Міжнародний жіночий день присвячений вшануванню досягнень жінок у різних галузях. 8 березня — це заклик до змін, нагадування про боротьбу за рівні права і можливості. Це запрошення до майбутнього, у якому кожна жінка та дівчина матиме перспективу, свободу, платформу та ресурси для реалізації потенціалу.
Агенція digital-маркетингу Inweb створила галерею маркетологинь з різних епох, які внесли вагомий внесок у галузь. Вони відзначилися як винахідниці у розробці стратегій та концепцій. Жінки виходили за рамки звичних ролей, встановлюючи важливі та інноваційні стандарти для майбутніх поколінь маркетологів. Знайомтесь з кожною з них.
1. Матильда Вайль — від перекладачки до засновниці рекламної агенції
Матильда Вайль (Mathilde C. Weil) емігрувала з Німеччини до Америки у 1870-х роках. Невдовзі після цього овдовіла. Їй потрібно було забезпечувати себе самостійно і вона змогла знайти роботу перекладачки. Матильда вільно володіла німецькою, англійською, іспанською та французькою мовами.
Пізніше вона працювала журналісткою та продавчинею газет. У видавничому бізнесі вона побачила можливість заробити більше грошей завдяки рекламі. Матильда втілила цю ідею у життя, відкривши агенцію M.C. Weil у Нью-Йорку.
M.C. Weil Agency стало першою агенцією в США, яку заснувала жінка. Матильда керувала власним бізнесом аж до смерті у 1903 році.
2. Гелен Ленсдаун Резор — перша жінка, яка очолила відділ копірайтерів J. Walter Thompson
Гелен Ленсдаун Резор (Helen Lansdowne Resor) була першою жінкою на посаді копірайтерки у рекламному холдингу J. Walter Thompson. Як і Вайль, Резор прийшла зі світу газет і журналістики, перш ніж погодитися на роботу в J. Walter Thompson і очолити жіночий редакційний відділ агенції.
Гелен створила деякі з найвпливовіших рекламних кампаній 20-го століття. Вона разом з командою розробила тактики, які використовуються й досі.
Реклама парфумів Woodbury 1917 року «Шкіра, до якої ви любите торкатися» була розкритикована за відвертість, але флакони з парфумами та мило розліталися з полиць магазинів.
Відому копірайтерку посмертно введено до Зали слави реклами у 1967 році. Гелен посіла 14 сходинку у списку «100 рекламників 20 століття» за версією Advertising Age.
3. Герта Герцог — першопрохідниця маркетингових досліджень
Герта Герцог (Herta Herzog) перша з маркетологинь застосувала дослідницький підхід в індустрії. У 1943 році вона приєдналася до відділу маркетингових досліджень McCann Erickson у Нью-Йорку, а згодом очолила його. Вона використовувала якісні методи оцінювання для розуміння способу мислення споживачів і дійшла висновку, що реклама здатна змінити думку людей і є найбільш ефективною, коли задовольняє потреби та бажання аудиторії.
Герта також першою почала досліджувати радіопрограми. У праці «Про запозичений досвід» вивчала жіночу аудиторію денних радіосеріалів.
Спадщина Герти — якісні методи досліджень, які використовуються і сьогодні. Зокрема, концепція фокус-груп.
4. Берніс Фіц-Гіббон — генійка слоганів
Берніс Фіц-Гіббон визнана однією із найуспішніших маркетологинь у сфері ритейлу. Вона заснувала та очолила рекламну агенцію у сучасному розумінні цього слова. Берніс почала кар’єру у Macy’s у 1920 роках і швидко стала однією з найбільш високооплачуваних працівниць.
Пізніше вона перейшла до компанії Gimbels, де працювала директоркою з реклами, перш ніж піти у відставку 1954 року, щоб заснувати власну агенцію. Вона найняла і навчила багатьох жінок, які стали відомими як «Копірайтерки Фіц» і мали великий попит у галузі. Берніс прославилася своїми яскравими слоганами. Саме вона вигадала гасло для Macy’s «Розумно бути ощадливим».
5. Жан Вейд Риндлауб — реклама як символ надії
Жан Вейд Ріндлауб (Jean Wade Rindlaub) у 1930 році переїхала до Нью-Йорка, щоб здійснити свою мрію працювати у сфері маркетингу. Мрія стала реальністю, і її взяли до престижної агенції Batten, Barton, Durstine & Osborn. Амбітна Жан швидко підіймалася кар’єрними сходами.
Вона реалізовувала блискучі кампанії і проводила ґрунтовні дослідження, вивчаючи потреби жінок. Деякі з її найбільш успішних кампаній для брендів — Bond Bread, взуття Enna Jettick, Campbell’s Soup, Carter’s Clothing, General Mills і United Fruit Company.
Варто виокремити рекламу, яку Жан створила для Oneida під час Другої світової війни. «Back Home for Keeps» стала не просто рекламною кампанією, а справжнім символом надії.
6. Барбара Гарднер Проктор та її боротьба за етичність у рекламі
У 1969 році Барбара Гарднер Проктор (Barbara Gardner Proctor) працювала копірайтеркою в агенції, про яку історія вже забула. Її попросили створити рекламу, яка б висміювала рух за громадянські права. Відповідь Барбари була категоричною — «ні», за яку її звільнили. Вона заприсяглась, що ніколи не створюватиме рекламу, яка б шкодила жінкам або кольоровим людям.
У 1970 році Барбара заснувала Proctor and Gardner Advertising, Inc. У 1976 стала рекламною особою року. Вона була першою афроамериканкою, яка володіла та керувала рекламною агенцією.
Гарднер Проктор була представлена у легендарному телешоу «60 хвилин» і навіть згадана у зверненні Рональда Рейгана у 1984 році.
Вона залишалася вірною своїм переконанням, ніколи не підтримувала шкідливі продукти та не створювала образливу рекламу.
7. Тайгер Севедж — авторка найбільш впізнаваного рекламного ролика
Тайгер Севедж (Tiger Savage), стартувала у креативній агенції Simons Palmer Denton Clemmow & Johnson. Вона працювала з такими гігантами, як BT, Nike та Virgin. Потім перейшла до агенції Bartle Bogle Hegarty, отримавши численні нагороди за роботу з Coca-Cola, Levis та Unilever. Її скандальний ролик The Lynx Effect є однією з найбільш впізнаваних кампаній у сучасній рекламі.
Після BBH Тайгер перейшла до Leagas Delaney, а потім до M&C Saatchi. Тут вона провела більшу частину своєї кар’єри, пішовши у відставку через 11 років, щоб стати консультантом.
Зараз вона є співзасновницею компанії Savage & King Ltd разом зі своїм чоловіком Віллом Кінгом.
8. Енн Льюнс — одна з найвпливовіших CMO у світі
Енн Льюнс (Ann Lewnes) — директорка з маркетингу та виконавча віцепрезидентка з питань корпоративної стратегії та розвитку компанії Adobe. Енн обіймала посаду операційної директорки Adobe понад десять років.
До Adobe 20 років Енн працювала над створенням культового бренду Intel Inside на посаді віцепрезидентки з маркетингу.
Forbes назвав Енн однією з найвпливовіших CMO у світі, а Business Insider — однією з найінноваційніших CMO. Американський фонд реклами обрав її до своєї Зали досягнень.
У 2019 році Енн була включена до Зали слави Американської асоціації маркетингу. У 2020 році вона отримала нагороду Matrix Award від New York Women in Communications.
9. Емілі Вайс (Emily Weiss) — від блогерки до власниці косметичного бренду
Емілі Вайс (Emily Weiss) — засновниця і колишня генеральна директорка косметичної компанії Glossier і блогу Into the Gloss. У 2015 році потрапила до списку Forbes «30 Under 30». У 2019 році вона була включена до списку «Next 100» журналу Time.
У вересні 2010 року Вайс запустила блог Into the Gloss. Вона залишилася на своїй денній роботі у Vogue і працювала над Into the Gloss між 4 та 8 годинами ранку.
На початку 2012 року сайт мав понад 200 000 унікальних відвідувачів на місяць. До травня 2016 року сайт мав 1,3 мільйона відвідувачів. Після того, як Вайс досягла 10 мільйонів переглядів сторінок на місяць вона залишила роботу у Vogue, щоб зосередитися на власному бізнесі.
10. Джілліан Танс — експертка в туристичній та технологічній галузі
Джілліан Танс (Gillian Tans) — колишня генеральна директорка компанії Booking.com, яка вивела її на міжнародний рівень. Коли Танс приєдналася до Booking.com у 2002 році, компанія мала лише один невеликий офіс в Амстердамі.
Під час перебування на посаді генеральної директорки, Танс відіграла значну роль у зростанні та успіху Booking.com, розширюючи її глобальну присутність та провела компанію через різноманітні виклики та можливості. Компанія розширилася до більш ніж 10 000 співробітників у 174 офісах по всьому світу.
Танс відома своєю експертизою в туристичному та технологічному секторах і отримала визнання за свій внесок у розвиток галузі.
Наразі вона консультує компанії і є партнером Diverse Leaders in Tech.