Слова — це лише один з інструментів, який можна використати, щоб розповісти про себе. Бо по-справжньому перший діалог з оточенням відбувається через зовнішній вигляд. І одяг є його невіддільною частиною.
Останнім часом у світі панує фаст-фешн з його постійною зміною трендів, надмірністю споживання, низькою якістю товарів та шкодою екології. Саме ця швидка мода змушує людей витрачати більше коштів і плутатися від кількості вибору. У підсумку більшість виглядає дуже схоже один на одного, а можливість передавати важливу інформацію про себе через свій одяг втрачається. У таку епоху дуже важливо створювати такий український фешн, який не дозволить втратити себе в суцільному одноманітті. І COOSH став тим брендом, який готовий взяти на себе такий виклик.
В Okay Monday Agency мали можливість допомогти команді COOSH у створенні бренд-стратегії та позиціонуванні, тому агенція поділилась історією співпраці. Які завдання отримали, яку амбітну мету ставили перед собою і як вдалося все реалізувати — у цьому матеріалі.
Завдання і робота
У рамках проєкту команда отримала наступні завдання:
- Пропрацювати сприйняття COOSH, як цілісного бренду, а не як «ще одного виробника одягу».
- Проаналізувати аудиторію, знайти підходи в комунікації до кожної групи, виявити сильні та слабкі сторони бренду.
- Забронювати за собою лідуючу позицію на ринку України, обрати канали та підходи, які допоможуть досягти такого результату.
Агенція нікого не здивує своєю любов’ю до досліджень. Тому робота почалась стандартно: з аналізу ситуації на світовому фешн-ринку, трендів майбутнього року та поточної комунікації бренду в різних каналах у порівнянні з іншими магазинами одягу.
Для розробки рішень під кожне завдання було також проаналізовано цільові аудиторії з їх потребами та болями. Крім стандартного аналізу, у хід пішов шопінг таємними покупцями, аби звернути увагу на всі дрібнички: комунікацію всередині магазинів та онлайн, консультації від продавців, дизайн приміщень, комфорт у роздягальнях, якість речей, ціни та багато іншого. Команда фіксувала все, що тим чи іншим чином впливає на сприйняття бренду.
Важливо не забувати, що бренд одягу — це не стільки про речі, скільки про команду, яка над ними працює. Тому було проведено й глибинні інтерв’ю: від власників та операційного директора до менеджерів діректу та консультантів у фізичних магазинах.
Крім того, глибоко дослідили, як же сам бренд сприймається його клієнтами провівши анкетування та інтерв’ю. І все це дало чітке розуміння, на якому етапі розвитку COOSH є зараз і в якому напрямку потрібно рухатися, щоб зайняти лідуючу позицію серед всіх наявних конкурентів.
Всі висновки та напрямки лягли в основу розробки позиціонування. А вже воно дало поштовх для подальшої розробки підходів до контенту та створення оновленої матриці каналів комунікації, з прописаними завданнями та прикладами роботи з ними.
Крім завдань, команда мала й амбітну мету — перетворити COOSH на того самого game changer-а українського фешн-ринку.
Результати
Команді вдалося зрозуміти ключові потреби сучасних людей і яку саме роль одяг відіграє в їх житті. Головний інсайт, навколо якого будувалась подальша робота, — одяг це не просто зовнішня оболонка, яка захищає від стихій, а справжній та сучасний інструмент розповіді про себе.
Ось так COOSH став тим самим сторітеллером, який почав не просто пропонувати одяг, а розповідати про нього історії. Бренд говорить про те, як створюється кожний елемент гардероба, які ідеї приховані за кожною річчю чи деталлю взуття, розповідає про людей в команді, про фешн та інших дизайнерів, про амбасадорів та про життя бренду.
Це й додає бренду характер, який кожна людина може порівняти зі своїм, знайшовши той самий «метч», те відчуття, за яким й обирають для себе речі.
Втілення ідеї
Перша історія не змусила себе чекати. Аліна Френдій та команда COOSH створили нову річ — чорний універсальний светр з написом «Mental Support» під назвою Mental Support Sweater. Светр особливий тим, що в його дизайн закладена ідея підтримки ментального здоров’я українців та нагадування про важливість турботи про себе та один одного у надскладний для країни час війни. Купуючи цей светр, клієнти отримують безоплатну консультацію на платформі психологічної підтримки Mindly.
З метою привернення уваги до ментального здоров’я бренд COOSH разом з агенцією створили комплексну рекламну кампанію, де головну роль виконує светр, як символ ментальної підтримки для всіх українців, хто перебуває на території країни та за її межами. Ключове повідомлення рекламної кампанії, яке прагнули донести до аудиторії: «Підтримка, яка торкається кожного». Це формулювання має подвійне значення: про саму ментальну підтримку, яка торкається людини, де б вона не знаходилась, а також про прямий фізичний дотик светра до тіла.
У відеоролику команда хотіла передати атмосферу, яку відчувають різні люди, що її потребують, — через їх бачення світу. А світ для таких людей більше чорно-білий, ніж кольоровий. При цьому враховували соціальність ідеї та фешн-естетику бренду COOSH.
За даними МОЗ України, після завершення війни близько 15 мільйонів українців потребуватимуть психологічної підтримки. Звісно, не всі вони одягнуть COOSH, але Mental Support Sweater вже допоміг українцям зробити перший крок, аби почати свої консультації з професіоналами.