31 Тра 2024, 15:38
PR

Як знайти першу роботу в піарі: поради від студентів та випускників ННІЖ

Страшно, складно, довго, неможливо — саме такі асоціації часто виникають з пошуком першої роботи, особливо якщо йдеться про креативну сферу. Іноді здається, що отримати омріяний джоб офер, не маючи релевантного досвіду, — це завдання із зірочкою, однак хто, як не ми, зможе його вирішити?

Про свою першу роботу в піарі нам розповіли випускниці та студентки освітньої програми «Реклама та зв’язки з громадськістю» Навчально-наукового інституту журналістики, тож цей гайд допоможе вам зрозуміти, у якому напрямку рухатись, щоб нарешті почути: «Вітаю, вас прийнято на роботу!»

Крок 1. Навчання «Вік живи — вік учись»

Теорія піару — це та база, ґрунт, фундамент, який мені насправді надав університет. Отримала я її за допомогою викладачів нашого інституту журналістики, за допомогою того, яку літературу ми вчили, які кейси ми опрацьовували, які кейси ми створювали самостійно. 

Зміцніть бренд роботодавця, використавши ефективні стратегії управління талантами понад 30 HR-лідерів на HR Wisdom Summit.

17 липня понад 30 спікерів з Райффайзен Банку, DTEK, ArcelorMittal та інших великих компаній поділяться дієвими практиками розвитку команди, адаптації ветеранів у робоче середовище та використання інновацій.

Забронювати участь

Постійно навчатися — це просто must have, адже галузь піару змінюється 24/7. Дійсно дуже важливо завжди тримати руку на пульсі, на пульсі всіх нововведень, на пульсі всього, що може тільки бути в нашому світі та в нашій країні. Постійно контролювати абсолютно весь інфопростір, опановувати всі технології. Тобто піарник ніколи не може відлучитися зі своєї сфери, а потім повернутися. Дуже багато чого буде втрачено, тому постійно потрібно вдосконалюватися, постійно потрібно бути в курсі всього, що відбувається. 

Не поспішайте «забивати» на навчання. Візьміть максимум в інституті: вивчіть все, спілкуйтесь з викладачами, поставте тисячу і одне питання, і ви потім обов’язково знайдете першу роботу 100%. 

Анна Вовк
PR-менеджерка MOYO, випускниця ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю»

Крок 2.  База контактів «Дерево міцне корінням, людина — друзями»

Активно спілкуйтесь, знаходьте друзів та налагоджуйте контакти, оскільки університетські зв’язки можуть виявитись дуже корисними в майбутньому. До того ж, вчіть англійську мову, не тільки в університеті, а й поза ним. Адже без неї ніяк, зараз класна кар’єра не може бути без знання англійської мови, тим паче в піарі. 

Аліна Федотова
PR-менеджерка Boosta, випускниця ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю»

Важливий крок — вибудовування бази контактів. Про це нам постійно говорили в університеті, мало хто на це звертав увагу, але це дійсно те, що працює. Жоден PR-менеджер не може існувати без своєї бази контактів. LinkedIn — це просто мастхев, я дуже його раджу, і стверджую, що на ньому потрібно робити основний акцент.

Анна Вовк
PR-менеджерка MOYO, випускниця ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю»

Крок 3. Стажування «Хочеш їсти калачі — не сиди на печі»

Мій перший досвід в піарі — це річне стажування в компанії мультибрендового ритейлера INTERTOP. Я тоді навчалася на 4 курсі, поєднувала роботу і навчання: зранку 4 години в офісі, потім — університет. Можливість цю знайшла на одному з сайтів пошуку роботи (чи то work.ua, чи то robota.ua). Відправила резюме і пройшла кілька співбесід. Це була чудова можливість розпочати шлях в піарі.

Раджу бути активними у пошуках можливостей для першого професійного досвіду. Найкраще задумуватися про це вже під час навчання, десь після 2 курсу, коли ви вже маєте достатню теоретичну базу у професії. Рекомендую для початку шукати парт-тайм роботу або стажування. Будьте відкритими до того, що зарплата може бути невисока, але найважливіше — це досвід. Водночас я не раджу працювати зовсім безкоштовно. Компанія, яка не готова оплачувати вашу роботу, скоріше за все також не буде готова вкладатися у ваш професійний розвиток.

Ніка Притиковська
PR-менеджерка H&M, випускниця ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю»

Крок 4. Сміливість «Очі бояться, а руки роблять»

Головне — запастись терпінням і бажанням підкорювати вершини. Не секрет, що без досвіду отримати офер з гарною оплатою — майже неможливо. Але для зачинених дверей є ноги! Пишіть всюди, в усі цікаві вам компанії або піар-агентства, і пропонуйте себе у якості стажера. Зазвичай студентам в цьому не відмовляють. Пів року і у вас вже є класний релевантний досвід, з яким вам відкрито набагато більше пропозицій. Головне — починайте, поки ви ще студенти, адже після випуску на посаду стажера буде погодитися вже складніше.

Дар’я Чубата
PR-менеджерка Biohackers world, студентка 3 курсу ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю»

Коли я побачила на LinkedIn вакансію піарника компанії, яка для мене вже багато років є lovemark-брендом, то відразу ж заповнила анкету, хоч мене і лякала фраза «з досвідом у комунікаціях» серед вимог до кандидата. Але, як то кажуть, краще зробити й пожалкувати, ніж пожалкувати про те, що не зробив. Пройшовши співбесіду та виконавши тестове завдання, я вже розуміла, що атмосфера в команді та перелік завдань — це саме те, що мені потрібно, тож з нетерпінням очікувала на відповідь. І… отримала відмову! Проте моя сміливість і небажання здаватися (або позитивна карма) все ж таки стали мені у пригоді, і через місяць я отримала нове повідомлення від тієї ж компанії — мене запросили на роботу. Зараз я розумію, що все було недарма. Щаслива працювати та професійно зростати у команді з прекрасними людьми, цікавими проєктами та графіком, що дозволяє мені поєднувати роботу з навчанням.

Дарина Удовенко
PR-асистентка balbek bureau, студентка 3 курсу ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю»

Крок 5. Особистий бренд «Спочатку ви працюєте над репутацією, а потім репутація працює на вас»

Робота над своїм особистим брендом — це дуже важливо. Навіть ті івенти, які ви організовуєте в університеті, відіграють велику роль. Наприклад, ми свого часу організували з Юлією Михайлівною Шафаренко Миколярмарок, — це був дійсно класний досвід. І вже з того моменту я почала формувати свій особистий бренд, тому що у мене були певні обов’язки, яких я дотримувалися. Я почала говорити в своїх соціальних мережах та на різних зустрічах про те, що я PR-менеджерка, і це справді знадобилося.

Анна Вовк
PR-менеджерка MOYO, випускниця ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю»

Звичайно ж, не існує універсальної формули пошуку першої роботи. Однак історії випускниць та студенток підтверджують, що це цілком реально — потрібно тільки постійно вчитися, докласти зусиль та не здаватись. І пам’ятайте, що навіть у зачинені двері можна постукати.

Цей матеріал є частиною проєкту UA Creatives, створеного студентами Навчально-наукового інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео