Конференції, закриті івенти, ком’юніті: як із цього взяти максимум
01 Лип 2024, 14:06

Конференції, закриті івенти, ком’юніті: як із цього взяти максимум

Своїм досвідом ділиться Вірослава Новосильна, засновниця та CEO агенції SLOVA Tech PR, співзасновниця жіночого ком’юніті Wtech, Best Leader in PR (Davos Communications Awards 2023).

Нещодавно я побувала на щорічній технологічній конференції для найкращих стартапів та лідерів VivaTech в Парижі. Це був фантастично організований захід, на який з усіх куточків світу з’їхалося 165 тисяч людей. І приїхали вони не тільки послухати зіркових спікерів: організатори нарахували, що за чотири дні конференції учасники законектилися між собою понад 400 тисяч разів. Усе логічно: різноманітні тематичні івенти — місця концентрації потенційних клієнтів, партнерів, інвесторів. Однодумців, зрештою. Фактично конференції — це ідеальний пул можливостей, не використати які — справжній провал для бізнесу.

Як із цього взяти максимум

Найперша, очевидна, проте досить непроста опція — стати спікером.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Участь у релевантних конференціях у ролі спікера чи спікерки — це один з основних інструментів масштабування бренду, можливість донести вашу авторитетність та експертність, познайомити аудиторію з вашим бізнесом тощо. Також пам’ятаємо про важливість знайомств з іншими спікерами, інсайдерами індустрії, представниками ЗМІ.

А ще для спікерів відкриваються додаткові можливості бізнес-нетворкінгу завдяки ексклюзивним закритим подіям. І потрапити туди — задача із зірочкою: випадкових людей на таких івентах просто не буває.

Що має зробити піарник, щоб організатори закохалися в його спікера

Отже, ми хочемо взяти максимум із різноманітних тематичних івентів, і найоптимальніша опція — це стати спікером на конференції. У цьому випадку PR-фахівець має увімкнути на максимум свої здібності перемовника, залучити весь свій досвід комунікації та всі свої таланти нетворкера, щоби переконати й зачарувати організаторів.

Важливий кожен нюанс:

  • наскільки ви як піарник особисто відомі в ком’юніті;
  • що про вас можуть сказати авторитетні персони з вашої сфери;
  • як саме ви представляєте вашого клієнта (або себе);
  • наскільки ви переконливі і володієте мистецтвом налагодження бізнес-зв’язків;
  • наскільки актуальною є ваша база контактів організаторів та продюсерів і як швидко ви можете знайти потрібні.

До речі, всі ці нюанси можуть стати вам у пригоді, коли ви будете вести переговори з організаторами щодо участі вашого клієнта в ролі судді на різних внутрішніх конкурсах чи змаганнях у рамках події. Бути в журі, вирішувати разом з іншими авторитетами галузі долю того чи іншого учасника відбору батлу стартапів, обмінюватися досвідом та дискутувати — престижно й почесно. І відкриває перед вами (вашим клієнтом) всі ті ж двері, що і для спікерів. 

Це важко, часом виснажливо, але варте того. Один закритий івент на пару десятків людей може стати для вас ефективнішим за день, проведений на багатотисячній конференції.

У Парижі в рамках VivaTech я потрапила на закритий захід The Female Founders & Investors Networking Dinner. Оскільки на цьогорічному VivaTech багато уваги було присвячено ролі жінок у технологіях, місією цього заходу було допомогти жінкам обмінятися корисними ідеями та надихнути одна одну, сприяючи створенню потужної спільноти. Загалом нас було 30, і ця вечеря стала ідеальною можливістю для кожної з нас отримати цінну інформацію та зустрітися з потенційними колегами, а також обговорити потенційні угоди для фінансування своїх проєктів. А кілька років тому на одному з WebSummit знайомства із журналістами, заведені в спікер-лаунжі, переросли в міцну дружбу, яка триває і досі. 

Зі спікерством цього разу не задалося: як можна ще проявитися

Серед інших можливостей, які стануть у пригоді для подальшого налагодження зв’язків, зазначу наступні:

  1. Змагання стартапів

Різноманітні стартап-батли, наприклад: TechCrunch Startup Battlefield, Unicorn Events, Atlanta Startup Battle та інші, — шанс яскраво проявити себе з відносно мінімальними витратами. Окрім вхідного квитка на саму подію, учасник шортлісту має можливість запам’ятатися присутнім пітчингом свого стартапу чи продукту. І, звісно, солідна грошова винагорода для переможця також варта того, щоб вже почати гуглити цікаві прийдешні події 2024-2025. 

  1. Участь у складі делегацій

Це практично ідеальний трамплін для стартапів, які з якихось причин не можуть самостійно податися до участі в омріяній події. Останнім часом таку можливість регулярно надають Український Фонд Стартапів разом із Міністерством Цифрової Трансформації. Так, у першому півріччі 2024 ряд українських стартапів вже отримав місця на національних стендах, а також можливості брати участь в активностях делегації (сайд-івенти, різноманітні зустрічі тощо) на конференціях VivaTech, London Tech Week та SelectUSA Investment Summit. Умови нескладні: відповідати низці критеріїв та вдало запітчити себе/свій продукт під час відбору. І готуватися користуватися кожною хвилиною для презентації себе потрібній аудиторії.

  1. Прояви бренду зі стендом

Запозичений із маркетингу класичний інструмент, який чудово працює, якщо творчо підійти до цього питання. Забудьте про стійку а-ля газетний кіоск та промоутерів із флаєрами! Сучасні стенди, по-перше, займають набагато більші площі, по-друге, здатні дозволити реалізувати різноманітні активності з метою привернення уваги. Демонстрація продукту та його властивостей, тест-драйви, ігри та розіграші, нестандартне візуальне оформлення — у хід може йти все, на що здатна ваша фантазія і спроможний бюджет. Нагородою будуть: 

  • ліди; 
  • корисні знайомства; 
  • гості, візит яких може стати додатковим інфоприводом. 

Наприклад, як це було з відвідинами українського стенду на WebSummit Оленою Зеленською у 2022 чи представницями Єврокомісії на чолі із Софією Морейра де Соуза у 2023.

  1. Публічні згадки безпосередньо від організаторів конференції

Якщо ви вдало запітчили свій продукт/послуги організаторам, у вас є шанс привернути увагу відвідувачів та, що дуже важливо, представників медіа задовго до самої події. Так сталося зі стартапом Esper Bionics на VivaTech 2024. Вражені ідеєю (створення біопротезів із допомогою штучного інтелекту), організатори не поскупилися на згадки та анонси компанії як учасника конференції у своїх інформаційних повідомленнях. Результат — підвищена увага відвідувачів та численних представників ЗМІ.

«It is our first time at Viva Technology — and we could not have asked for a better reception from the media and event visitors!», — лаконічно висловилися із цього приводу в Esper Bionics. 

  1. Організація сайд-івентів (так званих side-events — паралельних подій) та інших власних проявів у рамках конференції

Не вийшло стати спікером основної програми конференції? Влаштуйте свою подію: зазвичай організатори передбачають таку можливість. Так у рамках VivaTech 2024 понад 150 учасників відвідали Ukrainian Tech Night 2024, де досвідом обмінювалися представники технологічних галузей та бізнесу України та Франції.

У 2022 сайд-івент WebSummit, влаштований спільнотами Wtech та Portuguese Women in Tech, зібрав понад 300 учасниць та учасників, включно із представниками міжнародних ЗМІ. А цьогоріч міжнародна спільнота Wtech є організатором українського павільйону на конференції Women in Tech Perspectywy.

Разом ми сила

Хочу окремо підкреслити вагу і важливість такого явища як ком’юніті, яке тільки зараз, на мою думку, починають цінувати по-справжньому. Насамперед це потужний і дієвий спосіб побудувати стосунки зі своєю цільовою аудиторією.

Спільнота людей, об’єднаних певними цінностями та цілями, здатна зрушити гори. Відстояти бізнес у разі атак, зробити його відомим або за лічені години «потопити» його інформаційно. Тож перед тим, як занурюватися у цей світ, варто зважити свої сили: чи вистачить часу й досвіду керувати власним ком’юніті? Адже це копітка щоденна (якщо не щогодинна) праця, причому не тільки засновника та команди, але й кожного з учасників спільноти.

У разі нестачі ресурсів на створення та модерування власного ком’юніті, можна приєднатися до існуючого, стати учасником, ментором, партнером тощо. У будь-якому випадку користь виправдовуватиме ваші часові та ресурсні витрати. Адже колаборації з близьким вам по духу ком’юніті тільки посилюватимуть бренд, надаватимуть швидший доступ до потрібної аудиторії, а також допомагатимуть інтегруватися до міжнародного середовища та відкриватимуть двері нових ринків.

З власного досвіду: ще півтора року Wtech мав 12 представництв в Україні та два офіси за кордоном, у Лондоні та Берліні. Наразі наша спільнота має понад 7000 учасниць, діє в 31 країні світу, інтереси ком’юніті в цих країнах представляють 100 партнерок. Окремо про розвиток бренду Wtech щодня дбає 30 бренд-амбасадорок. І скажу так: багато процесів стають набагато легшими й оперативнішими, а також відкриваються нові перспективи, коли в тебе є однодумці по всьому світу і вони готові включатися, щойно в цьому є потреба.

Улюблене питання піарника-реаліста «Щоб що

Варіюючи всі підходи, які я перерахувала вище, а також використовуючи будь-яку можливість для чемного нетворкінгу (у жодному разі не плутати з агресивними продажами), можна розраховувати на поступове наближення потрібного вам результату. Ще з часів COVID-19, коли були зняті перші карантинні обмеження, ми дуже відчули важливість офлайн-контакту і те, як індустрія за ним насправді скучила. Конференції, івенти, участь у ком’юніті тощо найкраще на сьогодні дають можливість набагато швидше встановити потрібні зв’язки. Адже кожен, навіть найменший прояв, виступ, контакт — це кроки до мети. І вдалий пітч може «вистрілити» так, як ви цього навіть не очікували.

Розкажіть друзям про новину