку моральних стандартів і цінностей. Одним з головних критеріїв при розробці будь-яких маркетингових активностей стала доречність та етичність. Крім того, всі клієнти вважають найважливішими сприяти або безпосередньо задовольняти військові та гуманітарні потреби. Велика кількість колаборацій брендів та фондів з гарними результатами.

Працювати нам стало важче, але є і нові перспективи. Багато бізнесів виходять на міжнародний ринок, зростає кількість міжнародних організацій та фондів. Водночас багато міжнародних корпорацій мають заборону маркетингових активностей під час війни.

У ключових рекламодавців здебільшого справи йдуть непогано, але маркетингові бюджети переважно зменшені непропорційно до змін у доходах компаній. Тож, щодо прогнозу – найстійкіший, як завжди у важкі часи, є трейд-маркетинг, все, що найбільш ефективно впливає на продажі. В інших сегментах теж розраховуємо побачити зростання, але найближче майбутнє індустрії напряму залежить від ситуації в країні».

Світлана Степаненко, керуюча партнерка BetterSvit:

«Життя триває, всі працюють, щоб там не було. І яке б не було важке економічне становище, ми розуміємо, що його покращення в наших руках та в нашій праці.

Гарна новина – бачимо повернення попиту на споживацькі активації та івенти. Ринок демонструє більш швидкі темпи та обсяги, ніж ми очікували на початку року. На фоні мінімальної активності минулого року, з березня 2023 активації зростають у кількості та масштабах. Також варто зазначити зміни у тематиках: якщо минулого року червоною лінією майже всіх активацій проходила благодійність, то наразі спостерігаємо й багато комерційних проєктів. Вектор на підвищення соціальної відповідальності брендів сьогодні потужний, як ніколи раніше – компанії розвивають власні соціальні ініціативи та активно кооперуються в партнерства заради допомоги та перемоги. Це важливо для споживачів сьогодні, які самі змінюються  – українці багато донатять, готові більше допомагати іншим та проявляти турботу, і того ж вони чекають від брендів. З таким настроєм все буде у нас добре!»

Володимир Зборовський, директор Havas Engage Ukraine:

«Ринок маркетингових сервісів, як і інші бізнеси, також почав відновлення. За результатами першого півріччя спостерігаємо динаміку росту в усіх сегментах нашої галузі. За даними опитування Європейської Бізнес Асоціації, український бізнес адаптується до викликів, спричинених війною. Зокрема, у другому кварталі 2023 року вже 68% компаній працюють у повному обсязі (у I кварталі – 54%, а у IV кварталі минулого року цей показник становив 44%). Значно збільшилась кількість проєктів і кількість тендерів. На сьогодні, враховуючи даний фактор, можемо покращити прогноз на наступне півріччя, бо бачимо, що попередній був трохи обережним, тобто наші фактичні результати перевершили очікування. Проте все ж, на жаль, зовнішні обставини не гарантують стрімкий ріст і надалі. Наша галузь надто чутлива і залежить від різних факторів та чинників. Та ми віримо в перемогу і сподіваємось на краще».

Лариса Дмитренко, директорка департаменту маркетингових проєктів Prospects Ukraine:

«Ще рано говорити про відновлення ринку, проте клієнти адаптувались до нової воєнної дорожньої карти, формують запити та готові сприймати ідеї для розвитку бізнесів та брендів. Проте відчувається різниця – минулого року основні бізнес-задачі для маркетингових компаній формувалися навколо утримання чинних контрактів, в цьому році вже можна казати про підписання нових. Практично в кожному проєкті додається соціальна складова, це такий колективний запит, який йде з усіх сторін, як від клієнтів, так і від споживачів.

Споживачі, до речі, змінилися суттєво, і ці зміни напряму впливають й будуть впливати на суть нашої професії: сенси маркетингових повідомлень, які ми транслюємо. Попри емоційно важку буденність, ми опинились у незвичайній з професійної точки зору ситуації. Унікальне інформаційне поле – це те, що є величезною сходинкою, на яку ми всі забираємось. Кожен месседж проходить перевірку на доречність, доцільність, відповідність ситуації. Відповідальність у рази вища, ніж будь-коли.

Щодо прогнозів, поки все ще не очікуємо надприбутку, проте є задатки для продовження якісних змін в глибині ідей, в технологічності та швидкості впровадження механік. Наразі в думках професійних спільнот всіх рівнів основний вектор – перемога, дорогою до якої маємо розвиватись шаленими темпами».

Олександр Микитенко, CEO MEX a member of Havas:

«Загалом значних змін станом на середину року у порівнянні з планом на рік я не спостерігаю. Ситуація залишається складною. Ріст відбувається, на мою думку, у першу чергу завдяки відтермінованим інфляційним процесам. З цікавих спостережень я б виділив два: більш динамічне, у порівнянні з іншими напрямками, зростання trade marketing, та формування цілого пласту мікроівентів, які проводить HoReCa для залучення відвідувачів, причому робить це переважно самостійно, без участі агенцій.

Вадим Туткевич, директор Lex marketing:

«Ринок маркетингових сервісів України поступово адаптується до нових реалій в умовах воєнного часу. Переважна більшість компаній переглянули свої стратегії, плани і інвестиції з урахуванням довготривалого воєнного конфлікту. З урахуванням реалій ринку, одним з основних факторів лояльності сроживача буде ціна продукту. Відповідно, основні боротьба і конкуренція буде за полицю, грамотну стратегію і  подальшу якісну підтримку супутніх промо проявлень. Тому ми прогнозуємо більш швидке відновлення ринку по напрямах Trade marketing та Consumer marketing».

Тетяна Гусак, бізнес юніт директорка Adsapience:

«За нашими спостереженнями, й досі мало хто з клієнтів планує активності на тривалий час. Перевага надається точковим проєктам з миттєвим результатом, з фокусом на швидкому продажі та зміні поведінки споживачів. Дехто з клієнтів, у яких були зруйновані точки виробництва, зараз відновлюють свої виробничі потужності або навіть будують нові в західних областях країни.

 Особливе місце на ринку стали займати соціальні проєкти. Багато компаній обрали для себе стратегічний напрям допомоги країні та акцентують саме на ньому. Наприклад, Mastercard підтримує протезування, Київстар – розмінування територій, ПУМБ – запускає проєкти з лагідної українізації та підтримує донорство крові. Цікаво, що зараз ці напрями допомоги не завжди безпосередньо пов’язані з продуктами компанії. 

На ринку івентів помічаємо певне пожвавлення заходів для кінцевих споживачів. Зі зрозумілих причин поки що не йдеться про масштабні фестивалі та концерти. Найбільш поширений формат – бренд-зона з постійною ротацією людей (без скупчення великої кількості гостей в одному місці в один час).  Як і на початку року, компанії проводять корпоративні мотиваційні та освітні B2B-заходи та інсентив-тури для партнерів за кордоном.

Є також приклади, коли компанії втрачали частку ринку, бо занадто тривалий час вичікували та довго приймали рішення щодо відновлення активностей, тоді як конкуренти активно працювали. Хтось повертається до агенцій з проєктами, через відповідну активність конкурентів; дехто з клієнтів вже просто стомився боятися,  й розуміє, що життя триває, а користувачі далі купують товари – а отже, треба щось планувати та робити вже зараз».

Роман Некрасов, CEO AMS BRIK:

«Ситуація на ринку маркетингових сервісів залишається достатньо складною, та є і приводи для оптимізму. За підсумками першої половини 2023-го року, у замовників, шляхом «пробних» проєктів є чітке розуміння необхідності застосування більшої кількості інструментів маркетингових комунікацій, і це в першу чергу пов’язано з ефективністю кампаній, а не іміджевою складовою.  Все більше спостерігаємо запитів, подібних за форматом довоєнного часу.

Багато в чому, не виправдали конверсійні очікування digital інструменти, і поступове повернення до офлайн заходів є ще одним підтвердженням продуктивності «живої» взаємодії, подібної до віддаленої роботи та в офісі, і хто б там що не говорив».

Розкажіть друзям про новину