Яким буде різдвяно-новорічний шопінг в українців у 2024 році: дослідження
09 Гру 2024, 15:51

Яким буде різдвяно-новорічний шопінг в українців у 2024 році: дослідження

Консалтингова компанія Deloitte Ukraine презентувала результати дослідження українського різдвяно-новорічного шопінгу у 2024 році.

Цього року 65% респондентів не планують відмовлятися від різдвяного та новорічного шопінгу і мають наміри розпочати покупки у період з 1 до 24 грудня. Частка тих, хто бажає піти на шопінг помітно більша ніж минулого та позаминулого передноворічного сезону (59% та 61% відповідно).

У 2024 році пріоритетом під час святкового шопінгу є економія бюджету. Серед основних причин відмови від святкових закупок — обмеженість фінансових ресурсів, воєнні дії, загальна ситуація в країні, а також відсутність святкового настрою.

За даними дослідження 45% респондентів витратять більше коштів на святкування Нового року ніж Різдва, 35% розділять витрати приблизно порівну, а на Різдво готові викласти більше тільки 21%.

Для 57% українців бюджет на святковий шопінг лишився на рівні минулого року — від 1000 грн до 5000 грн. Cередній чек до 10 000 грн може бути переважно в представників комерційних установ, неприбуткових організацій та власників бізнесу.

За даними Deloitte, 85% українців передусім купуватимуть новорічні товари для сім’ї. Найпопулярнішими категоріями лишаються продукти харчування, дитячі іграшки, одяг та взуття, предмети домашнього вжитку та алкогольні напої.

Цьогоріч кількість тих, хто буде робити покупки в супермаркетах та продовольчих магазинах, — 66%. Офлайн-шопінг буде проходити переважно у великих мережевих магазинах, ТРЦ та супермаркетах. Онлайн-покупки більшою мірою будуть здійснюватися через мобільні застосунки та на сайтах маркетплейсів (37% та 34% відповідно).

Дослідники також з’ясували, що найбільший вплив на рішення про покупку мають товари, виставлені на вітринах, а також публікації та реклама блогерів. Водночас звичайна реклама на білбордах, лайтбоксах, а також друковані газети чи листівки матимуть найменший ефект.

Дослідження проводилося методом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, яка відповідає соціально-демографічному портрету населення України. В опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів з усіх регіонів України (за винятком тимчасово окупованих територій та АР Крим), а також українці, які перебувають за кордоном.

Розкажіть друзям про новину