Кожен регіон світу та кожна країна має свою специфіку, коли справа доходить до каналів комунікації та найбільш ефективних інструментів.
Агенція комунікацій «ВАРТО» разом з MMR продовжують ділитися інсайтами зі світового ринку маркетингу та комунікацій у спецпроєкті PR глобус. У межах міжнародного партнерського напрямку, який активно розвиває агенція, команда розпитала партнерів з 12 країн Європи про особливості маркетингу та піару в їхніх країнах.
У попередніх матеріалах поговорили про особливості просування в Бельгії та Іспанії, а також про особливості комунікацій та піару в Данії, країні, яка стала батьківщиною брендів LEGO, ECCO та Tuborg.
У цьому матеріалі поговоримо про країну, яка має один з найконкурентніших та найпотужніших PR ринків в Європі — Великобританія. Про особливості PR та маркетингу поговорили з Джеммою Роу, маркетинговою стратегинею StrategiQ.
Трендові галузі бізнесу у Великобританії сьогодні
- Супермаркети
Останні галузеві дослідження змін на ринку Великобританії говорять наступне: традиційні супермаркети «великої четвірки» (Tesco, Sainsbury’s, Asda та Morrisons) перебувають під сильним тиском з боку магазинів-дискаунтерів, таких як Aldi та Lidl. Їхні низькі ціни та покращення якості продуктів резонують із запитом цільових покупців. Окремою зоною росту для цієї галузі є розвиток додаткових сервісів, наприклад, онлайн-доставки, яка почала активно розвиватися з 2020 року під час пандемії COVID-19.
- Будівельні підрядники
За словами Джемми, спектр послуг, які пропонують будівельні підрядники, є дуже різноманітним — цей ринок дійсно широко представлений у Великобританії. Деякі підрядники зосереджуються виключно на будівництві нових будинків. У той же час існують фахівці з цивільного будівництва, які надають клієнтам послуги по всьому ланцюжку створення житлової інфраструктури, що включає не тільки побудову нових приміщень, а й перебудову, ремонт, реставрацію, розбудову. Також багато незалежних підрядників можуть зосередитися на невеликих контрактах на ремонт і технічне обслуговування — це одна з популярних опцій.
- Загальне страхування
Галузь страхування є найбільш трансформаційною сьогодні. За даними економічних досліджень, загальний капітал галузі може зменшитися на 1,6% у наступні п’ять років, але водночас окремі напрямки страхування будуть зростати. Ця ситуація виникла в тому числі й через пандемію COVID-19, яка спричинила серйозні порушення в моделях страхування та відшкодування: деякі напрямки (наприклад, страхування автомобіля) стали значно прибутковими, а інші — навпаки (як-от захист доходу). А сьогодні вплив на розвиток галузі має і вторгнення росії в Україну.
Загалом, одним з найвизначніших трендів у розвитку бізнесу є цифрова трансформація та глобалізація бізнесу. Минулий 2022 рік у Великобританії став рекордним за рівнем ВВП за останні 40 років, і 2023 рік має також показати зростання, попри виклики нестабільності світових ринків та тенденції до зростання інфляції. Джемма зазначила: бізнеси шукають нові інструменти, які допоможуть їм забезпечити сталість та стійкість у час змін, і це стосується у тому числі змін у маркетингових та комунікаційних стратегіях.
Тренди маркетингу та PR у Великобританії у 2023-2024 роках
- Розвиток внутрішніх комунікацій
Підтримка команд в час нестабільності та змін стає пріоритетною задачею для бізнесів. Компанії зауважують: для підтримки колективу вже не достатньо стандартного пакету пропозицій (бонуси, страхування, додаткові можливості для працівників у навчанні та wellness), а кожна нова зміна зустрічається з певним супротивом та насторогою. Цей тренд настільки глобальний, що йому присвятили окрему дискусійну панель на PRCA International Summit, масштабному галузевому саміті від глобальної асоціації PRCA, що проходив у вересні 2023 року у Лондоні. Бренди шукають нові шляхи для комунікації зі своїми командами і наголошують на важливості розробки стратегії внутрішніх комунікацій як частини глобальної стратегії бізнесу.
- Експериментальні креативні рішення
Одні з останніх досліджень, які агенція Джемми проводила для клієнтів, показують досить вражаючі дані: якщо раніше діджитал-контент (дописи в соцмережах, ролики у TikTok, Reels) утримував увагу аудиторії протягом 12-15 секунд, то у 2023 році ця цифра скоротилася до 8 секунд. Маркетологи вважають це впливом TikTok і відеоконтенту загалом. Тепер перед фахівцями галузі постає новий виклик: знаходити такі креативні та цікаві для аудиторії рішення, аби вона лишалася з їхнім контентом довше. А отже настає час тестувань та експериментів.
- Зростання персоналізації контенту
Бізнеси активно шукають рішення для персоналізації свого маркетингового контенту. Мета — трансформувати кампанії та активності таким чином, щоб вони були більш релевантними для індивідуальних споживачів. Серед інструментів, які планують використовувати для персоналізації контенту, Джемма згадує проведення соціологічних досліджень, глибока аналітика даних про поведінку споживачів та технології машинного навчання.
PR-інструмент для просування у Великобританії
З огляду на тренди та тенденції комунікацій, просування у Великобританії потребує комплексного PR-інструменту. На думку фахівців агенції «ВАРТО», таким рішенням може бути розробка комплексної SMM-стратегії.
Цей інструмент враховує загальну тенденцію до цифрових трансформацій, а також необхідність експериментів та нестандартних рішень у контенті. До того ж, зі спілкування з Джемою ми знаємо, що соціальні мережі користуються великою популярністю серед британців і є одним з ключових каналів комунікації бізнесів.
Якісно розроблена SMM-стратегія запропонує брендам рішення одразу декількох задач: це і підсилення маркетингових активностей бренду, і чудова платформа для тестування різних креативних рішень у пошуках саме того формату, який буде влучно заходити ЦА, і відсікання тих форматів, які не стануть тригерами для цільової аудиторії. Щобільше, соціальні мережі брендів можуть стати й каналом для підсилення бренду роботодавця та лояльності команди, наприклад, через контент про життя колективу «за кадром», а також можливість долучення команди як публічних експертів та ньюзмейкерів.
Один інструмент = ряд крутих та ефективних рішень. Все, як потрібно бізнесу.
Ставлення британців до України
Напевно, ні для кого не секрет, що від початку повномасштабного вторгнення Великобританія стала одним з головних партнерів України. І мова не тільки про гуманітарну допомогу та передачу тон озброєння для наших збройних сил, а й про однозначну і беззаперечну підтримку в дипломатичних та публічних комунікаціях. Підтримку Україні надавали чи висловлювали представники королівської родини, відомі на весь світ актори, музиканти та культурні діячі, і їхня публічна позиція допомагала та продовжує допомагати поширювати інформацію про війну в Україні на весь світ.
Крім того, Великобританія прийняла та підтримала тисячі українців, які після 24 лютого вимушені були поїхати з України, тікаючи від небезпеки. Проактивною є й професійна спільнота: у вересні 2023 року команда агенції «ВАРТО» стала запрошеними спікерами на щорічній події PRCA International Summit, організованій найбільшою в світі спілкою піар-фахівців PRCA. Зі спілкування з колегами було відчутно: британці стежать за новинами з України та розуміють важливість цієї війни в контексті захисту демократичних цінностей та адекватного майбутнього для всього світу. А ще вони вражені стійкістю українського бізнесу та волелюбністю нашого народу і в цілому відкриті до співпраці.