Як збільшити продажі за допомогою ШІ та створити досвід, що став прикладом для Європи: кейс Brit в Україні
10 Вер 2024, 11:00

Як збільшити продажі за допомогою ШІ та створити досвід, що став прикладом для Європи: кейс Brit в Україні

Впровадження глобальної міжнародної стратегії на локальних ринках — це завжди виклик. Хтось перекладає свої комунікаційні матеріали, думаючи, що цього достатньо. Але насправді ефективно працює лише адаптація стратегії та контенту під локальні потреби. Говоримо не просто про переклад, а про справжню локалізацію, де враховується і мова, і культура, і те, що саме цій аудиторії важливо.

Як об’єднати глобальні тренди з потребами українців? Прикладом успішної адаптації комунікацій став кейс міжнародного бренду кормів для тварин Brit. В Україні через співпрацю з потужними локальними партнерами — офіційним дистриб’ютором бренду Brit в Україні компанією Suziria Distribution та агенцією комунікацій «ВАРТО» бренд створив справді резонансні рішення.

На MRKTNG MRTH 2024 Олександр Черепкін із VAFO, Марія Бабко з Suziria Distribution та Наталя Холод з агенції «ВАРТО» встигли поділитися, як міжнародний бренд Brit після повномасштабного вторгнення зазвучав по-новому на українському ринку. Продовжуємо розмову про реверсію локальних комунікацій в глобальні та milestones успішної співпраці. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Впізнаваність та відповідальність: як Brit адаптував свої цінності для України

Наприкінці 2022 року під впливом війни в Україні чеська компанія VAFO разом з компанією Suziria Distribution звернулися до агенції «ВАРТО» з метою трансформації комунікацій для українського ринку. 

Завдання було не з простих. Зооринок в Україні є загалом висококонкурентним. У тому числі міжнародний бренд має активних локальних конкурентів, що комунікують близькими до аудиторії меседжами про життя під час війни. Команді потрібно було підвищити впізнаваність бренду Brit, зберігаючи його глобальний тон, і водночас зробити його актуальним і близьким для українців. Відійти від нейтральності та ігнорування війни — стратегії, яку часто використовують міжнародні компанії в Україні. 

На стратегічній сесії з брендом ми почули ключове: команді замовника було важливо не просто продовжувати маркетингову активність, а й знайти нові шляхи комунікації, які відповідали б реаліям, що виникли через війну. Україна — це ринок, який змінюється швидше, ніж будь-який інший у світі, і саме це вимагає нових підходів у комунікації. У результаті ми зробили ставку на те, щоб підкреслити спільні цінності Brit та українських pets parents, а це любов до інновацій та відповідальне ставлення до домашніх улюбленців. Brit — відкритий до експериментів бренд, який прагне вражати своїх споживачів вау-рішеннями. А диджиталізовані, прогресивні українці точно оцінять комунікації, у яких поєднується турбота, зручність та передові технології. Suziria Distribution відповідало за дистриб’юцію і маркетинг, ми — за піар, а VAFO — за виробництво високоякісних кормів і глобальну маркетингову стратегію.
Наталя Холод
засновниця та СЕО агенції комунікацій «ВАРТО»

Команда «ВАРТО» розробила локальну комунікаційну стратегію, яка поєднала експертизу команди Brit у догляді за тваринами, інноваційні martech-інструменти, що були сконструйовані «ВАРТО» та реалізовані із залученням українських розробників, ветеринарів та зоопсихологів, та мікс PR-інструментів, для створення активного обговорення бренду.

Локалізація глобального: нові рішення для нового ринку

Що зробили насамперед? Прийняли стратегічне колегіальне рішення — всі інструменти просування, які будемо використовувати для Brit, мають давати відчутну користь для pets parents.

Далі з’ясували найактуальніші проблеми власників тварин в умовах війни. Повітряні тривоги, обстріли, вимушена зміна місця проживання, зміна господарів, спекотне літо без електрики, тривожність та невизначеність, — всі ці фактори змінили поняття турботи та добробуту для українців. У власників з’явилося більше питань, а через переїзди доступ до ветеринарів та зоопсихологів ускладнився. З’явилася нагальна потреба мати на зв’язку дружнього професійного консультанта 24/7, якому не соромно поставити будь-які питання.  

Так народилася ідея про запуск першого в Україні чат-бота для власників котів і собак на основі ChatGPT-4 інтегрованого в Telegram — @BritCareFriendlyBot, надалі розширеного до соцмереж та корпоративного сайту. 

Ви скажете «Чат-ботів багато», але цей точно не такий, як усі

Спочатку агенція ретельно опитала ветеринарів та зоопсихологів Brit, які надали багато експертних знань та актуальні відповіді на питання догляду за улюбленцями в умовах війни. Агенція оцифрувала їхні знання в унікальну базу даних, туди ж додали дані про всю лінійку представленої в Україні продукції Brit. Далі під’єднали базу даних до Chat GPT-4 від компанії Open AI і навчили ШІ спілкуватися у стилі tone of voice бренду.

Так отримали розумний бот, який знає все про продукцію Brit, оперує даними справжнього ветеринара та має доступ до глобальної мережі Інтернет. Чат-бот @BritCareFriendlyBot як дружний консультант надає клієнтам потрібну інформацію в реальному часі, дає розумні та дотепні відповіді на будь-які запитання. З ним можна як порадитися, так і пожартувати. Звичайно, чат-бот не замінить візит до ветеринара — у критичних випадках та при неоднозначних порадах ми рекомендуємо звертатися до фахівців. 

Крім того, розуміючи, що доступ до планових консультацій у ветеринара сьогодні є не завжди, а хвилювання за здоров’я хвостатих зростає, на сайті бренду Brit було запущено онлайн-тест «Індекс здоров’я домашнього улюбленця». Тест показує рівень схильності тваринки до хвороб, враховуючи особливості її поведінки, фізичного стану та харчування. Він має високу популярність серед споживачів, бо допомагає бути впевненими у здоров’ї своїх улюбленців та швидко реагувати на потенційні проблеми. Хто б відмовився від такого помічника?

Щоб розповісти про ці інновації якомога більшій кількості людей, агенція «ВАРТО» організувала блогерську кампанію. Instagram Reels, фідбек від аудиторії блогерів, охоплення у 1,2 мільйона користувачів — і ось вже всі знають, що Brit — це не просто корм, це ціла культура відповідального ставлення до тварин.

Резонанс не обмежився лише блогерами. Чат-бот з ШІ і онлайн-тест стали потужними інформаційними приводами для медіа. Новини про інновації від Brit з’явилися у провідних українських виданнях, таких як Українська правда, Detector Media, dev.ua та на 5 каналі. Це дозволило підвищити довіру до бренду і залучити нових клієнтів.

Вплив на ринок: успіх співпраці та результати

Що у результаті? У період з вересня 2023 по лютий 2024 року продажі продукції Brit в Україні зросли на 39%. І все завдяки інтегрованому підходу до комунікації. 

Нова стратегія комунікацій Brit на ринку України поєднала інноваційні рішення, емоційну складову та активну роботу з цільовою аудиторією. Ми вважаємо такий проєкт прикладом свідомої функціональної комунікації бренду, що доносить всі важливі переваги кормів Brit Care безпосередньо до pet parents. Адже це не стільки про побудову рівня знання та популяризацію ключових тез бренду, це про спілкування та стосунки, під час яких отримана порада покращує якість життя улюбленця та підтримує його друга — людину. Suziria, як ексклюзивний представник VAFO, багато часу та ресурсів вкладає у навчання B2B-клієнтів (спеціалізований роздріб та власна мережа Master Zoo), щоб вони могли потім якісно провести консультацію. З цією метою створено online В2В Академію для клієнтів Suziria, де кожен може пройти навчання, отримати інформацію, знання щодо кормів та інших товарів для улюбленців. Водночас реалізований з агенцією «ВАРТО» проєкт чат-бота та тесту дозволяє бренду Brit Care будувати зв’язок безпосередньо з В2С-клієнтом. За 1 півріччя 2024 частка ринку бренду Brit Care в категорії «Корми для котів та собак» зросла на 16,5%, і становить зараз 3,1%. Очікуємо, що впроваджені нові маркетингові інструменти підтримують стале зростання позиції бренду на ринку України.
Марія Бабко
керівниця маркетингового відділу компанії Suziria Distribution

Чат-бот швидко набув популярності серед українських власників домашніх тварин, ставши важливим інструментом для підвищення лояльності до бренду. Сьогодні українці впізнають Brit як провідного експерта на ринку здорового харчування тварин.

Наш досвід роботи з компанією Suziria Distribution та агенцією «ВАРТО» показав, що локальні партнери можуть не лише адаптувати, а й створювати інновації, які можна масштабувати на інші ринки. Сьогодні ми виділяємо ринок України як стратегічний. Українські команди вражають своїм креативом та сміливістю рішень. Вражають тим, як швидко відбувається процес від розробки ідеї до її втілення. Ми бачимо, що український ринок має унікальний потенціал для генерації ідей, які можуть бути корисними для всього світу. Ми готові продовжувати цю співпрацю і найкращі рішення, які створені в Україні, впроваджувати в інших країнах. Ми раді, що спільні проєкти не лише представляють світові інноваційні рішення, а насамперед допомагають нашим чотирилапим друзям.
Олександр Черепкін
Key Account Sales компанії VAFO в Україні
Ми не просто адаптуємо глобальні стратегії міжнародних компаній до українських реалій — ми створюємо нові тренди, які можуть бути застосовані в інших країнах. І це лише підтверджує, що Україна потужний партнер для європейських компаній.
Наталя Холод
засновниця та СЕО агенції комунікацій «ВАРТО»

Розкажіть друзям про новину