«Розпуста, SMM буде горіти у котлі»: розбір норовливої комунікації МАМА МАНАНА
07 Лют 2023, 10:30
PR

«Розпуста, SMM буде горіти у котлі»: розбір норовливої комунікації МАМА МАНАНА

Днями спільноту сколихнула SMM кампанія столичного закладу МАМА МАНАНА. Сексизм, об’єктивація жіночого тіла, аморальність — такі обвинувачення лунали в адресу закладу.

MMR взяв коментар щодо мети кампанії у бренд-менеджерки ресторану Ярослави Гончар, а також розібрав кейс на предмет доречності та можливих репутаційних ризиків разом із Олесею Чорною, консультанткою з маркетингу, CMO Gastrofamily, Сергієм Дідковським, PR-стратегом, та Сергієм Біденко, репутаційним та антикризовим радником Bayka.Agency.

Ярослава Гончар, бренд-менеджерка МАМА МАНАНА, оперативно вийшла на зв’язок і на запитання редакції MMR про мету, закладену в кампанію заходу, розповіла, що «наші соцмережі завжди були платформою для комунікації з нашими гостями. Ніяк не місцем розміщення реклами або продажів нас як продукту. Там ми передаємо атмосферу, ділимося нашими емоціями. 

Профіль Мами Манани — це щоденник молодої жінки. Сильної, незалежної, самодостатньої. Вона не соромиться виражати свої думки, відстоювати свою позицію.
Ярослава Гончар
бренд-менеджерка МАМА МАНАНА

Профіль Мами Манани — це щоденник молодої жінки. Сильної, незалежної, самодостатньої. Вона не соромиться виражати свої думки, відстоювати свою позицію. Вона гостра на язик, має свою думку, яка не завжди співпадає з думкою суспільства. Вона не хоче подобатися всім і не має наміру транслювати позицію великого загалу».

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

«Асоціації виникають у результаті домовленості між людьми. Якщо люди один із одним, не зговорюючись, домовились про «МАМА МАНАНА — це сімейні цінності», то так воно і є. Проте в контексті бренду асоціація — це сума дій, які створюють співробітники цього бренду. Якщо раніше вони комунікували сімейні цінності, а наразі вирішили їх змінити, то мають бути готовими до зміни ЦА. Або вони провели дослідження, в результаті якого дізнались, що їх аудиторія бажає змін. І вирішили змінитись разом із ними», — коментує кейс із точки зору кореляції візуальної складової позиціонуваню Сергій Дідковський, PR-стратег.

Навіщо іти в гламур та італійщину, коли місце top of mind ресторану грузинської кухні ще не зайняте.
Олеся Чорна
консультантка з маркетингу, CMO Gastrofamily

«Із мережею МАМА МАНАНА все просто: грузинська кухня, ресторан із класним сервісом у столиків та хостес, це добре відомий бренд, що пережив кризи, карантини та відкриває нові заклади у війну, це доставка, врешті-решт, це не сісти без бронювання у вихідні, бо повна посадка. Навіщо іти в гламур та італійщину, коли місце top of mind ресторану грузинської кухні ще не зайняте?», — запитує Олеся Чорна, консультантка з маркетингу, CMO Gastrofamily.

Пости МАМА МАНАНА викликали в багатьох читачів негативні асоціації. Можливо, у ресторані не врахували тригерну ситуацію довкола «п’яних вечірок». Дехто з коментаторів угледів у віжуалах на сторінці ресторану схожість із фотографіями з тих сумнозвісних подій.

Контекст потрібно враховувати завжди. Особливо в нашому суспільстві, яке і до 24 лютого обожнювало срачі.
Сергій Дідковський
PR-стратег

Сергій Дідковський говорить, що «контекст потрібно враховувати завжди. Особливо в нашому суспільстві, яке і до 24 лютого обожнювало срачі. А наразі психологічний стан, як я вважаю, погіршився. Відтак людина ще більше шукає варіанти для каналізування своєї агресії. Під гарячу руку потрапляють усі, хто хоч краплю не відповідає умовним суспільним нормам. Суспільні норми (або «суспільна мораль») в Україні наразі динамічні. Що було прийнятне вчора, те викликає обурення сьогодні».

Погоджується з колегою і Олеся Чорна: «Бізнес має памятати, що соцмережі — це майданчик для спілкування з користувачами з метою формування сприятливого сприйняття. Якщо бізнес зневажає соціально болючі теми та живе у своїй «гедоністичній» бульбашці, то, очевидно, отримує ляпас у відповідь».

Як моніторить і реагує на думку аудиторії МАМА МАНАНА, розповіла Ярослава Гончар: «Наша компанія гостро засуджує будь-які прояви сексизму/об‘єктивації/дискримінації й тому подібного. Що стосується всього вищезгаданого на адресу жінок, у нашій компанії ЦЕ НЕМОЖЛИВО. Хоча б тому, що 90% співробітників — дівчата. Ледь не весь керівний склад — жіночої статі. І це не кажучи про команду PR, де виключно жінки.

Звичайно, ми не ідеальні і не плануємо такими бути. Якщо ми помилилися, нам надали факти, а не оцінюючі судження — ми завджи приносимо свої вибачення. Але робити пости, які мають подобатися всім, — не для нас». 

Кажучи відверто, вибачилися перед обуреною аудиторією в МАМА МАНА вельми цікавим способом.

MMR попросив Сергія Біденко, репутаційного та антикризового радника Bayka.Agency, проаналізувати текст публікації:

Відповіді сміливі. Очевидно, що компанія розуміє комунікаційні ризики та йде вперед. Отже, компанія проголосила свій маніфест. Чи погоджуватися з ним або ні — справа кожного. Що точно не варто робити, так це давати оцінку емоціям читачів. Адже насправді ніхто не знає, що людина відчуває всередині. Тому невірно пояснювати читачам, що вони «відчувають» і наскільки ці відчуття «невірні». Чимало людей образились і мають на це право. Одне з ключових правил в таких ситуаціях: помилився — вибачся і працюй далі. Гадаю, що все ж таки ця ситуація — не криза. Можливо, скоро зійде нанівець. Я б на місці компанії не драконив зараз суспільство новими провокаціями. Та, схоже, там вирішили інакше — приборкувати «пожежу» новим «вогнем». А це — небезпечно.
Сергій Біденко
репутаційний та антикризовий радник Bayka.Agency

На момент публікації на Facebook-сторінці МАМА МАНАНА з’явився ще один пост, героєм якого став відомий стендап-комік Слава Бу. В закладі все ж таки вирішили «подраконити» аудиторію і потримати емоційний накал. Чи матиме така публічна тактика вплив на реальні показники бізнесу — невідомо, а от репутаційної шкоди вочевидь може завдати.

Тренди ресторанного маркетингу 2023

Також MMR попросив експертів озвучити актуальні тренди ресторанного маркетингу.

Сергій Дідковський:

Демократизація, орієнтація на продукти українського виробництва, космополітичність. Тому що менше грошей, потрібна підтримка локальних виробників, а смаки українців розширюються.

З одного боку — ще більше людей побачило світ (перша суттєва хвиля була після безвізу, тепер друга). Чоловікам дуже складно перетинати кордон, а хочеться гастрономічного різнобарв‘я.

Олеся Чорна:

Комунікація на більш вузькі сегменти аудиторії з більш високим залученням. До прикладу телеграм-канали шефів, рестораторів або закладів, що ледь налічують тисячі підписників. Але ці підписники — адвокати брендів, отже для них не треба вигадувати особливих оригінальних креативних концепцій — достатньо просто регулярно дітилися тим, чим живе заклад.

Розкажіть друзям про новину