Наприкінці липня 2022 року Анна Ковальова оголосила про придбання прав на телеканали медіахолдингу LIVE.Network. З якою метою укладалася ця угода під час війни, яка наразі стратегія холдингу, як досвід роботи у креативних індустріях допомагає зараз та чи можливо це все поєднувати з плідною роботою в благодійній організації — Анна Ковальова, власниця LIVE.Network, CEO Future for Ukraine, співзасновниця WE KNOW HOW та Badoev ID, ділиться подробицями в ексклюзивному інтерв‘ю для MMR.
Анно, розкажіть, яка була початкова мета придбання медіахолдингу LIVE.Network? Чи змінилася вона станом на зараз?
Мета придбання медіахолдингу була і є простою: я – керівниця рекламної агенції, і для мене мати власні медіаресурси — це додаткові можливості. Це насамперед інструмент просування продуктів та послуг клієнтів, яких ми обслуговуємо. Це розуміння ринку.
Рішення було раціональним, зваженим і визрівало давно. Я познайомилася з проєктом ще восени 2021 року, коли від власної агенції працювала над розробкою маркетингової стратегії для холдингу LIVE.Network. На той час планувалося розширення медіахолдингу зі збереженням фокуса на суто інформаційно-новинній тематиці та телебаченні. Саме тоді, заглибившись в аналітику та дослідження, я захопилась ідеєю мати власне медіа. Для мене це було щось нове. У новинах мені сподобався темп і постійне змагання за те, щоб бути першими. Що більше я заглиблювалася в проєкт, то більше розуміла, що це мене драйвить. Ми мали перезапустити проєкт у березні, але війна змінила наші плани. Та навіть зараз, більш ніж за 9 місяців роботи після придбання проєкту, розуміючи, наскільки це складний, багатогранний бізнес, я б не змінила свого рішення.
Як визначили стратегію холдингу на 2023 рік? На яких напрямах зосередитесь зараз?
Після придбання холдингу першим кроком було оцінити ресурси та визначитись зі стратегією. Її диктували реалії часу. По-перше, достатнього ресурсу на підтримку телемовлення у воєнний час бракувало, тому було прийнято рішення призупинити мовлення до кінця воєнного стану, змінити структуру компанії і переформатувати роботу. По-друге, оскільки для кожного медіапроєкту важливо бути digital-first, завданням № 1 стало змінити вектор з телебачення на діджитал та зробити так, щоб проєкти стали доступними через усі цифрові канали комунікації.
Команда LIVE.Network пройшла великий шлях. Уже влітку ми перезапустили сайт Новини.LIVE, провели ребрендинг «Типового Києва» та оновили всі діджитал-майданчики. У проєкті Новини.LIVE відбулася зміна формату, дизайну, було перезапущено YouTube-канал. Нещодавня наша перемога — YouTube-канал Новини.LIVE досягнув позначки в 1 млн шанувальників. Також ми майже втричі збільшили кількість підписників на Facebook. А ще наша кореспондентка Галина Остаповець стала журналісткою місяця за версією International Journalists’ Network. Для нас усе це дуже важливі досягнення, враховуючи те, що вони були реалізовані у короткі терміни та в умовах обмеженого ресурсу.
У 2023 році ми робимо ставку на дистрибуцію власного контенту через всі діджитал-платформи проєктів (сайти, YouTube, соцмережі та Telegram-канали). Ключові напрями розвитку — створення ексклюзивного новинного контенту та зйомки власного відео. У напрямі розвитку власного відеоконтенту для Новини.LIVE також зроблено чимало.
Торік ми запустили процес виробництва авторського продукту: сформували нові стандарти оформлення трансляцій, запустили формат студійних зйомок (інтерв’ю, вечірні ефіри та подієві стріми), запис віддалених прямих ефірів та інтерв’ю, репортажні та сюжетні зйомки. Наші матеріали стали з’являтися в інших медіа — це теж хороший маркер роботи. У цьому напрямі ми прагнемо посісти одне з провідних місць серед медіа України та зробити ресурс Новини.LIVE лідером зі створення власного аналітичного та новинно-інформаційного контенту, а його соцмережі — провідними каналами інформації як для пересічних громадян, так і для інших ЗМІ. Ми повільно набираємо темп, але впевнена, що рухаємось у правильному напрямі.
Після перемоги та за умов поліпшення економічної ситуації в країні є амбітні плани масштабувати Новини.LIVE на ширшу аудиторію — перезапустити ефірне телебачення з загальноукраїнським покриттям. Але поки що це амбітні плани.
Чи вдалося зберегти команду? Які кадрові зміни відбулися після придбання прав на LIVE.Network?
Було зроблено все можливе, щоб зберегти команду. Ми створили максимально комфортні умови та продовжили співпрацю зі співробітниками, які виявили бажання працювати над проєктами. Зараз LIVE.Network складає не більш ніж 20% від команди, яка працювала до придбання телеканалів. Але це досить передбачувані зміни у зв’язку з новою стратегією та тим, що ми йдемо новим шляхом.
Як ваш попередній досвід розвитку креативних індустрій допоміг змінити LIVE.Network? Чи поєднуєте зараз проєкти WE KNOW HOW та Badoev ID з медіахолдингом? Яким чином?
Так, звісно, мій попередній досвід ліг в основу робочих процесів у LIVE.Network. Робота в рекламі й маркетингу навчила мене перед кожним рішенням проводити внутрішні та зовнішні дослідження, аналізувати і тільки після цього робити якісь кроки. Також в прийнятті рішень має значення творчий підхід, характерний для креативних професій.
І зараз мені здається, що завдяки цим підходам медіапродукти LIVE.Network отримали нове стильне й свіже обличчя, змінилася подача контенту. Мені неймовірно подобається, яким став «ТиКиїв». Зараз «ТиКиїв» — дійсно голос нашого міста, нашої столиці. Це освітня захоплююча платформа для активної молоді, де можна дізнатися про історію Києва, знайти цікаві події (виставки, музеї тощо), дізнатися про людей, які живуть цим містом і є його фанатами.
Загалом весь LIVE.Network став прогресивнішим, більш стильним. Він набув нового характеру — і ці зміни відбулись як внутрішньо, так і зовні. Тому мені здається, що мій досвід розвитку креативних індустрій відіграє суттєву роль у тому, якими стають медіапродукти та як вони змінюються.
Які стереотипи про роботу медіа вам хотілося б розвінчати? Можливо, якісь були й у вас до входу в цей бізнес?
Я — наче та людина, яка скочила у вагон потягу, що вже давно набрав швидкість. Десь так я себе відчуваю в медіасфері. Я ще не встигла зіштовхнутися з жодними стереотипами. Для мене робота тут — це безумовний кайф та постійний драйв. І, що найважливіше для мене, це можливість знайомитись і спілкуватись із різними людьми та бути на передовій усього, що відбувається в нашій країні, отримувати інформацію з перших уст. Тому я не знаю, які можуть бути стереотипи і чи вони взагалі є. Єдине, що тут, як і в роботі рекламних агентств, треба працювати в режимі нон-стоп, 24/7. Ти повинен бути завжди готовим до виклику: відреагувати, встати, бігти, робити. Але для мене, для мого характеру та способу життя це абсолютно нормально, і я отримую задоволення від того, що ми робимо разом із командою.
Топ скілів, якими має володіти людина, що працює в медіабізнесі.
- Перше — бути скелею, але при цьому бути пластичним. Ти не можеш працювати в медіа, якщо не вмієш слухати, чути та водночас відстоювати свою позицію.
- Друге — завжди бути готовим до виклику, подій та змін.
- Третя, суперважлива для мене навичка — мати розуміння, що ти людина, яка є голосом, а інформація, яку ти подаєш, — це і є твій продукт. І вона має бути достовірною, якісною та грамотно поданою.
Ви також зараз CEO благодійної організації Future for Ukraine. Розкажіть про ваші задачі на посаді та головні напрями роботи організації.
Мої обов’язки як СЕО Future for Ukraine — планувати та впроваджувати стратегію благодійного фонду, керувати командою, шукати нових партнерів та вести поточну діяльність зі співпраці. Для мене цей проєкт — більше, ніж просто проєкт. Певно, це найскладніший проєкт, який траплявся мені за весь мій досвід. Перш за все, це пов’язано з тим, що раніше я ніколи не працювала з некомерційними проєктами і не розуміла принцип залучення благодійних коштів: адже ти нічого благодійникам не даєш взамін, як у комерційних проєктах.
Коли ми відкривали фонд, мені здавалося, що як тільки ми запустимо його, сотні компаній прийдуть до нас і скажуть: «Ви допомагаєте жінкам — от вам гроші, ви допомагаєте військовим — от вам гроші на протези, ви допомагаєте дітям — давайте ми вас підтримаємо в цьому». Але так не сталося. Ні в перший, ні на другий, ні на третій місяць роботи. І я зрозуміла, що благодійна організація має зовсім інші внутрішні процеси та зовсім іншу фінансову модель, ніж я звикла, але в деяких аспектах вона дуже схожа на агентський бізнес за принципом роботи із зовнішніми контрагентами.
Тут потрібно так само звертатися до компаній, брендів, презентувати та захищати свої проєкти, відстоювати бюджети, аргументувати. Мені довелося перебудувати мислення, зовнішню комунікацію та всі внутрішні процеси. Я зрозуміла, що людям, які долучаються до проєкту, важливо доносити розуміння, що вони є невід’ємною частиною формування майбутнього України. Що їхня допомога — це їхній внесок у розвиток нашої країни, внесок у наших людей.
Напевно, жоден інший проєкт не давав мені такої сили і натхнення рухатися далі, як Future for Ukraine. Найчутливішими проєктами фонду є протезування для військових, гуманітарна місія на звільнених територіях, а також проєкт GIDNA — психологічна допомога для жінок, які пережили сексуальне насильство від російських військових. І коли до тебе зі словами подяки звертаються військові або родини, яким ти допомагаєш, або жінки, які змушені проходити найскладніший етап у житті, — ти починаєш ще глибше усвідомлювати, заради чого ти це все робиш, і відчуваєш щось неймовірне.
У FFU ми знаємо нашу мету, місію, і це рухає нас вперед. І моя робота як СЕО — завжди тримати фокус команди саме на цьому.
Поділіться, яким є ваш типовий робочий день.
Складно розказати, як минає мій день, якщо ви не проживете його зі мною. Мій робочий день починається дуже рано (приблизно о 7 ранку) і закінчується дуже пізно (часто після 23 години). Але це завжди цікава насичена подорож у світ медіа, благодійності, комунікаційних стратегій та креативу. Запрошую вас прожити його зі мною!
Як вам вдається менеджерити стільки проєктів одночасно? Персональні лайфхаки, як не вигоріти в такі складні часи.
Насправді мені багато чого не вдається. Але я дозволяю собі помилятися. Я не маю жодних персональних лайфхаків, як не вигоріти або як подолати складні часи. Але у мене є правила життя, які, певно, й дозволяють тримати тонус та запал.
- Перше правило: я оточую себе людьми, яких люблю, в яких вірю та яким довіряю на 101%. Я завжди перебуваю у колі людей, з якими мені комфортно. Щоранку прокидаюся та з величезним задоволенням їду в офіс.
- Друге — я ніколи не беруся за проєкти, що не приносять мені задоволення.
Я бачу, як змінюється LIVE.Network: повільно, але впевнено ми йдемо туди, куди маємо прийти. І ці покрокові зрушення неймовірно окриляють. Або проєкти благодійного фонду. Усі вони складні у реалізації, але їх результат заряджає зверх міри. Наприклад, більшість героїв, яким фонд Future for Ukraine допомагає протезуванням, їдуть на реабілітацію через Варшаву. Ми їх проводжаємо на вокзалі, а після проходження курсу лікування там же зустрічаємо.
І от цей момент, коли ти пам’ятаєш, як людина їхала на протезування на милицях, а повертається без них, впевненою ходою йде назустріч і усміхається, — це неповторно. Ти обіймаєш героя і розумієш, що саме ти взяв безпосередню участь у цьому.
Або коли везеш гуманітарну допомогу на деокуповані території і відчуваєш вдячність людей за ті звичні речі, що у них забрала війна. У нас є партнер, L’Oréal, і для гуманітарних місій він завжди надає доглядову косметику. І ти бачиш, як змінюються обличчя жінок, які серед допомоги — продуктів та побутової хімії — бачать дезодоранти, креми чи декоративну косметику.
Або коли ти заходиш в дитячий центр LEVCHYK, де перебувають дітки з розладами спектру аутизму, які вимушені були залишити свої домівки через бойові дії, та спостерігаєш, як із часом змінюються, стають спокійнішими їхні обличчя.
Тепер вони у безпечному просторі, де можуть розвиватися та адаптуватися до нових умов. У такі моменти робота перестає бути роботою, а перетворюється на місію, сенс життя. Тож усі мої проєкти дають мені неймовірний стрижень. Це означає, що я завжди розумію, заради чого я це роблю, бо роблю це з любов’ю.