Більше чверті українців надають перевагу онлайн-покупкам: дослідження
15 Гру 2023, 15:33

Більше чверті українців надають перевагу онлайн-покупкам: дослідження

Як українці купують онлайн та які ще фінансові операції здійснюють в інтернеті? Відповідь на це питання шукали аналітики дослідницької компанії Gradus Research, провівши відповідне маркетингове дослідження серед українських диджитал-користувачів.

«Зараз українське суспільство є максимально диджиліталізованим — і ця концепція постійного «онлайну» проявляється в регулярному пошуку актуальної інформації, «перевірці зв’язку» з рідними в месенджерах та в купівлі товарів через інтернет. На початку пандемії офлайн- та онлайн-покупки конкурували між собою, і перші були більш розповсюдженими, оскільки люди мали звичку ходити в магазини та обирати товар фізично. З початком повномасштабної війни межі між офлайн- та онлайн-купівлями стали розмитими, оскільки майже однакова кількість респондентів надають перевагу кожному з цих способів придбання товарів. Це все ще раз демонструє швидку адаптацію українців до тих умов, в яких ми опиняємось», — розповідає Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка Gradus Research.

Більше чверті опитаних українців надають перевагу онлайн-покупкам, ще 38% — купують і в онлайні, і в офлайні

Диджитал-покупки вже стали звичною справою для українських споживачів. 26% респондентів надають перевагу покупкам в інтернеті. Ще 38% купують і онлайн, і офлайн.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

При цьому переважна більшість опитаних громадян (87%) загалом вважає, що купувати онлайн — легко.

Однак не всі користувачі інтернету в Україні використовують його з однаковою інтенсивністю та набором дій, в тому числі і для здійснення покупок. Відносно патернів їхньої поведінки в онлайні у дослідженні всі користувачі були розподілені на 6 сегментів.

Активних та високозалучених споживачів в онлайні — трохи більше третини (36%)

Сюди можна віднести сегмент, який умовно називається Просунуті. Це користувачі, які інтенсивно споживають та створюють контент, слідкують за комунікаціями брендів, порівнюють їхні цінності, продукти та послуги між собою. Вони є також активними у щоденних покупках товарів та послуг онлайн. Більше половини з (54%) них роблять покупки онлайн принаймні раз на день. Але це водночас і найменший сегмент — таких серед респондентів лише 6%.

Інший активний сегмент — Пліткарі (16%). Для них інтернет, в першу чергу, — це соціальне коло та опція для спілкування. В онлайні вони майже щодня купують товари та послуги онлайн (13%), оплачують рахунки (17%) та користуються інтернет-банкінгом (62%).

Також до активних користувачів можна віднести сегмент Прагматиків, що складає 14%. Вони використовують інтернет для отримання новин та тематичної інформації і є активними користувачами освітніх сервісів та медіа. Фінансові дії онлайн здійснюють не частіше декількох разів на тиждень.

Інші дві третини респондентів (64%) — менш активні диджитал-покупці

Шукачі розваг, частка яких складає 19%, і які в онлайні переважно споживають онлайн-ігри та розважальний контент у соціальних мережах, є досить інертними у здійсненні фінансових операцій в інтернеті. Декілька разів на місяць та рідше порівнюють ціни на товари та послуги (53%), користуються банківськими сервісами онлайн (36%).

Помірковані (сегмент обсягом у 25% від вибірки загалом), що використовують інтернет для пошуку інформації і читання новин, не активно здійснюють фінансові дії онлайн, обмежуючись здійсненням більшості операцій раз чи декілька разів на місяць. Виключенням є порівняння цін на товари і послуги (38%) та користування банківськими сервісами (38%) — ці операції Помірковані більше схильні здійснювати декілька разів на тиждень.

Незалучені (20% респондентів), які рідко перебувають в статусі «у мережі» і для яких Інтернет є переважно джерелом зв’язку, майже або зовсім не здійснюють фінансових дій онлайн. Серед Незалучених найбільша частка тих, хто надає перевагу покупкам офлайн (48%). Вони зазначають, що відчувають складнощі у здійсненні покупок онлайн (13%).

Опитування було проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному застосунку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст із кількістю мешканців більше 50 тисяч у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном. Періоди проведення поля: 5-7 вересня 2023, розмір вибірки — 1896 респондентів.

Розкажіть друзям про новину