07 Вер 2023, 14:01
PR

Тренди, бренди та блогери. PR глобус: Іспанія

Дослідження State of PR 2023 від Muck Rack відзначають світовий тренд: зв’язок PR і маркетингу буде ставати все більш міцним та важливим протягом наступних п’яти років. Це впливатиме на інструменти та метрики оцінювання ефективності. Водночас кожний регіон та кожна країна має свою специфіку, коли справа доходить до каналів комунікації та найбільш ефективних інструментів. 

Агенція комунікацій «ВАРТО» разом із MMR продовжують ділитися інсайтами зі світового ринку маркетингу та комунікацій у спецпроєкті PR глобус. У межах міжнародного партнерського напрямку, який активно розвиває агенція, команда розпитала партнерів з 12 країн Європи про особливості маркетингу та піару в їхніх країнах. 

У попередньому матеріалі досліджували бельгійський ринок, а цього разу вирушаємо в сонячну Іспанію. А нашим «гідом» у цій подорожі буде Хорхе Санчеса Мареса — співзасновник Kids Agency. 

Трендові галузі бізнесу у Іспанії у 2023 році

  • Будівельний бізнес

За словами Хорхе, ця галузь є популярною і тісно пов’язаною з іншими бізнесами — рекреаційним, туристичним, культурним тощо. У зв’язку з тим, що Іспанія має багату та давню історію, дуже багато будівель мають велику історичну та архітектурну цінність — тож їхня реконструкція є одним із прогресивних та важливих напрямків будівельного бізнесу. А оскільки міста країни активно зростають, трендовими є й будівництво багатоповерхових будинків і житлових комплексів, а також торгових і бізнес-центрів. Важливо врахувати, що в кожному регіоні Іспанії є свої вимоги до новобудов — зокрема, зовнішній вигляд фасаду й даху, які не повинні вибиватися із загального архітектурного ансамблю, особливо якщо поблизу нової будівлі є історичні об’єкти.

  • Beauty-сфера

У це широке поняття входить багато різних напрямків бізнесу, пов’язаних з красою та доглядом: від імпорту косметичних засобів до надання послуг у сфері краси (наприклад, послуги салонів краси, студій манікюру та педикюру тощо). А ще — популярністю користуються й beauty-салони для тварин. 

  • Харчова промисловість

Хамон, оливкова олія, сир манчего є справжньою гастрономічною візиткою Іспанії. Так само як і особливі сорти рису для паельї, різноманітні цитрусові, пряні трави, мигдаль, виноград. Іспанія має свою специфіку сільського господарства через особливості географічного розташування та клімату, однак за роки існування місцевим аграріям вдалося досягти значних успіхів у вирощуванні знакових продуктів для експорту по всьому світу. Хорхе зазначає, що наразі криза сільськогосподарської промисловості минула — і тепер ця галузь активно відновлюється, що теж є трендом. 

Диджиталізація та стійкість стали ключовими в інвестиційних планах та корпоративних стратегіях.

Іспанський бізнес загалом знаходиться на етапі активних трансформацій, пояснив Хорхе. Підприємці розуміють, що зараз протистоять складним викликам — інфляція, енергетична криза та й загальне ослаблення економіки. Тому компанії відкриті для активних змін та нового досвіду: за словами нашого колеги, підтвердженими дослідженнями KPMG en España, диджиталізація та стійкість стали ключовими в інвестиційних планах та корпоративних стратегіях.

Тренди маркетингу та PR у Іспанії у 2023 році

  • SEO-оптимізація для посилення комунікацій

У той час, як на ринку з’являється все більше й більше нових інструментів для диджиталізації та роботи з контентом, для багатьох внутрішніх та зовнішніх фахівців з маркетингу та комунікацій стала очевидною необхідність активної SEO-оптимізації. Хорхе відзначає, що за досвідом їхньої агенції SEO-оптимізація на локальному ринку допомагає брендам і з роботою з міжнародними ринками. Адже коли ти добре відомий на своєму рідному ринку, побудувати репутацію для виходу на іноземні ринки буде простіше та швидше. 

  • Фокус на людяність та відповідальне споживання як цінності

Віжуали чи креативні ролики, тексти чи PR-події — у центрі комунікацій іспанських брендів зараз знаходиться людина. «Людяний» сторітелінг став основою, яка допомагає будувати двосторонній зв’язок брендів та споживачів. І сьогодні аудиторії очікують від своїх lovemark не тільки розуміння їхніх потреб, а й чіткої позиції, яка має простежуватися у системній комунікації бренду. 

  • Популярність інфлюенс-маркетингу продовжує зростати

За даними останніх досліджень, які згадує Хорхе, 84% споживачів більше довіряють рекомендаціям блогерів та лідерів громадської думки, ніж «традиційній» рекламі. Споживачам важливо чути про реальний досвід реальних людей та бачити практичні, живі реакції та враження. Крім того, алгоритми соціальних мереж надають пріоритет охопленню спонсорського контенту — тож співпраця брендів та блогерів є вигідною для обох сторін. Очікується, що у 2023 році витрати на рекламу на ринку інфлюенсерської реклами в Іспанії досягнуть 312,4 млн доларів США. 

PR-інструмент для просування в Іспанії

Враховуючи тренди — це точно блогерська кампанія. Яскрава та приваблива, наче найсмачніший іспанський апельсин.

Інфлюенс-маркетинг з яскравою, креативною кампанією спрацює в Іспанії на 100%.

У попередньому матеріалі ми вже згадували, що вихід на ринок будь-якої країни варто розпочинати з розробки чи адаптації комунікаційної стратегії. Уявімо, що цей крок ви вже зробили. На етапі впровадження стратегії інфлюенс-маркетинг з яскравою, креативною кампанією спрацює в Іспанії на 100%. Наша команда знає: роботу з інфлюенсерами варто починати з дослідження — провести детальний аналіз та оцінку залученості аудиторії, переглянути охоплення та взаємодії зі сторінкою блогерів. Ми не керуємося виключно кількістю підписників блогера — ми вивчаємо, чи є ці підписники тою цільовою аудиторією, яку ми прагнемо охопити. Адже збіг цінностей та стилю життя, який пропагують лідери думок, з цінностями бренду є надважливим для реалізації ефективної кампанії. 

Крім того, зі спілкування з Хорхе фахівці агенції зробили такий висновок: блогерська кампанія — дійсно крутий інструмент, якщо бренд орієнтується на B2C аудиторію і хоче гучно презентувати себе — адже блогери в Іспанії дійсно відкриті до креативних та нестандартних активностей. 

Ставлення іспанців до України

Підприємства були приємно вражені тим, що можуть продовжувати працювати з українськими підрядниками, навіть коли в їхній країні розгортаються воєнні дії. 

Хорхе поділився, що початок війни в Україні дуже сильно вплинув і на людей, і на бізнеси в Іспанії. Деякі клієнти їхньої агенції попросили призупинити будь-які активності у межах запланованих кампаній, оскільки ніхто не розумів, яких масштабів досягне ситуація. Крім того, сильний вплив відчула продовольча індустрія — ті компанії, хто отримував матеріали чи інші ресурси для виробництва з України. Пізніше, коли ситуація трохи стабілізувалася, ці підприємства відновили співпрацю і були приємно вражені тим, що можуть продовжувати працювати з українськими підрядниками, навіть коли в їхній країні розгортаються воєнні дії. 

Іспанців та європейців дійсно приголомшує стійкість та витривалість українців як нації та українського бізнесу зокрема. Про це Хорхе багато розповідає після виступу «Anticrisis insights from Ukraine» від команди «ВАРТО» на конференції AMIN Conference у Валенсії.

І ми беззаперечно з ним погоджуємося, адже знаємо з власного досвіду — саме ці якості, а ще наполегливість та підприємливість допомагають українському бізнесу попри війну розвиватися та масштабуватися. Досвідом того, як це робити — будемо ділитися у наступних матеріалах спецпроєкту на MMR.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео