Незалежна організація Brand Ukraine, що працює над розвитком національного бренду України, представила дослідження про те, як сприймають українські бренди та відомих особистостей люди з різних країн світу.
У рамках дослідження було проведене онлайн-опитування дорослого міського населення в 7 країнах (Велика Британія, Іспанія, Німеччина, Польща, США, Туреччина, Франція). Загальна вибірка склала 2806 респондентів (400 осіб на кожну країну). На етапі аналізу отриманих даних вибірка була зважена за параметрами віку, статі та місця проживання респондента.
Згідно з дослідженням, найсильнішими галузями економіки України за кордоном вважають сільське господарство, енергетику, харчову та видобувну промисловості.
Сприйняття галузей української економіки відрізняється від країни до країни. Так, наприклад, у Туреччині суттєво більший відсоток людей вважають, що Україна є потужним виробником алкогольних напоїв та має сильне оборонне виробництво. Натомість поляки оцінюють більшість галузей значно гірше, а відсоток тих, хто не зміг виділити жодної сфери як сильну сторону української економіки, вищий, ніж в середньому у досліджених країнах.
18% іноземців у досліджуваних країнах змогли назвати принаймні один бренд родом з України без підказки. Найбільш обізнаними виявились турки (30% спонтанного знання), а найменш обізнаними — німці (11% спонтанного знання).
Брендом-лідером за спонтанним знанням (без підказки) є ROSHEN: його назвали 3% опитаних з усіх країн. У Польщі цей бренд згадали 10% респондентів, а у Туреччині — 6%. Ще п’ять брендів набрали більше, ніж 1% спонтанного знання: бренди одягу Sleeper та Paskal, горілчаний бренд Nemiroff, бренд соку Sandora та авіаційний бренд «Антонов». Загалом серед згаданих без підказки брендів найбільше представників галузі моди.
Дві ключові сфери суспільного життя, з яких світ знає найбільше відомих українців, — це політика та спорт. Політика, як сфера, в якій Україна має найбільше відомих та впливових осіб, перемогла у чотирьох країнах (Франція, Туреччина, США, Велика Британія), а спорт — у решті досліджених країн (Польща, Німеччина, Іспанія). На третьому місці — бізнес, а четверте розділили музика та модна галузь.
Сьогодні найвідоміший у світі українець — це Володимир Зеленський. 27% респондентів на запитання «Кого з відомих та/чи впливових українців ви знаєте?» назвали саме президента України (з рекордними 43% опитаних у Польщі). Серед названих без підказки знаменитостей найбільше представників спорту. Збірний образ братів Кличків посів друге місце за рівнем спонтанного знання, а Андрій Шевченко з невеликим відставанням — третє.
Ключовим драйвером покупки українських товарів серед іноземців є бажання підтримати Україну. Особливо висока ця мотивація в іспанців. На другому місці — ціновий фактор, а саме прийнятна ціна української продукції. Третій за популярністю мотив купити товар із позначкою «Made in Ukraine» — це цікавість спробувати український продукт. Особливо цей фактор спонукає поляків. У США люди більше, ніж в інших країнах, готові придбати українську продукцію за її якість та унікальність. Туреччина відрізняється прихильністю до українських виробників як соціально відповідальних бізнесів.
У той же час основними факторами, що стримують від купівлі українських товарів, є недостатній рівень обізнаності про продукцію з України, звичка купувати інші товари та відсутність інформації (наприклад, реклами).
Повне дослідження доступне за посиланням.