До початку повномасштабного вторгнення понад 100 тисяч собак і котів в Україні чекали на свою людину у притулках. Велика війна лише загострила проблему: тварини губилися під час евакуації, залишалися покинутими, втрачали власників, загиблих через росіян. Шукати нові домівки для чотирилапих — справа непроста, а надто в умовах війни. Втім, людяність і відповідальність не ставлять на паузу, поки летять ракети. Так Бренд CLUB 4 PAWS від українського виробника харчування для тварин Kormotech спільно з комунікаційною агенцією Postmen у 2022-му запустив міжнародну ініціативу Adopt pets of Ukraine .
Основою слугував спільний проєкт Petsession, що стартував за тиждень до повномасштабного вторгнення. Це фотосесії собак і котів, що розкривають їхню вдачу. Майбутніх власників тварин ініціатива позиціонує як pet parents, аби підкреслити, що улюбленець стає саме членом сімʼї. З кожною людиною попередньо проводять інтерв’ю, аби тварина опинилася в надійних руках. А на сайті проєкту є поради, як правильно взаємодіяти з новим чотирилапим компаньйоном. Такий підхід сприяє гуманізації поводження з тваринами в Україні, допомагає підвищувати рівень адопції, а також змінює ставлення до безпритульних собак і котів.
Люди, які забирають тварин із притулків, роблять це від жалю, а чотирилапих зазвичай сприймають як покинутих і проблемних. Натомість Petsession підсвічує харизму майбутнього улюбленця. В ініціативу Adopt pets of Ukraine зі спеціально створеною веб-платформою для підбору тварин проєкт переріс через спричинене війною раптове зростання кількості безпритульних тварин.
Портрети тварин постять на спеціально створеній веб-платформі, у соцмережах проєкту, а також бренду CLUB 4 PAWS. Якісні професійні фото і копірайтинг розказують особливу історію кожного собаки і кота. Саме це допомагає знаходити їм нову родину. А ще ініціатива популяризує чотирилапих без породи.
Аудиторією Adopt pets of Ukraine є люди, які вже вирішили завести тварину або потенційно готові це зробити. Маркетингова стратегія проєкту включає SERM, SMM, постійну рекламу у Google і Facebook, співпрацю з блогерами і партнерства. Публікації про проєкт вже виходили на MMR, The Village, Sostav UA, Українській правді і в Cases Media. Задля збільшення охоплення у соцмережах проводять різні активності, зокрема — розіграші. Менш ніж за рік проєкт отримав більш як 14600 підписників у фейсбуці, майже 6000 підписників в інстаграмі і понад 5500 — у тіктоку. Загальне охоплення перевищує мільйон. Партнерами вже стали мережа магазинів MasterZoo, що надавали карту лояльності людям, які завели улюбленця завдяки ініціативі; бренд Craft Nets, що надає новим власникам знижки на захисні віконні сітки «антикішка»; грумінг-салон MamaPet. Технічним партнером проєкту є компанія SoftServe.
Із нестандартних інструментів — використання POSM-матеріалів у магазинах біля продуктів CLUB 4 PAWS і розміщення інформації про чотирилапих героїв ініціативи на упаковках з кормом.
Коли заявок на допомогу з влаштування тварин стало так багато, що продакшену Postmen забракло власних ресурсів для зйомок, проєкт запустив курс, що навчає волонтерів з усієї країни проводити фотосесії. Агенція і бренд спільно розробили серію пояснювальних відео, які допомагають організовувати фотосесії у притулках: як посадити, що вдягнути, як працювати з освітленням, як обробляти знімки і з якою інформацією їх оприлюднювати.
Знімати чотирилапих моделей зголосилися близько 80 волонтерів. Вони вирушили до притулків у 25 українських містах і самотужки провели фотосесії, які подекуди неможливо відрізнити від професійних зйомок. Охочих закликають долучитися до ініціативи і сьогодні, аби допомогти ще більшій кількості собак і котів знайти свою людину у непрості часи. Від травня до кінця грудня 2022 року Adopt pets of Ukraine представив загалом 1429 героїв. Новий дім вже знайшли 316 чотирилапих. Проєкт триває. Команда планує масштабувати його на Східну Європу. Попереду — зміна неймінгу на Look 4 Paws.