Голова Української ради торгових центрів Максим Гаврюшин в ефірі «Українського радіо» розповів, шведський бренд H&M і магазини іспанської компанії Inditex можуть відновити роботу до кінця 2022 року в Києві й містах, де немає бойових дій.
При цьому вже багато брендів відновили свою роботу, але зробили це непомітно.
«Крім Макдональдса в Україні вже відкрилося багато інших брендів, які, можливо, зробили це не так гучно. На початку липня відкрився Adidas, і це залишилося поза увагою ЗМІ. Це була знакова подія зокрема й для Макдональдса. Також додам, що не так багато брендів ще не відновили свою роботу: польські, турецькі бренди вже повернулися на ринок України. Фактично, серед тих, хто ще не відновив свою роботу, перебувають бренди компанії Ditex: Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti та H&M. Це останні великі компанії, що не працюють в Україні», — розповів Максим Гаврюшин.
Гаврюшин додав, що основним критерієм, який гальмує повернення цих компаній на український ринок, є бюрократія.
«Для цих компаній дуже важливим є фактор безпеки своїх співробітників. Я знаю, що українські офіси дуже наполегливо звертаються до головних офісів з проханнями розпочати роботу. Адже компанії протягом майже 6 місяців не мають змоги заробляти, хоча, наскільки я знаю, зарплату працівникам виплачували. Тому треба відновлювати роботу та надавати можливість працювати людям. Я вважаю, що ще цього року, цього сезону нас чекають цікаві відкриття і компанії, які ще не відкрилися, можуть цього року відновити свою роботу. Спочатку це стосуватиметься Києва та регіонів, де не ведуться активні бойові дії».
«Асортимент товарів не зміниться. Ті бренди, які зараз будуть відкриватися, будуть залишати той самий асортимент товарів, як і в магазинах в Європі. Це будуть ті ж товари, які б вони завозили, якби не було війни. Тобто це будуть нові колекції, які зараз продаються в Польщі або іншій європейській країні», — повідомив голова Української ради торгових центрів.