Через санкції та вихід іноземних компаній зі свого ринку в росії вирішили просто вкрасти інтелектуальну власність близько півсотні міжнародних брендів. До них належать Durex, Apple, Mastercard, BMW, Chanel, McDonald’s та інші. Більшість новостворених російських брендів повністю повторюють оригінали, наприклад, копія McDonald’s, чи «Идея» замість IKEA.
Незважаючи на те, що повномасштабна війна з росією почалася в 2022 році, росія почала плагіатити українські бренди ще раніше. Це пов’язано з окупацією Криму та війною на сході України. Хоча вони вважають, що в них «всьо свайо», і, крім того, ненавидять все українське.
Після анексії Криму завод «Оболонь» із виробництва напою «Живчик» не міг працювати далі. Напій поширювався у росії під старою назвою, але тепер вона оновлена — «Живунчик». Крім того, був трошки змінений дизайн упаковки. Живчик у них зображений без рук і без ніг.
Власник «Львівської майстерні шоколаду» Андрій Худо ще в 2018 році розмістив на своїй сторінці в Facebook пост про те, що російський конкурент «Московская шоколадная мануфактура» скопіював логотип українського виробника та використовував його на своєму сайті.
Загребущі русняві руки дісталися навіть до українського бренду мінеральної води «Поляна квасова». Вона в росії називається «Поляна песен» і допомогає при печії «лучше, чем рассол». Дизайн напою змінений, але не дуже. Тепер на етикетці зображений селянин в лаптях. При цьому нікого не дивує те, чому він «прі ізжогє» ковтає український народний інструмент — трембіту.
Не обійшли стороною росіяни сухарики та грінки «Flint». На полицях магазинів у росії представлені грінки від компанії «Лаки», яка виробляє свою продукцію у Ростовській області, що точно нагадають українцям грінки від марки «Flint» і дизайном упаковки, і логотипом бренду.
Можемо точно бути впевненими, що це ще не всі бренди, які, на жаль, потрапили у плагіатні сіті російського виробника.