Як побудувати робоче ком’юніті, куди хотітимуть вступати люди: 10 рекомендацій
19 Жов 2023, 13:57

Як побудувати робоче ком’юніті, куди хотітимуть вступати люди: 10 рекомендацій

Якщо подивитись на ринок вакансій, то все частіше почали з’являтися вакансії «ком’юніті менеджера». Більшість бізнес-клубів продають «приналежність до сильного ком’юніті». Але як все ж таки побудувати цю успішну спільноту, щоб вона не була схожа на секту, клуб анонімних спеціалістів або динамічне коло з аніматорами?

Побудова ком’юніті — це багатоетапний процес, на жаль, це — не стрічка новин і не чат з опитуваннями чи івентами. Робоче ком’юніті — це те, куди люди охоче заходять регулярно, взаємодіють, радять його друзям, бо воно їх включає. Є кілька ключових правил, як це зробити, які можуть допомогти вам у створенні сильної спільноти.

Ось 10 рекомендацій, які варто враховувати:
  1. Визначте свою місію і цінності. Важливо зрозуміти, чому ви хочете створити ком’юніті. Для чого це вам. І для чого людям, які туди долучаються. А далі — які цінності ви хочете просувати, що стануть для вас об’єднуючим фактором. Це стане основою для залучення однодумців.
  1. Створіть зручний простір для спілкування. Це може бути платформа або місце, де люди зможуть обмінюватися ідеями, інформацією та досвідом. Застосунок, соціальна мережа, блог, зустрічі в реальному житті тощо. Головне, щоб цей простір був комфортним для реалізації місії та збереження цінностей. Бо, якщо ви за конфіденційність та приватність, навряд чи вам підійте відкритий Telegram-канал.
  1. Організуйте тематичне запрошення та відчутний вступ. Продумайте, яким буде інвайт для вашої цільової, щоб їм хотілося поділитися в сторіс? Які перші кроки при вступі підсилять відчуття, що саме це ком’юніті мені потрібно для «того-то», і, «ой, як вони влучно відповідають моїм же цінностям». Це буде як любов з першого погляду. Тоді про вас дізнаються не тільки мама і тато по щасливим очам, а й нові потенційні учасники спільноти. 
  1. Створіть свою ініціалізацію. Футболки, велкам паки, іменні бейджи, персоніфіковані запрошення — це те, що формує прив’язаність до спільноти. Це маленький ритуал, який підтверджує, що тебе прийняли в компанію. Уявіть новенького школяра в джинсах і светрі у приватній школі, який ще не отримав форму. Не хочеться так, правда ж?
  1. Сприяйте активній участі. Ви маєте стати ініціатором, щоб людям хотілося коментувати, вступати в дискусії, приходити на зустрічі, писати матеріали і щедро обмінюватися ідеями. Показуйте власний приклад, давайте плюшки, балуйте власними порадами. Покажіть, що саме вас і саме тут слухають. І дуже уважно.
  1. Будуйте довіру. Як на мене, це основа будь-якого ком’юніті. Дотримуйтесь обіцянок, будьте відкриті і чесні. Радьтесь і прислухайтеся. Нехай кожен член спільноти відчує себе почутим і діяльним творцем. 
  1. Давайте «м’ясо». Забезпечуйте постійний потік цінного контенту та можливостей для учасників. Питайте, що цікаво їм, а не вам, щоб не перетворюватись на базу непотрібних знань. Організовуйте події, вебінари, конкурси тощо. Долучайте людей, які мають схожі цінності і готові поділитися досвідом. У цьому буде прихована ваша особиста додаткова цінність як джерела. 
  1. Сприяйте співпраці. Ініціюйте спілкування між учасниками ком’юніті. Це може зміцнити зв’язки і призвести до створення спільних проектів. Введіть власні правила ван-ту ванів, майстермайнлів у більш закритих групах, щоб учасники плекали свою елітарність, відчували цінність присутності та включалися сміливіше в процеси. 
  1. Слухайте своїх учасників. Питайте і спостерігайте за появою нових потреб і побажань вашого ком’юніті. Радьтесь і створюйте рішення разом. Подаруйте відчуття причетності, влади, впливу. За ці сильні відчуття вам віддячать вступним внеском на наступний місяць. 
  1. Створюйте традиції. Щотижневі та щомісячні активності, фемілі дейз, офлайн виїзди два рази на рік, особливі привітання з Днем народження кожного учасника — це додаткові приємності, які підсилюють зв’язок і не набридають, як відео стікери у Viber від родичів.

Як бачите, побудова ком’юніти — це не сценарій, як для весілля з веселими активностями, а постійний процес, який потребує часу і терпіння. Не варто очікувати миттєвих результатів, але при правильному підході ваше ком’юніті може стати місцем для цікавого спілкування і масштабуватися за рахунок збільшення вдячних вам учасників.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Розкажіть друзям про новину