14 Лют 2024, 12:00

Як у 2024 вивести ваш сайт у топ видачі Google: 9 факторів, на які варто звернути увагу

Google постійно змінює пошукові алгоритми та робить їх більш складними. Зокрема, для боротьби з маніпуляціями з боку чорних SEO-спеціалістів і підприємців, котрі хочуть досягти швидких SEO-результатів, нехтуючи рекомендаціями для вебмайстрів.

Видача має задовольняти не тільки рекомендації Google, а і все більше і більше враховувати поведінкові фактори користувача.

Насправді це добре, бо історично складалось враження, що в топі Google тільки надійні та перевірені сайти. Але реальність зовсім інакша. Щодня правила ускладнюються, бути в топі, дійсно, можуть тільки найкращі сайти. І видача має задовольняти не тільки рекомендації Google, а і все більше і більше враховувати поведінкові фактори користувача. Очевидно, що фокус зміщується саме на це. Маючи досвід SEO-просування сайтів, вирішив ним поділитися, аби полегшити вам задачу. Тому ось мій своєрідний корисний гайд факторів впливу на видачу, які будуть актуальні в 2024-2025 роках.

Отже, що я бачу наразі по Google.

1. Очікування користувача від видачі

Google почав активно враховувати фактор очікування користувачів по запитам, з якими приходить користувач. Умовно, за одним і тим же запитом релевантна сторінка в Україні буде одна, в Казахстані — інша, у США — теж відрізнятись. При тому базово запит наче і однаковий та має йти під ЦА, але Google почав вважати інакше. Точно фактором впливу є bounce rate — якщо він високий відносно інших сайтів в ніші, то ви не будете в топі. Для пошуковика важливо, аби користувач знайшов потрібний контент із найменшої кількості кроків і взаємодій із видачею.

2. Видача не стала ділитись на інформаційну й комерційну за однаковою формулою

Була гіпотеза, що Google почне видавати за запитом різні типи сторінок. Якусь частину видачі буде займати інформаційна частина, а якусь — комерційна. Це мало допомогти користувачу отримувати якіснішу відповідь на запит, а не дивитись тільки на товари. Але фактично спрацював фактор із попереднього пункту — користувачам показують видачу згідно з їхнім запитом. Якщо вони приходять за загальною інформацію про товар чи сервіс, то видача буде складатись пропорційно кількості користувачів, які прийшли за такою інформацією. Якщо за іншим запитом 90% прийшло за покупокю, то видача буде на 90% складатись із комерційних сайтів. 

3. Google довіряє брендам, іноді навіть сліпо

Тут просто наведу кілька своїх інсайтів:

  • Фактор довіри до бренду перекриває ризики неякісних посилань на сайт.
  • Фактор довіри до бренду перекриває фактор низько важливих і середньо важливих технічних технічних недоліків сайту, бек частини, фронт та UX факторів.
  • Фактор довіри до бренду перекриває фактор дублювання контенту і зберігає позиції суттєво краще, якщо навіть у вас поцупили контент або ви розмістили недостатньо якісний відносно конкурентів.
  • Фактор спам-посилань як ознака недобросовісних конкурентів суттєво зменшується або навіть нівелюється.

4. Google любить експертів!

Пошуковик не може розпізнати фактор достовірності інформації, йому складно зрозуміти, ким є експерт. Але з моменту початку пандемії  і зростання попиту на інформацію, він вирішив «прикрутити» Е-А-Т (expertise, authoritativeness і trustworthiness — «експертність», «авторитетність» і «надійність» — Прим.ред.). — інструмент визначення довіри до експерта. Усе для того, аби якось убезпечити видачу від якісних, але недостовірних текстів. Тому експерти в ніші або лідери думок, котрі радять або розповідають про ваш бренд чи продукт, мають вплив на інформвидачу і комерційну видачу (але пріоритет буде надаватись саме інформаційним сторінкам).

5. Google любить широкий асортимент

Якщо ми говоримо про комерційну пошукову видачу, то найчастіше в ній фігурують маркетплейси. Бо вони можуть дати вибір користувачу і закрити потребу саме в покупці товару чи наданні послуг.

Якщо в тебе менше товарів по ВЧ-запитам (високочастотні пошукові запити — Прим.ред.), ніж у конкурентів, і гірше конверсія та поведінкові фактори, ти не будеш ранжуватись у топі по запитам, де конкуренти краще представлені. І навпаки — якщо маєш кращі показники, то, однозначно, матимеш вищі шанси на місце в топі.

6. Нішеві лідери можуть мати перевагу над гігантами

Google може віддавати перевагу локальному гравцю з експертизою в ніші. Якщо в нього розвинутий сайт, видача, репутація, ім’я та власний бренд, а також у фактор ранжування він додає якусь деталь нішевого магазину, що робить його цікавішим за маркетплейси-гіганти і маркетплейси середнього рівня. Я постійно бачу сайти в топі навіть по висококонкурентним напрямкам, які програвали в сотні разів за посиланнями, кількістю сторінок тощо, та при цьому були в топ-5 видачі, оскільки вони є нішевими лідерами з вузьким направленням, але широким асортиментом.

7. Якість посадкової сторінки впливає на ранжування

У кожній ніші є свої стандарти якості наповнення сторінок. Якщо ти не лідер ніші, важливо дивитись, що є стандартом у топ-3 по ВЧ-запиту і орієнтуватись на сторінки конкурентів.

Якщо ви є лідером у ніші, варто переглянути видачу в США чи Великобританії серед лідерів. Зазвичай ці тренди приходять до нас звідти, особливо із США. Google вважає, що сторінка має задовольнити запит шукача на 100%, відповісти на всі можливі питання та допомогти йому вже завдяки першій же сторінці закрити свою потребу та завершити дію. Чим якісніша сторінка, краща ціна, більший вибір, доступніша можливість отримати трастову рекомендацію від амбасадора, глянути відгуки, подивитись відео, тим більше шансів, що ви будете в топі.

8. Посилання важливі, але їхня вага зменшилась

Ми робили десяток експериментів, тестували різні гіпотези. Один з останніх таких експериментів був проведений для сайту нашої агенції. Він стосувався просування додаткових сторінок послуг, із додаванням контенту, але без посилань.

За два тижні ми вже ранжувались, більше того, були в топ-10 по комерційним запитам. А ось ВЧ-сторінки з великою кількістю посилань не мали такої позитивної динаміки.

Посилання важливі, та не їхня кількість, а історичний хвіст (кількість посилань за запитом, що зʼявлялась на інших сайтах протягом минулих років і поступово зростала) і траст посилань. Більше ваги мають ЗМІ з довірою від Google, та ще краще, коли про тебе в такому ЗМІ буде матеріал від нішевого експерта у професійній рубриці. Або на нішевому сайті, що спеціалізується на твоїй індустрії.

Окремо додає ваги і фактор цитування лідерами думок — це 100% матиме ефект, навіть без прямих лінків на ваш сайт. Хоча вони лишніми не будуть.

9. Контент і ще раз контент. Але зроблений людиною та для людей

Роль контенту і раніше була вагомою, і особливо боротьба загострилась після запустку ChatGPT і тренду на автогенерацію контенту. Це не подобається Google, і він намагається знаходити, вираховувати такий контент і видаляти його. Яким чином він це робить, я досі не до кінця розумію всі фактори, але основні вдалося розібрати.

І варто памʼятати, що контент зараз — це не тільки якісний текст для читача або покупця товару, а і фото, інфографіка, відео, відгуки і весь комплекс елементів, котрі зчитуються споживачем контенту. І якщо сторінки без посилань можуть бути в топі, то без контенту — зась. 

Робіть сайт для користувача вашим продуктом, сервісом чи контентом. Google все більше і більше фокусується саме на поведінкових факторах і всьому, що може впливати на покращення взаємодії користувача з вашим сайтом. Бренд — це як козир у рукаві, йому прощається багато упущень, які для інших будуть критично впливати на видачу. 

Випадкові сайти можуть потрапляти в топ, але це більше дірки в алгоритмах, але органічна видача за останні 4 роки стала набагато орієнтованішою на запит користувача. І ця еволюція продовжується…

Розкажіть друзям про новину

Нове відео