Медіаменю українців, як і їх звички шукати і переглядати контент, від початку повномасштабної війни активно змінюються. Нова хвиля дослідження медіаспоживання в Україні, проведена Gradus Research у жовтні 2023 року, демонструє збільшення перегляду новин у відео-форматі і стабільну першість месенджерів. Дані розглянуті в динаміці, в порівнянні з результатами аналогічного опитування за березень 2023 року.
Найпопулярнішим медіа для споживання новин в Україні залишаються месенджери (70%). Окрім цього, респонденти все більше надають перевагу Youtube (56%), порівнюючи з березнем 2023 року (50%). Значення телебачення як новинного каналу також зросло (42% проти 38%). Той факт, що українці все частіше обирають відео-формат контенту може свідчити про втому від читання новин, і, зростаючу популярність формату відеоблогів або новинних ТБ-програм чи talk-шоу. Це також може бути пояснено тим, що на початку війни люди воліли отримувати найоперативнішу інформацію, яка найшвидше може бути видана саме у текстовому форматі. Зараз, коли події розгортаються вже більш помірно — люди готові не споживати швидкі формати.
Що ж до споживання розважального контенту, то Youtube тримає першість — його обирають 65% опитаних українців (у березні їх частка складала 64%). За ним слідують соцмережі (56%) та месенджери (47%). Онлайн-телебачення та онлайн-кінотеатри хоч і не увійшли у першу трійку обраних українцями медіа-каналів, але їх популярність залишається сталою (22% у жовтні, 20% у березні 2023 року). Це свідчить про тенденцію до все більшої діджиталізації перегляду розважального контенту. У споживанні розважального контенту на ТБ особливих змін не спостерігається (29% і 27% у березні та жовтні 2023 року відповідно).
Опитування було проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному застосунку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст з кількістю мешканців понад 50 тисяч у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном. Період проведення поля (2023): 1 хвиля — 16-18 березня. Розмір вибірки: 1102 респонденти. 2 хвиля — 27-30 жовтня. Розмір вибірки: 1032 респонденти.