Музичний лейбл POMITNI разом з дослідницькою компанією Dive and Discovery Research провели дослідження українського слухача за 2023 рік. Результатами поділилися з колегами та артистами на закритій презентації, яка відбулася в кампусі Амерікан Юніверсіті Київ, партнера заходу.
Щоб проаналізувати музичні вподобання українців, залучили респондентів в соцмережах — опитували саме тих, хто активно слухав музику протягом року. Вибірку склали 857 респондентів — чоловіки та жінки 14-45 років з українських міст з населенням 50+ тисяч жителів, а також українці, які перебувають за кордоном.
Опитувальник складався з великої кількості питань, зокрема: скільки часу респонденти витрачають на прослуховування музики, на яких платформах слухають пісні, скільки витрачають на це грошей, якій музиці та яким артистам віддають перевагу та інші.
Як (часто) слухають музику
85% опитуваних слухають музику майже щодня, а платять за прослуховування музики 58%, витрачаючи в середньому на місяць 202 грн. (Тут захований великий потенціал для розвитку стримінгів в Україні).
В середньому всі опитані слухачі витрачають на прослуховування музики 105 хвилин — це дорівнює 30 трекам щодня.
На яких платформах слухають музику
Для прослуховування музики українці найчастіше використовують YouTube (64%) та Spotify (45%).
Серед каналів платного споживання лідують Spotify та YouTube (YouTube Music).
Роль музики для слухача
Український слухач знаходиться у стані втоми та безсилля та потребує додаткової енергії, щоб жити та працювати. Саме це провокує запит виплакати наболіле та ввімкнути енергійну музику, що заряджає. Таким чином музика допомагає українцям відчути «правильні емоції»: надає сил, заряджає, заспокоює чи допомагає відволіктись.
Якої музики не вистачає
Найчастіше опитувані говорили про дефіцит важкої музики — металу, року, якісної, глибокої та сенсової музики. А ось шароварщини та байрактарщини їм вже забагато.