Жодних напівтонів: як бізнесу будувати комунікації під час війни
23 Бер 2022, 15:29
PR

Жодних напівтонів: як бізнесу будувати комунікації під час війни

Війна росії проти України триває вже четвертий тиждень — як на фронті, так і в інформаційному просторі. У цей час бізнесам слід вживати особливих заходів, щоб не відштовхнути свою аудиторію, а, навпаки, зблизитися з нею на підтримку нашої країни.

Оскільки до комунікацій під час війни нас ніхто не готував, доводиться вчитися та розробляти нові правила буквально на ходу. Цей вид комунікацій можна зарахувати до антикризових, тож під час написання цього матеріалу я спиралася саме на їх принципи. 

Отже, що варто враховувати та на що звертати особливу увагу, комунікуючи під час війни? 

Швидкість

Як і за антикризових комунікацій, під час війни цей чинник є доволі впливовим. Чи призупинені всі рекламні кампанії та заплановані комунікації та наскільки швидко була прокомунікована позиція вашого бізнесу? Або, можливо, ще й досі не прокомунікована? Якщо ні, це треба зробити негайно. Також простежте за тим, щоб на вашій сторінці не зʼявлялося недоречних матеріалів. 

Чіткість позиції

Жодних напівтонів. Уже час нарешті розставити всі крапки над і стосовно росії, якщо ви ще не зробили цього з 2014 року, і прокомунікувати це вашій аудиторії. Чорного зображення, емодзі голуба миру та прапора недостатньо. Потрібен певний маніфест, що називає події в нашій країні своїми іменами. Якщо ваш бізнес працював і в росії, компроміси теж недоречні: цього разу аудиторія їх не пробачить. 

Актуальність інформації

Деякі сторінки бізнесів у соцмережах перетворилася на хаотичні стрічки новин, а сторіз — на не завжди перевірені репости закликів про допомогу. Як і в разі довоєнних комунікацій, ви повинні розуміти, що саме хочете донести, кому і в якій формі це буде актуально. Тобто обрати один вектор комунікацій. Адже зараз усі підписані на десятки новинних каналів, тож просто дублювати інформацію з них немає сенсу. 

Піар під виглядом волонтерства

Якщо ваш бізнес призупинив свою основну діяльність і перепрофілювався на допомогу ЗСУ, теробороні та всім, хто її потребує, не слід готувати щоденні дописи про це для соцмереж чи пресрелізи й ловити на цьому хайп. Звісно, якщо ваша діяльність не пов’язана з тим різновидом волонтерства, про який повинна дізнатися якомога більша аудиторія, як-от роздача їжі, ліків, одягу. Але навіть у цих випадках намагайтеся не брендувати контент і мінімізувати згадки про назву вашого бізнесу.

Візуальна комунікація

Щасливі люди із фотостоків і каламбурні підписи — табу воєнного стану. Хоча зараз ми можемо побачити тисячі мемів, що не лише розлітаються по пабліках, але й стають центральними елементами зовнішньої реклами, як от «Російський корабель, іди на ***». Але бізнесу слід бути обережним, щоб не переборщити з позитивними емоціями та яскравими фарбами. Краще використовувати стриману палітру та меседжі.

Ком’юніті-менеджмент

Важливий складник як за довоєнних комунікацій, так і за активізації кремлівської пропаганди та ботів. Коментар «Де ви були ці вісім років?» може прилетіти будь-кому, і ви повинні мати скрипт алгоритмів і відповідей. Звісно, сперечатися з ботами немає сенсу, але підготуватися до таких атак треба.

Й останнє, що хочеться додати: повертайте свій бізнес до життя, якщо ви в безпеці, і комунікуйте це вашій аудиторії — через особисті історії вашої команди, труднощі та перемоги, а також через вашу роль у забезпеченні тилу України.

Кавер: Unsplash

Розкажіть друзям про новину