23 Бер 2022, 11:08

Financial Times, The Economist та інші: як видавці роблять контент доступним для читачів з України та росії

Деякі видавці — включно з Dow Jones, Financial Times, The Economist та The Washington Post — відміняють свої платні підписки та створюють нові канали, щоб інформація про війну в Україні була у вільному доступі для читачів з України та росії. Здається, це не впливає на велику кількість читачів (і, отже, спричиняє значні збитки для бізнесу), однак є прикладом того, як новинні організації визнають свою місію державної служби під час кризи.

Видавці відміняють платний доступ

Висвітлення війни в Україні на Financial Times можна читати безкоштовно. Джон Слейд, комерційний директор Financial Times, говорить: «Частиною нашої місії та мети є забезпечення людям доступу до справжньої журналістики у складні та важкі часи, тому ми з легкістю прийняли рішення зробити його безкоштовним… Це час, коли ви відкладаєте свою бізнес-модель убік і дивитеся, що буде правильним зробити. Незважаючи на те, що нам не платять, ми вважаємо, що для нашої журналістики корисно йти в місця, де, можливо, важче знайти безкоштовну журналістику чи відкриту незалежну журналістику».

Незважаючи на те, що The Washington Post зняла свій платний доступ до новин про пандемію та стихійні лиха, видання робить таке вперше для певного регіону, зробивши контент безкоштовним для читачів у Україні та росії минулого тижня. Це«впливає на невелику частину наших міжнародних передплатників», — говорить представник The Washington Post.

«The Post вірить у місію вільної преси і, як така, прагне допомагати інформувати тих, хто постраждав від війни і де демократія кидається під сумнів». Згідно з даними цифрової аналітичної платформи Similarweb, з лютого 2021 по лютий 2022 року трафік The Washington Post з росії та України зріс відповідно на 119% і 128%.

Dow Jones зняв плату з The Wall Street Journal, Barron’s, MarketWatch і Financial News в Україні невдовзі після вторгнення, а також у сусідніх країнах, які «бачають великий наплив українських біженців», — каже представник видавця. З лютого 2021 року по лютий 2022 року трафік Wall Street Journal з росії та України зріс відповідно на 53% та 36%, відповідно до даних Similarweb. Однак це не перший випадок, коли Dow Jones відміняє платний доступ на регіональному рівні — це сталося і в Техасі під час урагану Харві в 2017 році.

За словами Slade, рішення Financial Times про скасування платного доступу в росії, яке набуло чинності 24 лютого, представляє невелику аудиторію. Російських передплатникиів «тисячі, менше 10 000», — каже він. За даними Similarweb, з лютого 2021 року по лютий 2022 року трафік FT з росії та України зріс на 42% і 46% відповідно.

The Economist також скасував платний доступ у росії та Україні, і трафік зріс на 66% і 197% відповідно з лютого 2021 року по лютий 2022 року, повідомляє Similarweb. За останні три тижні The Economist «приблизно подвоїла» кількість історій, які публікує в інтернеті, за словами Адама Робертса, цифрового редактора The Economist. «За останні кілька тижнів ми в основному робили лише контент про Україну».

The New York Times та The Washington Post тепер в Telegram

Хоча The New York Times не відмовилася від платного доступу, вона створила канал у Telegram. Telegram перетворився на популярну платформу для українців та росіян, які шукають інформацію про війну.

The New York Times створила свій Telegram-канал 14 березня, щоб безкоштовно публікувати історії зі свого блогу, фотографії та відео про війну в Україні. Наразі у каналу 44 тис. підписників. «Сподіваюся, ми зможемо використати цей новий канал, щоб донести фактичне, місцеве та всесвітнє висвітлення російсько-українського конфлікту до нових читачів та спільнот, які не знайшли наш контент в інших соціальних мережах або на нашому основному сайті». За даними Similarweb, з лютого 2021 року по лютий 2022 року трафік The New York Times з росії та України зріс на 185% і 108% відповідно.

15 березня The Washington Post відновила власний Telegram-канал, у якому журналісти з України та її околиць висвітлюють новини в прямому ефірі, поруч із репортажами з редакцій видання у США, Лондоні та Сеулі (канал був створений у липні 2020 року). «Ми вважаємо [канал] стратегічним інструментом, який пропонує глобальній аудиторії ще один спосіб отримати доступ до спектру звітів The Post», — говорить редакторка для глобальної аудиторії Post Софія Діого Матеус. «Висвітлення буде англійською мовою та буде зосереджено на війні між Україною та росією та включатиме репортажі, візуальний контент та аналітику». У каналу зараз 14,8 тисяч підписників.

Financial Times також має Telegram-канал, який перейшов на висвітлення новин в України з початком війни. Зараз у каналу 31 000 підписників, і 14% з них є російськомовними користувачами, за словами представника видання.

Кавер: Unsplash

Розкажіть друзям про новину

Нове відео