14 Сер 2023, 16:20

Мімікрія соцмереж: чи є майбутнє у Threads, Telegram-stories і новинних каналів у WhatsApp

Нещодавно у Telegram з’явилися Stories, копія Instagram Stories, які спочатку були скопійовані зі Snapchat. Snapchat тепер має Spotlight, подібний до Instagram Reels, які були нахабно вкрадені з TikTok. TikTok виріс із Vine, який був придбаний компанією Х (Twitter в минулому) і який у 2020 запустив під назвою Audio Spaces копію Clubhouse, а в Instagram з’явився Threads, який вважається аналогом X (Twitter). 

Ви запитаєте: Що коїться? Відповідь одна — боротьба за користувача та неврегульованість цих «крадіжок».

Почнімо з того, що без соцмереж уже нікуди. Вони стали нашим життям: працюємо, комунікуємо, розважаємося, навчаємося — скрізь залучаємо їх. За останніми дослідженнями, типовий користувач інтернету працездатного віку зараз витрачає більше ніж 2,5 години на день, користуючись соціальними платформами, що на 2% (+3 хвилини) більше, ніж у середньому за день було у 2022 році.

Раніше можна було чіткіше розділити соціальні мережі за форматами.

Людський час — це те, чого соцмережі прагнуть найбільше. І щоб заволодіти ним, вони здатні на все, навіть на крадіжку, або, іншими словами, «копіювання». Раніше можна було чіткіше розділити соціальні мережі за форматами: Youtube — довгі відео, Instagram — графічні зображення, TikTok — короткі відео, X (Twitter) —текстові повідомлення. Сьогодні ми бачимо мікс форматів через високу конкуренцію соцмереж між собою та прагненням утримати користувачів. Отже, пройдемося по причинах детальніше:

Причини крадіжок

  • Користувачі

Новими функціями соціальні мережі прагнуть утримати, задовольнити, та розширити базу користувачів. Пропонуючи популярні функції, які вже люблять застосовувати користувачі на інших платформах, соцмережі тим самим збільшують час перебування на власній платформі і намагаються таким чином залучити нову аудиторію.

  • Залишатися актуальними

Включення нових і модних функцій допомагає соцмережам залишатися актуальними серед конкурентів. Наприклад, коли Snapchat представив Stories, які дозволили користувачам ділитися тимчасовим вмістом, ця функція швидко стала популярною. Тому Instagram, Facebook і навіть WhatsApp інтегрували схожі функції, щоб задовольнити свою аудиторію та уникнути втрати користувачів на користь конкурентів.

  • Успіх інших

Коли функція успішна на одній платформі, вона має шанс стати популярною і на інших платформах. Тому власники соцмереж не проти експериментувати та «красти», адаптуючи функції до своєї аудиторії. 

Неможливо захистити всю ідею функції в цілому.

Важливо зауважити, що хоча включення функцій з інших платформ можна розглядати як «крадіжку», це звичайна практика в індустрії технологій. А поширена ця практика тому, що в юридичному арсеналі компаній часто просто немає інструментів для захисту від такого типу мімікрії. Крім того, платформи, крадучи ці функції, зазвичай додають власні унікальні особливості для покращення взаємодії з користувачем, не копіюють зовнішній вигляд функції та вигляд візуальних ефектів. Таким чином, створивши нову функцію, можна захистити якісь певні властивості її, але неможливо захистити всю ідею функції в цілому — чи то повідомлення, що зникають, чи то коротке відео, чи то живе аудіо.

Феномен Stories, зокрема Instagram Stories

Тепер поговоримо про функцію, яку мають або мали вже майже всі соцмережі — Stories. Ця функція — феномен, який має величезний успіх. Розберемось, чому:

  • Ефемерна природа: Stories тимчасові, зникають через 24 години. Цей ефемерний аспект створює відчуття терміновості та FOMO (синдром втрачених можливостей) серед користувачів, заохочуючи їх регулярно перевіряти контент, щоб нічого не пропустити.
  • Повсякденний та автентичний контент: Stories дозволяють користувачам ділитися більш невимушеними, невідшліфованими та справжніми моментами свого життя. Порівняно зі звичайними публікаціями, цей формат контенту виглядає менш награним та ідеальним, тому користувачам легше ділитися щоденними моментами, не відчуваючи тиску створювати досконалий контент.
  • Висока залученість користувача: Такі функції, як опитування, запитання та посилання роблять контент інтерактивним, заохочуючи користувачів взаємодіяти зі Stories, тим самим підвищуючи загальну залученість платформи.
  • Алгоритмічний пріоритет: багато платформ соціальних медіа, включаючи Instagram, мають алгоритми, які визначають пріоритетність Stories у стрічках користувачів. Це означає, що історії часто помітно відображаються у верхній частині програми, що робить їх більш видимими та доступними для користувачів.
  • Метод Storytelling: формат Stories добре підходить для оповідання, дозволяючи користувачам і компаніям використовувати метод storytelling та передавати інформацію або рекламу послідовним чином. Ця можливість оповідання робить історії привабливими для глядачів.
  • Перехресне розміщення та інтеграція: Instagram дозволяє користувачам легко перехресно публікувати Stories на Facebook та інших платформах, розширюючи їх охоплення та збільшуючи залучення в різних каналах соціальних мереж.
  • Акцент на конфіденційності та контролі: В Instagram Stories приділяють значну увагу конфіденційності та контролю. Користувачі мають можливість обмежити свої історії для вибраної групи підписників за допомогою функції «Близькі друзі». Крім того, історії автоматично зникають через 24 години, зменшуючи страх перед постійним загальнодоступним вмістом. Це контрольоване середовище обміну заохочує користувачів висловлюватись вільніше, не боячись засудження чи наслідків. Хоча ніхто не скасовував запис екрана😄 і по блогерських кейсах бачимо, що засудження буде.
  • Можливості для бізнесу та бренду: Instagram Stories стали важливим інструментом для компаній і брендів у комунікації зі своєю цільовою аудиторією. Ця функція дозволяє компаніям демонструвати продукти, проводити рекламні кампанії та спілкуватися з клієнтами у більш дружній атмосфері. Використовуючи інтерактивні елементи, як-от посилання для гортання вгору та кнопки із закликом до дії, бренди можуть залучати трафік на свої вебсайти чи цільові сторінки та вимірювати ефективність своїх маркетингових зусиль.

Підсумовуючи, Instagram Stories змінили те, як ми ділимося та спілкуємося у соціальних мережах. Вони дали нам змогу виражати свою автентичність і будувати міцніші зв’язки зі своєю аудиторією. Від особистих моментів до бізнес-реклами, Stories стали невіддільною частиною Instagram, створюючи спільноту, де процвітають креативність, storytelling та залучення.

Не таро, але дещо передбачити можливо

Усі вже точно чули про Threads, а дехто навіть спробував там пошукати свою нішу. Ця соцмережа стала найшвидше зростальною онлайн-платформою в історії (за п’ять днів до неї приєдналося понад 100 мільйонів користувачів). Круто, правда ж? Відчувається, що все, залетіло. Однак зараз у Threads спостерігається зниження кількості щоденних активних користувачів майже на 70% з моменту свого піка 7 липня, що гальмує його вибуховий запуск. А це вже не круто! Моя особиста думка, що Threads в тому форматі, що зараз, не має шансів на довготривалий успіх і дуже скоро опиниться в компанії Clubhouse.

Текстові повідомлення в TikTok мають залетіти.

24 липня 2023 у TikTok з’являється можливість створювати текстові публікації. Привіт, X (Twitter)☺️ Хоча TikTok — це більше про відеоформат, у той же самий час — це платформа експериментів, і при правильному підході й обставинах кожен знайде свій формат, нішу та ЦА. Тому моя особиста думка, що текстові повідомлення в TikTok мають залетіти, бо щось схоже там уже є — це мільйонні акаунти з цитатами. 

Що ж нового далі? Це новинні канали в WhatsApp. Не вірю в їхню широку популярність саме в Україні, можливо в інших країнах — так, але у нас — ні. Аргументую — у нас вже є Viber та Telegram зі своїми аудиторіями та величезним і зручним функціоналом, тому WhatsApp може лише стати майданчиком для якоїсь нішевої аудиторії. Далі, WhatsApp не такий популярний для особистого спілкування, більше для робочого листування. 

На що я ставлю, так це на Stories в Telegram, але як тільки вони стануть доступними для всіх, а не лише Premium користувачам. В Instagram ви контролюєте свою Story стрічку, а в Telegram — ні, через те, що у вас сотні контактів, як близьких, так і не дуже, і останні не знають нічого про вас, а ви про них. Тому передбачаю, що завдяки цим Stories побудується купа нових соціальних зв’язків. 

Stories в Telegram — це шанс для кожного стати мікроінфлюєнсером.

Далі, Stories в Telegram — це шанс для кожного стати мікроінфлюєнсером. Адже буде дано майданчик, дано активну живу ЦА і дано не переповнений інфопростір. 

Але цікавіше питання, як бренди та новинні пабліки будуть використовувати цей формат? Думаю, що вибудується якийсь свій унікальний формат комунікації, що буде властивий лише для Stories в Telegram.

Підсумуємо

Саме користувачі вирішують, яка функція залетить і як довго буде жити. 

«Крадіжка» функцій — це не про «плагіат» і «неоригінальність», а про динамічний характер цифрового ландшафту і задоволення користувача. Адже саме користувачі вирішують, яка функція залетить і як довго буде жити. 

Оскільки час, який люди проводять в інтернеті, збільшується, то можемо очікувати, що ця тенденція збережеться і призведе до безперервного циклу наслідування соцмережами одна одної. Щось такого, як у першому абзаці цієї статті, але мімікрії ще в більшому ступені.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео