Якщо подивитись на ринок вакансій, то все частіше почали з’являтися вакансії «ком’юніті менеджера». Більшість бізнес-клубів продають «приналежність до сильного ком’юніті». Але як все ж таки побудувати цю успішну спільноту, щоб вона не була схожа на секту, клуб анонімних спеціалістів або динамічне коло з аніматорами?
Побудова ком’юніті — це багатоетапний процес, на жаль, це — не стрічка новин і не чат з опитуваннями чи івентами. Робоче ком’юніті — це те, куди люди охоче заходять регулярно, взаємодіють, радять його друзям, бо воно їх включає. Є кілька ключових правил, як це зробити, які можуть допомогти вам у створенні сильної спільноти.
Ось 10 рекомендацій, які варто враховувати:
- Визначте свою місію і цінності. Важливо зрозуміти, чому ви хочете створити ком’юніті. Для чого це вам. І для чого людям, які туди долучаються. А далі — які цінності ви хочете просувати, що стануть для вас об’єднуючим фактором. Це стане основою для залучення однодумців.
- Створіть зручний простір для спілкування. Це може бути платформа або місце, де люди зможуть обмінюватися ідеями, інформацією та досвідом. Застосунок, соціальна мережа, блог, зустрічі в реальному житті тощо. Головне, щоб цей простір був комфортним для реалізації місії та збереження цінностей. Бо, якщо ви за конфіденційність та приватність, навряд чи вам підійте відкритий Telegram-канал.
- Організуйте тематичне запрошення та відчутний вступ. Продумайте, яким буде інвайт для вашої цільової, щоб їм хотілося поділитися в сторіс? Які перші кроки при вступі підсилять відчуття, що саме це ком’юніті мені потрібно для «того-то», і, «ой, як вони влучно відповідають моїм же цінностям». Це буде як любов з першого погляду. Тоді про вас дізнаються не тільки мама і тато по щасливим очам, а й нові потенційні учасники спільноти.
- Створіть свою ініціалізацію. Футболки, велкам паки, іменні бейджи, персоніфіковані запрошення — це те, що формує прив’язаність до спільноти. Це маленький ритуал, який підтверджує, що тебе прийняли в компанію. Уявіть новенького школяра в джинсах і светрі у приватній школі, який ще не отримав форму. Не хочеться так, правда ж?
- Сприяйте активній участі. Ви маєте стати ініціатором, щоб людям хотілося коментувати, вступати в дискусії, приходити на зустрічі, писати матеріали і щедро обмінюватися ідеями. Показуйте власний приклад, давайте плюшки, балуйте власними порадами. Покажіть, що саме вас і саме тут слухають. І дуже уважно.
- Будуйте довіру. Як на мене, це основа будь-якого ком’юніті. Дотримуйтесь обіцянок, будьте відкриті і чесні. Радьтесь і прислухайтеся. Нехай кожен член спільноти відчує себе почутим і діяльним творцем.
- Давайте «м’ясо». Забезпечуйте постійний потік цінного контенту та можливостей для учасників. Питайте, що цікаво їм, а не вам, щоб не перетворюватись на базу непотрібних знань. Організовуйте події, вебінари, конкурси тощо. Долучайте людей, які мають схожі цінності і готові поділитися досвідом. У цьому буде прихована ваша особиста додаткова цінність як джерела.
- Сприяйте співпраці. Ініціюйте спілкування між учасниками ком’юніті. Це може зміцнити зв’язки і призвести до створення спільних проектів. Введіть власні правила ван-ту ванів, майстермайнлів у більш закритих групах, щоб учасники плекали свою елітарність, відчували цінність присутності та включалися сміливіше в процеси.
- Слухайте своїх учасників. Питайте і спостерігайте за появою нових потреб і побажань вашого ком’юніті. Радьтесь і створюйте рішення разом. Подаруйте відчуття причетності, влади, впливу. За ці сильні відчуття вам віддячать вступним внеском на наступний місяць.
- Створюйте традиції. Щотижневі та щомісячні активності, фемілі дейз, офлайн виїзди два рази на рік, особливі привітання з Днем народження кожного учасника — це додаткові приємності, які підсилюють зв’язок і не набридають, як відео стікери у Viber від родичів.
Як бачите, побудова ком’юніти — це не сценарій, як для весілля з веселими активностями, а постійний процес, який потребує часу і терпіння. Не варто очікувати миттєвих результатів, але при правильному підході ваше ком’юніті може стати місцем для цікавого спілкування і масштабуватися за рахунок збільшення вдячних вам учасників.