Європейська Бізнес Асоціація провела другу хвилю щорічного опитування серед фахівців сфери маркетингу та комунікацій членських компаній. Як демонструють його результати, у 2023 році маркетологи планують зосередитись на розвитку диджитал-каналів (67% опитаних), впізнаваності бренду (58%), пошуку нових активаційних платформ (38%). В свою чергу, комунікаційники називають головними пріоритетами формування репутації (55%), розвиток внутрішніх комунікацій (52%) та посилення присутності в інформаційному полі (47%).
Головними викликами 2022 року респонденти назвали роботу в умовах відсутніх або обмежених бюджетів (63%), ускладненого планування проєктів (62%) та високого рівня професійної втоми та вигорання (57%).
З початком повномасштабного вторгнення компаніям здебільшого довелось відмовитись від офлайн заходів, спонсорських і розважальних активностей, прямої реклами, традиційних форматів комунікації. Водночас компанії скоротили співпрацю з підрядними організаціями, агенціями та інфлюенсерами. Натомість бізнес змістив фокус на КСВ, соціальні та благодійні проєкти, внутрішні комунікації, взаємодію з міжнародною аудиторією, антикризові активності, посилив розвиток соцмереж та власних медіа.
Компанії намагаються утримати команди, натомість скорочують бюджети. Так, 37% опитаних запланували зменшення бюджетів у 2023 році, 36% залишать їх без змін, і тільки 15% запланували збільшення. Нагадаємо, на початку 2022 року (до повномасштабного вторгнення) 49% закладали збільшення бюджетів на PR та маркетинг.
Переважна більшість, а саме 68% компаній залишать PR/маркетингові команди без змін, 20% найматимуть нових людей, і 7% – скорочуватимуть штат. Наразі 43% опитаних компаній залучають до роботи агенції, що надають PR/маркетингові послуги, на початку 2022 року таких було 61%.
У 2023 році перед PR та маркетинг фахівцями постане низка викликів, серед них – неможливість прогнозування і планування, перенасиченість інфопростору, вихід на нові ринки, робота на деокупованих територіях, мотивація команди, вимірювання ефективності, баланс між публічністю та безпекою, а також продуктовою і соціальною комунікацією.