Які шрифти використовують світові компанії у своїх логотипах: Google, Nike, Microsoft та інші
24 Лип 2025, 14:10

Які шрифти використовують світові компанії у своїх логотипах: Google, Nike, Microsoft та інші

Як створюються культові лого: розглядаємо шрифти, які зробили логотипи відомих брендів знаковими.

Іноді вибрати шрифт буває складніше, ніж написати сам текст чи придумати ідею для рекламної кампанії. Щоб знайти той самий ідеальний варіант, який буде впізнаваним, читабельним і співзвучним із сенсом бренду, потрібно декілька (а то й декілька десятків) разів прогортати списки шрифтів, змінити інтервали, протестувати товщину, кольори та капси.

У цій статті ми розглянули, які шрифти обрали відомі компанії для своїх культових лого, а також поділилися порадами, як за допомогою шрифту можна підкреслити унікальність бренду.

Google: Product Sans

Google використовує власний шрифт Product Sans для більшості своїх типографічних потреб, і логотип не є винятком. Плавні криві надають йому дружнього та доступного, але збалансованого вигляду, а чисті лінії відображають прагнення Google до простоти та зручності в орієнтованому на користувача дизайні інтерфейсу та UX.  

Формула №1 успіху в спортивному маркетингу!

Приєднуйся 10 вересня до Sport Marketing Marathon — марафону стратегій, метрик і рішень, які ведуть бренд до подіуму!

Кейси інтеграцій з різними видами спорту, інфлюєнс-механіки, вимірювання PR та багато іншого.

ЗАБРОНЮВАТИ УЧАСТЬ

Product Sans також використовується для логотипу материнської компанії Google Alphabet. Однак якщо ви хочете використовувати цей шрифт у власних проєктах, це заборонено правом власності компанії. 

BBC: BBC Reith

Логотип BBC також має чистий шрифт без засічок. Сімейство шрифтів BBC Reith названо на честь засновника мовника Джона Рейта та було представлено у 2021 році, але цей шрифт був тісно пов’язаний з попереднім логотипом BBC, в якому використовувався Gill Sans, гуманістичний шрифт, розроблений Еріком Гіллом і вперше випущений Monotype ще у 1928 році.

Gill Sans був прийнятий для логотипу BBC у 1997 році, щоб надати відчуття міцної авторитетності та позачасової надійності, а також усунути деякі проблеми попереднього логотипа, включаючи необхідність згладжування при використанні невеликих розмірів. Гнучкість зробила його ідеальним для використання в нескінченних варіаціях.

Nike: Futura Bold

Логотип Nike настільки впізнаваний, що культова галочка часто використовується окремо, але коли бренд використовує шрифт, то зазвичай це Futura Bold Condensed Oblique. Сміливі геометричні форми літер цього шрифту справляють враження величі, а нахил підсилює динамізм галочки, втілюючи меседж швидкості та атлетизму.

Як і Helvetica, про яку згадаємо дещо пізніше, Futura юзалась як основа для багатьох шрифтів брендів з різною кількістю модифікацій. Наприклад, його також використовує Volkswagen, а бренд одягу Supreme розмістив назву на худі, використовуючи важкий похилий варіант Futura білого кольору на червоному прямокутнику.

Microsoft: Segoe 

Шрифт Segoe є зареєстрованою торговою маркою Microsoft. Він використовується для всього: від логотипу Microsoft до комунікацій бренду, а також як шрифт операційної системи за замовчуванням у різних продуктах Microsoft.

Застосовуючи гуманістичний підхід, шрифт був розроблений для зручності використання в широкому діапазоні накреслень. Кернінг для логотипа, схоже, був трохи зменшений. Чистий, розбірливий вигляд логотипа дуже відрізняється від того, як виглядав логотип Microsoft у 1980 році. На відміну від Product Sans від Google, Segoe UI доступний для використання будь-ким і встановлюється в продуктах Microsoft, наприклад, у Word.

Vogue: Didot

Логотип Vogue виглядає виразно, незважаючи на відсутність кольору чи інших візуальних елементів. І все ж це не шрифт, виготовлений на замовлення. З 1955 року журнал використовує Didot, заснований на роботах однойменної французької родини шрифтовиків кінця XVIII століття.

Зазвичай, Didot може бути складним для цифрового використання через різницю між товстішими та тоншими вертикалями, що часто вимагає оптичного калібрування, але його вишукане, елегантне відчуття ідеально підходить для ідентичності Vogue та для брендингу моди загалом. Цей шрифт також використано в логотипі Zara.

The North Face: Helvetica

Ми вже згадували Futura, але абсолютним королем шрифтів без засічок для дизайну логотипів є Helvetica. Він дуже універсальний: жирний та декларативний, коли використовується великими літерами в логотипі The North Face, динамічний, коли використовується курсивом у логотипі Energizer, та дружній та доступний на логотипі Kinder. Здається, немає нічого, чого б не міг зробити цей надзвичайно читабельний шрифт.

Casio: Microgramma Bold

Casio Computer Co — один із тих брендів, які протягом останніх кількох десятиліть не бачили потреби робити щось, окрім як налаштовувати колір свого логотипу. Компанія використовує той самий класичний логотип з 1972 року, і навіщо його змінювати, коли у вас є такий впізнаваний ресурс? Широкі, блочні, але заокруглені символи без засічок залишаються ідеальним доповненням до бренду годинників.

Сьогодні цей шрифт має легкий ретровідчуття, типове для всього, що вважалося технологічним або футуристичним у 60-х і 70-х роках. Це посилюється тим фактом, що він активно використовувався у науково-фантастичних фільмах і серіалах, наприклад «Чужий» і «Зоряний шлях». 

Calvin Klein: ITC Avant Garde Gothic

Протягом багатьох років Calvin Klein кілька разів змінював свій логотип, коригуючи товщину літер і навіть певний час переходячи на використання лише великих літер. Але схоже, що всі дизайни, включаючи логотип з великими літерами, який використовувався між 2017 і 2020 роками, базувалися на модифікаціях одного й того ж шрифту — ITC Avant Garde Gothic. Чистий шрифт без засічок відповідає мінімалістичному підходу бренду, який завжди наголошував на сучасній простоті. Зменшений кернінг використовується для того, щоб виглядати елегантніше та компактніше.

KFC: Friz Quadrata

Логотип KFC підкреслює спадщину та традиції бренду, для чого ідеально підходить шрифт із засічками. Здається, що відповідний шрифт є модифікованою версією Friz Quadrata, розробленого Ернстом Фрізом та Віктором Карузо для Visual Graphics Corporation ще в 1965 році. Він досить важкий для шрифту без засічок, що робить його ідеальним для короткого логотипу з трьох літер, і він має достатньо деталей, щоб ці лише три літери виглядали унікально.

Як обрати шрифт для створення лого

Добре, коли вам подобається, як виглядає логотип, але пам’ятайте, що вибір шрифту для логотипа — це більше, ніж суто естетичний вибір, варто також переконатися, що він відповідає місії та духу вашого бізнесу.

  • Враховуйте унікальність свого бренду. Дайте відповіді на запитання: який сенс має передати ваш логотип, хто є цільовою аудиторією бренду, як використовуватимете лого. Наприклад, бренд високоякісного догляду за шкірою та бренд сонцезахисного крему за доступною ціною мають дуже різних клієнтів, і тому потребують зовсім різних шрифтів. Жирний, стислий шрифт без засічок може виглядати вражаюче на вебсайті, але бути надмірним на етикетках продуктів.
  • Дослідіть конкурентів. Конкурентний аналіз допоможе виявити спільні візуальні тенденції та можливості для того, щоб відрізнитися. Логотип, який вписується у візуальні норми галузі, може здаватися безпечним, але ризикує бути забутим. 
  • Створіть мудборд із референсами. Мудбординг може допомогти вам чітко визначити візуальний напрямок вашого бренду та звузити вибір шрифтів Замість того, щоб створювати дошку Pinterest, повну випадкових логотипів, зберіть зображення, що відображають ідентичність бренду, з ширшого кола джерел. Враховуйте матеріали та текстури, культурні та історичні посилання, розвороти з медіа — усе, що може допомогти виразити власний стиль.
  • Ознайомтеся з категоріями шрифтів. Щойно ви чітко визначите напрямок, час звернути увагу на шрифти. Для цього можна скористатися сервісами на кшталт Fonts in Use , Typewolf, які демонструють приклади типографіки в реальних застосуваннях і допомагають вам відкрити для себе нові стилі.

Здавалося б, обрати шрифт для логотипу — дрібниця, але насправді саме типографіка може справити перше враження ще до того, як людина дізнається, чим займається ваш бренд, тому не варто обирати навмання, натомість потрібно підходити до вибору шрифту з урахуванням цінностей бренду, tone of voice, цільової аудиторії та контекстів використання. 

Розкажіть друзям про новину

Нове відео